2008-10-31, 21:54
Medlem
hataallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Ledsen om jag missuppfattade vad du menade med tröjan i sådana fall. Tog för givet att det var en Si med patch, för jag har aldrig hört att man ska hamna i trubbel för en hackett.

Jag var med om att en kille sprang fram till mig och frågade varför jag bar henri lloyd jacka. Hann knappt svara förän han frågade vilka jag boxades för. Killen var kanske runt 18års åldern och kanske den löjligaste människa jag någonsin skådat. Hans polare drog han ifrån mig när jag frågade va fan han höll på med.
Så tydligen behöver det inte vara SI för att folk ska reagera.
Citera
2008-10-31, 22:08
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hataalla
Jag var med om att en kille sprang fram till mig och frågade varför jag bar henri lloyd jacka. Hann knappt svara förän han frågade vilka jag boxades för. Killen var kanske runt 18års åldern och kanske den löjligaste människa jag någonsin skådat. Hans polare drog han ifrån mig när jag frågade va fan han höll på med.
Så tydligen behöver det inte vara SI för att folk ska reagera.

Antagligen var det en alkoholiserad poser som du stötte på. Att bli påhoppad för en Henri Lloyd innebär bara att har gått för långt. Lägg märke till att det nästan uteslutande bara är de under 20år som ska kaxa mot folk i dresskläder. Hur är din kroppsbyggnad?

Skulle vara kul att se dessa småkids gå fram till en tungt tatuerad hamnarbetare storlek XXL i SI med fler knivärr än vad skitungarna har finnar och fråga vad han kör för och om han är villig att stå upp för jackan.
Citera
2008-10-31, 22:14
Medlem
hataallas avatar
Citat:
Antagligen var det en alkoholiserad poser som du stötte på. Att bli påhoppad för en Henri Lloyd innebär bara att har gått för långt. Lägg märke till att det nästan uteslutande bara är de under 20år som ska kaxa mot folk i dresskläder. Hur är din kroppsbyggnad?

Skulle vara kul att se dessa småkids gå fram till en tungt tatuerad hamnarbetare storlek XXL i SI med fler knivärr än vad skitungarna har finnar och fråga vad han kör för och om han är villig att stå upp för jackan.

Jag är 180, 85 kg.
håller med dig, tycker mest det verkar vara posers som börjar dryga angående klädsel. Oftast är de väl bara de som bryr sig och känner sig häftiga för att de går i en "huligan stämplad" jacka. De stora grabbar man möter verkar inte direkt bry sig om någon bär SI. Eller finns det rikiga "grabbar" som bryr sig?
Citera
2008-10-31, 22:33
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hataalla
Jag är 180, 85 kg.
håller med dig, tycker mest det verkar vara posers som börjar dryga angående klädsel. Oftast är de väl bara de som bryr sig och känner sig häftiga för att de går i en "huligan stämplad" jacka. De stora grabbar man möter verkar inte direkt bry sig om någon bär SI. Eller finns det rikiga "grabbar" som bryr sig?

Skulle inte tro det faktiskt. De äldre grabbarna dressar ju inte lika hårt (vad jag har sett) visst de dressar fast har aldrig sett dem reagera på att andra bär de kläderna. Det kan ju ha med att göra att de inte vill dra till sig polisuppmärksamhet för något så banalt som en en dressposer. Nej, jag tror fullt på att det är yngre personer som försöker hävda sig och göra sig ett namn i firman genom att mucka med folk, lägg märke till att de sällan går och frågar någon med dresskläder som är med en grupp människor.
Citera
2008-11-01, 02:54
Bannlyst
Citat:
Du skrev: "varit nära på att åka på stryk tre gånger för mina tröjor, så nej, det är inget jävla hittepå. folk som bär SI anses vara huliganer, precis som de som bär palestinatrasor anses vara vänster. enkelt."

Ledsen om jag missuppfattade vad du menade med tröjan i sådana fall. Tog för givet att det var en Si med patch, för jag har aldrig hört att man ska hamna i trubbel för en hackett.

välkommnen till verkligheten, där "huilganmärken" inte är begränsade till stoneisland
Citera
2008-11-02, 10:08
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
välkommnen till verkligheten, där "huilganmärken" inte är begränsade till stoneisland

Hackett är inte så knuten till huliganer att de tittar snett på en eller går fram till en. Det är ungefär lika löjligt som om de hade gått fram till valfri random med vita sneakers och fråga vad de kör för.
Citera
2008-11-02, 12:48
Medlem
Citat:
Hackett är inte så knuten till huliganer att de tittar snett på en eller går fram till en. Det är ungefär lika löjligt som om de hade gått fram till valfri random med vita sneakers och fråga vad de kör för.

Det är ju typ det de gör också. Sneakers-delen alltså. Jag har varit med om det flertal gånger
Citera
2008-11-02, 15:10
Medlem
Argones avatar
Dom som går fram och frågar vad man kör för pga klädera skiter väll oftast i om man kör eller ej utan är bara ute efter bråk?..
Citera
2008-11-02, 18:01
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Det är ju typ det de gör också. Sneakers-delen alltså. Jag har varit med om det flertal gånger

Fan är det för ställen du går runt på? Hammarby sjöstads ungdomstätaste skithåla? Eller vid fryshusets rökruta för skitungar? Jag har gått i SI + vita sneakers + marinblå polokepps, både här i Sverige och i London utan att få frågan ställd om jag kör för något lag.
Citera
2008-11-02, 18:02
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Dom som går fram och frågar vad man kör för pga klädera skiter väll oftast i om man kör eller ej utan är bara ute efter bråk?..

Mmm och den typen av människor är oftast fega som få. Ryt till och var ännu mer aggressiv tillbaka så brukar de backa och dra.
Citera
2008-11-02, 18:20
Medlem
vandrade runt i jönköping med min S.I-keps, trofan en pajas ropar efter mig och frågar vad jag kör för... ingen svarade jag, då skrek han "bär inte SI då för fan"...
Citera
2008-11-02, 19:35
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KÅTDDP
vandrade runt i jönköping med min S.I-keps, trofan en pajas ropar efter mig och frågar vad jag kör för... ingen svarade jag, då skrek han "bär inte SI då för fan"...

I jönköping? Det hä blir bara värre och värre. Trodde inte ens märket fanns på sådana ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in