2013-10-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCM1910
Kan också rekommendera folk att leta lite jackor från tidigare kollektioner, finns många godbitar att hitta.

Fick själv hem en Liquid Reflective från AW11 idag, så nöjd!
Annars har CP Company en del sjuka plagg från när de fortfarande var SPW.

Har du handlat från http://www.identity-menswear.com/index.html eller vet du någon annan som har?
Citera
2013-10-02, 18:15
Medlem
Klickat hem en del saker idag. Allt passar dock inte i tråden men blev ett par New Balance trainers åtminstone. Kan skicka upp bild sen när det kommit.

Någon som vet en shop med hackett number pikéerna inne? Ute efter en grön eller vit.
Citera
2013-10-02, 18:47
Medlem
Vad kör ni på för jeans? vill ha ett par som inte är för tighta eller för lösa. Har mycket tigerjeans som jag anser är för tighta. Tips?
Citera
2013-10-02, 19:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suxess
Vad kör ni på för jeans? vill ha ett par som inte är för tighta eller för lösa. Har mycket tigerjeans som jag anser är för tighta. Tips?
Klassikern är ju Levi's 501, men alla kan ju inte bära sådana, man måste ha rätt små lår.. Själv kör jag med några Edwin, Lacoste och Nudie modeller... alla anpassade efter ens fysik. Personliga favoriten är Edwin ed-55, som är sk tapered, de är lösare längre upp sen smalnar dom av ner mot vaden, så dom sitter snyggt till skor.
Citera
2013-10-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Har du handlat från http://www.identity-menswear.com/index.html eller vet du någon annan som har?
Har inte själv handlat där men vad jag minns är sidan reko vad jag hört!
Citera
2013-10-02, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Klassikern är ju Levi's 501, men alla kan ju inte bära sådana, man måste ha rätt små lår.. Själv kör jag med några Edwin, Lacoste och Nudie modeller... alla anpassade efter ens fysik. Personliga favoriten är Edwin ed-55, som är sk tapered, de är lösare längre upp sen smalnar dom av ner mot vaden, så dom sitter snyggt till skor.

Sitter 501 snyggt till skor? Aldrig ägt ett par förut. Tur att jag har smala lår då Tack för tipsen, ska genast kolla runt!
Citera
2013-10-02, 19:41
Medlem
Citat:

Skulle rekommendera jeans som har tapred/regular fit. Dvs lite större upptill och avsmalnande ner emot foten. För tighta jeans har verkligen ingenting med casual-stilen att göra.
A.P.C gör bra jeans.
Citera
2013-10-02, 22:49
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Sitter 501 snyggt till skor? Aldrig ägt ett par förut. Tur att jag har smala lår då Tack för tipsen, ska genast kolla runt!
Han menade inte att Levis 501 sitter fint med skor utan Edwin ed-55.
Citera
2013-10-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Han menade inte att Levis 501 sitter fint med skor utan Edwin ed-55.

Ja? Och jag undrar om 501orna sitter snyggt med skor.
Citera
2013-10-03, 19:26
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:

Jag har Levis 508or istället för 501or , dom är normala i midjan men har avsmalnande ben.
Då blir det snyggare med skor än med den vanliga mer raka 501an.
Citera
2013-10-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Det ångrar även jag att jag inte gjorde! Den mörkblåa Ares jackan med orange/bronze lining kan vara bland de snyggaste dom har släppt!

http://www.ganzomag.com/wp-content/uploads/2013/02/nemen-ares-field-jacket.jpg

exakt den jag länkade och syftade på...
Citera
2013-10-05, 12:57
Medlem
Någon som vet om det finns någon butik i New york med casual märken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in