Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Promenerade hem från gymmet tillsammans med en tjejkompis med min nya SI-tröja på, första gången jag använde den i Sverige. Då häver sig en grabb ut ur en bil och skriker "Vilken firma kör du för? Jävla tönt!".
Vad är det för fel på dagens huliganer? Att man slåss efter eller i samband med en match har jag förståelse för, men att man blir så pass provocerad av att se någon med SI-tröja förstår jag inte.
Får jag fråga dig några frågor då.
Varför bär du SI, ALLA vet att det är casual (eller var kanske man skulle säga)? Säger du att du inte visste ljuger du, ingen lägger ner 1 papp eller mer på en tröja utan att veta vad det är för märke eller vad som är speciellt med den.
Okej du tycker det är snyggt, vilken modell var det? Den helt vanliga med bara en patch för 1,2?
Inte? Var patchen på, isf varför? Påstår du att patchen inte var på kommer jag troligtvis inte tro dig, eller så var killen i bilen bara insatt och kände igen tröjan men det känns mindre troligt i sammanhanget.
När du har svarat på dessa frågor antingen i tråden eller för dig själv kommer du inse att du bara köpt SI för att leka och kunna skryta inför dina polare, eftersom som du själv sagt. Du kör ju inte, om du verkligen hade köpt tröjan för att du tyckte den var snygg hade du kunnat bära den med eller utan patch.
Tycker dock det är dumt att bära SI med patch även om man kör då det lockar till sig lagens långa arm som fjortisar till Stureplan.