2008-10-10, 22:46
Medlem
motsatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jve_lie
håller som fan med där, jag blir så jävla förbannad på folk som ska läxa uppen för vilka kläder man har på sig. min brors kompis gillar fotboll (men inte huligan) och har si kläder osv. en kille kommer fram och frågar om han är gaisare, "nej, jag är på ifk..", killen svarar tillbaka med att " så du är med i firman alltså" min brors kompis svarar med att sånt bara är löjligt, då får han patchen avsliten från sin si jacka.. va fan! i england (vad jag har förstått det som ) har man casual märken för att de flesta i england använder det för att inte sticka ut och bli tagen av snuten, i sverige ska man tydligen sticka ut och bli tagen av snutten(det är ju "coolt).... tur att min brors kompis tränar mma så huliganen fix sig en läxa i form av trasig näsa...

Men om din bror kompis gillar fotboll, går på matcherna och bär stone island.
Då får han fanimej ta en smäll eller två för han BÖR veta att man inte borde klä sig i SI när man är på fotbollsrelaterade utflykter.

Men visst det är tråkigt att folk sprutar ut fördommar om klädesplagg/märken men så har det alltid varit och så kommer det att alltid vara.
Citera
2008-10-11, 02:17
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Varför är casuals alltid två säsonger efter hipsters och en säsong efter brats?

Svarar mig själv: För att de är vanligt folk som läser vad som är "rätt" i gratismagazin typ Rodeo.

Äh, både belstaff och barbour hade jag på mig när drog runt på en ny yamaha i början av 80 talet. Kändes bara rätt att plocka fram någon utav de båda, därav mitt tips då båda märkena varit uppe på tapeten senaste säsongerna.

Och för att sedan svara ditt nästa inlägg så finns det en del som har starka rötter till det som var casuals på 70-80 talet och tar vara på det, däribland mig själv. Sen om du inte tycker om det, fine. Jag tycker förmodligen inte du är snygg heller (nothing personal)
Senast redigerad av Rieker 2008-10-11 kl. 02:22.
Citera
2008-10-11, 14:00
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Och för att sedan svara ditt nästa inlägg så finns det en del som har starka rötter till det som var casuals på 70-80 talet och tar vara på det, däribland mig själv. Sen om du inte tycker om det, fine. Jag tycker förmodligen inte du är snygg heller (nothing personal)

Blir själv ofta tagen för casual då jag klär mig väldigt anglofilt så chansen är att vi skulle ta varandra för riktiga puddingar!

Är gammalt mods men är för gammal för att gå omkring med kravatt och kostym nu för tiden.

Att bejaka ett stilmässigt arv har jag inget emot om man är påläst utan det var mest flockmentaliteten och att man blandar ihop stil med mode som jag inte gillar så mycket, inte kläderna i sig. Ja och att man slåss då men det hör inte hemma i den här tråden.
Senast redigerad av curdman 2008-10-11 kl. 14:03.
Citera
2008-10-11, 16:57
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Blir själv ofta tagen för casual då jag klär mig väldigt anglofilt så chansen är att vi skulle ta varandra för riktiga puddingar!

Är gammalt mods men är för gammal för att gå omkring med kravatt och kostym nu för tiden.

Att bejaka ett stilmässigt arv har jag inget emot om man är påläst utan det var mest flockmentaliteten och att man blandar ihop stil med mode som jag inte gillar så mycket, inte kläderna i sig. Ja och att man slåss då men det hör inte hemma i den här tråden.

Haha, såpass! Ja, då tror jag nog att jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg.

I see.
Citera
2008-10-11, 16:59
Medlem
skabbhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdraw
"Huliganmärken"

- Stone Island (Jackor)
- Henry Lloyd (Vissa jackor)
- Pringle
- Lacoste (Piké, Skor)
- Burberry (Keps, tröja)
- Aquascutum (keps, tröja)
- Rockport (Jackor, tröjor)
- Adidas (Vissa modeller av tröjor)

Ej casual

- Nike

Ta bort märket på armen. Annars kan det bli problem

Tycker inte man kan räkna Lacoste som casual märke, du bör dock lägga till Fred Perry
Citera
2008-10-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Höstens jacka står Barbour eller Belstaff för.

Inte alls.
Westwind eller om man är mer öppensinnad så är det Fjällräven som gåller i höst.
Citera
2008-10-11, 17:19
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Inte alls.
Westwind eller om man är mer öppensinnad så är det Fjällräven som gåller i höst.
Är det i Sverige som i uk att olika firmor favoriserar olika märken?
Citera
2008-10-11, 17:24
Medlem
Argones avatar
Citat:

Vad jag vet (måttligt) tror jag inte att det är så, varken hört om det i Sverige eller sett det på matcher och dyl.
Citera
2008-10-11, 18:13
Medlem
Citat:

Vad har det med mitt inlägg att göra?
Citera
2008-10-11, 18:42
Medlem
karykhs avatar
Uuuh. Det har verkligen gått inflation i fjällräven i höst. Jag tror fan hälften av alla 20-25 i Linköping har dem. Idag slog det över till jobbigt vanligt när jag såg ett par i matchande jackor, en grön och en blå.
Fjällräven är inte casual, det är svensson. Det är förra årets everest-jacka. Kanske lite hippare. Men fan inte mycket.
Citera
2008-10-12, 01:04
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det jag har sett av gays är i alla fall att de favoriserar thailands burberry caps. helt osannt hur mycket falska tröjor och kepsar det fanns på den läktaren.
Citera
2008-10-12, 01:26
Medlem
motsatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det jag har sett av gays är i alla fall att de favoriserar thailands burberry caps. helt osannt hur mycket falska tröjor och kepsar det fanns på den läktaren.

Exakt, de typsiska burberry kepsarna som alla använder slutades typ att säljas 2004?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in