2013-04-15, 17:59
Medlem
NirvanAs avatar
Alltid undrat hur man får på sig skinny fit jeans? Har ni inga muskler på benen?
Citera
2013-04-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnspikensfc
Tjenare allihopa och tack för en jäkligt nice tråd.

Har en liten fråga gällande MA.Strum & sidan terracemenswear.co.uk

Är ruskigt sugen att köpa en jacka därifrån, men såg att det var någon/några som var missnöjda med dom?
Är sidan & kvaliten på kläderna skit eller?

Har två jackor i från Ma Strum och jag tycker att kvalitén är bra. Lite dyrt dock.

Har handlat på terracesmenswear vid ett par tillfällen och tycker att både service och leveranstid är bra, tog 5 arbetsdagar att få hem grejerna vilket är godkänt för mig.
Citera
2013-04-15, 19:05
Medlem
tjeena. ja beställde lite kläder och ett par skor från 80scasual igår och jag undrar lite hur dom levererar.
Som jag förstår det kommer paketet hem till dörren.
tänkte bara kolla om det är någon som har några erfarenheter?
Citera
2013-04-15, 19:20
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe11
tjeena. ja beställde lite kläder och ett par skor från 80scasual igår och jag undrar lite hur dom levererar.
Som jag förstår det kommer paketet hem till dörren.
tänkte bara kolla om det är någon som har några erfarenheter?
Då är det antagligen ett större/tyngre paket, skickas med dpd och då kommer det med stor sannolikhet till utlämningsstället och inte hem till dörren.

Beställer du bara en tröja och dylikt så skickas det med flyg via royalmail och då är det listat som express och levereras hem till dörren.
Citera
2013-04-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissingBaryons
Tack för tipset, hittade dessa: http://uk.burberry.com/store/menswear/denim/brit-tapered-fit/prod-37043491-swaine-stonewash-tapered-fit-jeans/
De enda jeansen jag tittat på som ser schyssta ut, rätt dyra dock.

Tapered fit och diskreta utan massa hål etc, är vad jag är ute efter.

Dessa var fruktansvärda, och till det priset, herregud.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Alltid undrat hur man får på sig skinny fit jeans? Har ni inga muskler på benen?

Burberry har riktigt schyssta jeans, bra kvalité också men dock lite dyra som du säger. Jag rekommenderar dock innan du beställer från nätet att du provar modellen innan då de kan variera i storlek. Har upplevt de som små i storlekarna jämfört med andra jeans märken.

För Burberrry jeansen NirvanA är det så jeansen anpassar sig efter ens muskler, är lite stretch i dem. Har själv problemet med att hitta jeans som inte är alltför vida vid benen men inte allt för slimmad vid benen. Då passar Skinny fit perfekt. Oftast är jeansen för slimmade för mig från de flesta märkerna, då jag inte kan ta jeansen på mig då de stoppar vid vaderna. Annars kan jag rekommendera Nudie Thin Finn, har också bra kvalitè och sys i Italien.
Senast redigerad av trakc 2013-04-15 kl. 19:35.
Citera
2013-04-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoiter
Okej tack så mycket. Köpte mig en jacka från Penfield som bör komma hem nu de närmaste dagarna, därför jag fråga.

Så om jag förstår dig rätt så är märket att jämföra med Lyle and scott på ett ungefär?

Det jag ville få fram var väl att det var bättre än Lyle & Scott. Köpte en L&S jacka innan min Penfield men den fick jag skicka tillbaka på grund av bristande kvalité. Tre eller fyra knappar hade lossnat.

Dom två knapparna som finns på penfieldjackan sitter i alla fall kvar än så länge. Tror det är samma modell som du köpte fast från förra året!
Citera
2013-04-15, 20:13
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
köpte en lacoste pullover för fyra-fem år sen, kostade väldigt mycket för mig, då, cirka 1400, när jag var i den fasen då jag tyckte att det var kul att köpa saker som var dyra, ofta enkom av just den anledningen. tröjan som jag förutsatte var i lammull visade sig senare vara hälften lammull, hälften akryl. givetvis krympte den i tvätten och blev oigenkännlig i storleken, för att inte tala om hur jävla svettig och äcklig den blev av materialblandningen. lärde mig läxan, kolla noga vilket material kläderna är gjorda av.

Ja, Lacoste känns ju jävligt överprisat. Deras pikétröjor är det ju inget fel på men om man funderar på något utöver en piké ska man nog dissa Lacoste. Pikétröjor är väl det enda Lacoste får ur sig som duger (och det var väl där det började?).
På tal om pikétröjor är det fruktansvärt lame att Fred Perrys gjorda i England är allmänt svåra att få tag på. Säljs ju ingenstans utom på deras hemsida. Lite offtopic.
Citera
2013-04-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Verkligen inte. Tex. därför jag inte köper en rugby som det står Hackett över hela bröstet trots att det är populärt inom kulturen.

Men Henri Lloyd är inte ens ett alternativ, det är det jag försöker komma fram till. De apar efter alla andra och göra dåliga kopior. Ungefär som Morris. Bättre att köpa det riktiga, som de försöker apa efter.

Lugn nu. HL är trotsallt fortfarande ett klassiskt kvalitétsmärke. TROTS att mycket snorungar våldtagit märket. Dock finns det fler HL plagg jag skulle passa mig för att bära av uppenbarliga anledningar...
Citera
2013-04-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnspikensfc
Hmm blir lite tveksam.
Är det värt att lägga ut £105 för en jacka (50% rea)
har försökt hitta den på andra sidor men just den jackan finns fan bara på den sidan.

det låter ju inte överdrivet farligt, beroende på om du har råd dvs
Citera
2013-04-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Hehe undrar samma. tyvärr är detta mode och inget för oss som inte ens kan få på sig byxorna även fast man går upp 2-3 storlekar har själv extremt svårt att hitta jeans då jag valt att inte inhandla något amerikanskt (med undantag common projects som är halvt italienskt/halv amerikanskt) så skiter i jeans helt i stort sätt. Testat lite engelska märken som Paul Smith men inte orkat engagera mig. Vill även helst ha stilrena jeans, alltså utan överdriva mönster på bakfickorna m.m. så det är helt lönlöst. Kör på chinos för det mesta.
Citera
2013-04-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob'sYerUncle
Ja, Lacoste känns ju jävligt överprisat. Deras pikétröjor är det ju inget fel på men om man funderar på något utöver en piké ska man nog dissa Lacoste. Pikétröjor är väl det enda Lacoste får ur sig som duger (och det var väl där det började?).
På tal om pikétröjor är det fruktansvärt lame att Fred Perrys gjorda i England är allmänt svåra att få tag på. Säljs ju ingenstans utom på deras hemsida. Lite offtopic.

Tycker personligen inte att det är något fel på Lacoste. Har lite allt möjligt. Men piké var väl det som man började med. Lacoste var ju tennisspelare, precis som Fred Perry var. Men många av dom traditionella casualmärkena görs ju i lite mindre "pålitliga" länder nu mer. Vietnam, turkiet, tunisien m.m. Klart mycket är skitkvalle. Butikerna vill göra kosing och tar in från opålitliga källor. Så även fast man köper från en hyfsad återförsäljare så kan det va bajs. Så det bästa är att kolla in plagget ordentligt, både hur det är sytt, vart det är gjort m.m, sen får man göra egen bedömning om det är värt kosingen man lägger ut.
Senast redigerad av ssl 2013-04-16 kl. 00:53.
Citera
2013-04-16, 08:29
Medlem
Skinnspikensfcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
det låter ju inte överdrivet farligt, beroende på om du har råd dvs

Citat:
Ursprungligen postat av HexFlex
Har två jackor i från Ma Strum och jag tycker att kvalitén är bra. Lite dyrt dock.

Har handlat på terracesmenswear vid ett par tillfällen och tycker att både service och leveranstid är bra, tog 5 arbetsdagar att få hem grejerna vilket är godkänt för mig.

MeNeFrego: Nej priset tycker jag var mkt bra. har ju en SI jacka idag som kostar betydligt mer men det är mer än höst/vinterjacka. Så vill ha en vår/sommarjacka och har verkligen fastnat för Ma Strum.
Men de jag menade var om det var värt att lägga dom pengarna på den sidan

HexFlex: Tack!! Det var de svaret jag ville höra brukar väldigt sällan beställa kläder över nätet. Åker ju över till England (fotbollsresor) ett par ggr om året så jag brukar oftast handla på plats. Men sist så missade jag jacka helt o hållet.
Men då blir det till att beställa den idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in