2009-07-12, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Promenerade hem från gymmet tillsammans med en tjejkompis med min nya SI-tröja på, första gången jag använde den i Sverige. Då häver sig en grabb ut ur en bil och skriker "Vilken firma kör du för? Jävla tönt!".

Vad är det för fel på dagens huliganer? Att man slåss efter eller i samband med en match har jag förståelse för, men att man blir så pass provocerad av att se någon med SI-tröja förstår jag inte.

synd att du inte åkte på kuk. bär inte märket om du inte vill bli behandlad som en ligist.
Citera
2009-07-12, 05:03
Medlem
Argones avatar
Citat:
Promenerade hem från gymmet tillsammans med en tjejkompis med min nya SI-tröja på, första gången jag använde den i Sverige. Då häver sig en grabb ut ur en bil och skriker "Vilken firma kör du för? Jävla tönt!".

Vad är det för fel på dagens huliganer? Att man slåss efter eller i samband med en match har jag förståelse för, men att man blir så pass provocerad av att se någon med SI-tröja förstår jag inte.

Får jag fråga dig några frågor då.

Varför bär du SI, ALLA vet att det är casual (eller var kanske man skulle säga)? Säger du att du inte visste ljuger du, ingen lägger ner 1 papp eller mer på en tröja utan att veta vad det är för märke eller vad som är speciellt med den.

Okej du tycker det är snyggt, vilken modell var det? Den helt vanliga med bara en patch för 1,2?

Inte? Var patchen på, isf varför? Påstår du att patchen inte var på kommer jag troligtvis inte tro dig, eller så var killen i bilen bara insatt och kände igen tröjan men det känns mindre troligt i sammanhanget.

När du har svarat på dessa frågor antingen i tråden eller för dig själv kommer du inse att du bara köpt SI för att leka och kunna skryta inför dina polare, eftersom som du själv sagt. Du kör ju inte, om du verkligen hade köpt tröjan för att du tyckte den var snygg hade du kunnat bära den med eller utan patch.

Tycker dock det är dumt att bära SI med patch även om man kör då det lockar till sig lagens långa arm som fjortisar till Stureplan.
Senast redigerad av Argone 2009-07-12 kl. 05:07.
Citera
2009-07-12, 12:14
Medlem
Det var den här modellen i en blå färg som inte finns på SI:s hemsida. Jag kan erkänna att jag romantiserar stilen även om jag inte är någon bråkstake, går inte ens på fotboll särskilt mycket (har dock seriebiljett sen flera år tillbaks på ishockey). Anledningen till att jag hade patchen på var att jag var så naiv att jag trodde att det var lugnt så vidare man inte knallade runt i stan på matchdag. Dumt kanske. Har hur som helst plockat bort patchen nu
Citera
2009-07-12, 12:37
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Jag vet att det är en väldans massa tjat om henri lloyd tröjan ifrån mig men vill ju ha en som sitter riktigt bra, men men.

Det var någon som nämnde att dom skulle göra en ny version på tröjan, vet någon när nästa kollektion är väntad och lite mer detaljerat hur den kommer bli ändrad förutom lite längre och smalare modeller? Får bara hoppas att det finns där jag befinner mig nu, inte många casuals här kan jag tro, hehe.

Det expediten på NK sa till mig var att den skulle bli lite mer åt "slim-fit"-hållet och att motivet på armen skulle ändras lite, that's about it. Enligt henne så ska den ha kommit in nu, jag var dit i maj.
Citera
2009-07-12, 13:51
Medlem
Citat:
Tycker dock det är dumt att bära SI med patch även om man kör då det lockar till sig lagens långa arm som fjortisar till Stureplan.

Faktiskt, casualismens filosofi var ju ursprungligen att undvika uppmärksamhet från polisen, och samtidigt klä sig både stiligt och funktionalistiskt.
Citera
2009-07-12, 14:01
Bannlyst
Citat:
www.terrace.se
www.casualclothing.dk

Terrace har f.ö markbutik i Sthlm (SOUK gallerian) och om du har vägarna förbi kan du kicka in på Nitty Gritty som ligger på Söder också.

Bra att tipsa om casualclothing som inte säljer si till sverige
Citera
2009-07-12, 15:30
Medlem
joeskos avatar
Citat:
Det var den här modellen i en blå färg som inte finns på SI:s hemsida. Jag kan erkänna att jag romantiserar stilen även om jag inte är någon bråkstake, går inte ens på fotboll särskilt mycket (har dock seriebiljett sen flera år tillbaks på ishockey). Anledningen till att jag hade patchen på var att jag var så naiv att jag trodde att det var lugnt så vidare man inte knallade runt i stan på matchdag. Dumt kanske. Har hur som helst plockat bort patchen nu

Hur tog du bort patchen? bara från knapparna eller?
Citera
2009-07-12, 22:09
Medlem
Jag har några SI tröjor och en T-shirt har självklart tagit bort patchen. Det enda som har hänt mig är att någon på krogen har kommenterat att jag har en snygg tröja. Förövrigt så måste jag säga att jag är grymt besviken på kvaliten.

Den ena tröjan tappa färgen efter första gången då jag handtvätta den. Märktet på min T-shirt början gå sönder efter första tvätten. En av knapparna har börjat lossa på en annan tröja. Visst om tröjan kostat 500 kr hade jag inte förväntat mig något annat.
Citera
2009-07-13, 05:01
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speer
Jag har några SI tröjor och en T-shirt har självklart tagit bort patchen. Det enda som har hänt mig är att någon på krogen har kommenterat att jag har en snygg tröja. Förövrigt så måste jag säga att jag är grymt besviken på kvaliten.

Den ena tröjan tappa färgen efter första gången då jag handtvätta den. Märktet på min T-shirt början gå sönder efter första tvätten. En av knapparna har börjat lossa på en annan tröja. Visst om tröjan kostat 500 kr hade jag inte förväntat mig något annat.

Jobbigt, jag trodde SI hade bra kvalité. Dom kanske har struntat i kvalitén allt successivt som märket blivit större men ändå behållit prislappen eftersom varumärket är väldigt starkt?

Knappen kan du nog sy fast igen själv dock, bara fixa ett litet sy kit, borde inte vara så svårt.
Citera
2009-07-14, 01:04
Medlem
masterharens avatar
Ben sherman har jävligt feta skjortor, me like
Citera
2009-07-14, 09:00
Medlem
Argones avatar
Någon som vet några hemsidor med lloyd, paul smith, sergio~, hackett, aqua~ som skeppar över hela världen alt. till oceanien? Hade turen att hitta två butiker som sålde Sherman i den här lilla staden, en av butikerna hade tom. björn borg kallingar, hehe.
Citera
2009-07-14, 16:51
Medlem
joeskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
synd att du inte åkte på kuk. bär inte märket om du inte vill bli behandlad som en ligist.

Det är folk med din attityd som ska åka på en riktig klocka!
Senast redigerad av joesko 2009-07-14 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in