2012-09-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Den svarta CP-jackan var den snyggaste av de tre, inte så farligt dyr heller. Har aldrig varit förtjust i CPs goggles plagg. Tycker förövrigt att jackorna är snygga, bara det att goggles förstör så mycket..

Deras mössor med goggles är ju ett skämt, tur att du ej bär en sådan!
Haha jo precis. Har själv ingen Mille men en kompis har en modell där man kan ta bort gogglesen, eller vika in så de inte syns. Om det är det enda som får dig att avstå ifrån köp kan det ju vara värt att kolla upp.
Citera
2012-09-18, 18:50
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet varför något så fult som de där googlsen sitter på i övrigt mycket snygga jackor? Designern måste ju verkligen se nåt som inte vi gör...
Citera
2012-09-18, 19:33
Medlem
Koll på historien grabben? Mille Miglia var ett världskänt race. Jackan framtogs till förare för att vara funktionell, därav goggles för att skydda ögonen mot vind och annat.
Citera
2012-09-18, 19:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Koll på historien grabben? Mille Miglia var ett världskänt race. Jackan framtogs till förare för att vara funktionell, därav goggles för att skydda ögonen mot vind och annat.
Funktionellt må hända men estetiskt icke-tilltalande none the less
Citera
2012-09-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Funktionellt må hända men estetiskt icke-tilltalande none the less

Enligt dig, du verkar ändå inte greppat tag om det väsentliga i kulturen. Vi är många andra samlare och älskare som ser skönheten med något utstående. För min del behöver det inte vara något estetiskt perfekt i sin egenhet så länge man kan kombinera det för att få en genuin helhet.
Citera
2012-09-18, 23:35
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Skitsnygg. Är också intresserad av måttet på armarna. Min Hackett-piké(L) sitter skitbra på min tändstickskropp men jag har ganska långa babianarmar så det brukar ge en hel del problem då plaggen blir vidare när jag behöver gå upp i storlek..
Exakt mitt problem också, armlängderna skulle vara kul att kunna kolla upp enklare, ganska ofta så är en Medium som sitter bra överlag för korta i ärmarna, går man upp en storlek så är chansen dock stor att tröjan blir för vid..rätt störande.
Citera
2012-09-19, 00:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Enligt dig, du verkar ändå inte greppat tag om det väsentliga i kulturen. Vi är många andra samlare och älskare som ser skönheten med något utstående. För min del behöver det inte vara något estetiskt perfekt i sin egenhet så länge man kan kombinera det för att få en genuin helhet.
Jag förstår vart du kommer ifrån, men jag kan inte annat än garva när jag ser googles på jackor och mössor

Nu, move on.
Citera
2012-09-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Synd bara att den antagligen är fejk, såvida du inte köpte den i butik eller på en annan hemsida.

http://www.dolcegabbanaclothes.com/contact_us.html/
Någon hotmail liknande adress bla. Verkar inte vara speciellt seriöst.

Citat:
Orka köpa fake-SI. Hur korkad får man vara...Om man ska handla design-gear så får man vara beredd att slanta upp, annars: Let it be.

Citat:
Ursprungligen postat av b.p
Jag instämmer, det är pinsamt att springa runt i fake. Oavsett vilket märke man köper.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Även jag håller med, spelar inte så stor roll vilket märke det handlar om. Är det fake så är det. Synd bara att vissa gynnar den falska klädindustrin..

Citat:
Ursprungligen postat av b.p
Falska kläder är ett skämt. Dålig kvalité, felaktiga logotyper(ofta) och material som inte sällan är fullproppat med massa ämnen som inte är särskilt bra. Sedan smutsar man ner varumärkets rykte också.

Sent svar..Men hur som helst, köpte inte jackan på den hemsidan, använde endast den sidan för att visa bild på jackan. Men tack för upplysningen, ska inte handla där någon gång. Och jag handlar aldrig fake fy fan för det
Citera
2012-09-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Exakt mitt problem också, armlängderna skulle vara kul att kunna kolla upp enklare, ganska ofta så är en Medium som sitter bra överlag för korta i ärmarna, går man upp en storlek så är chansen dock stor att tröjan blir för vid..rätt störande.

Vi får börja lämna in till skräddare helt enkelt Tär rätt bra på en students plånbok dock.

Apropå Hackett så planerar jag på att köpa en http://www.woodhouseclothing.com/acatalog/Hackett_Knitwear_ht9hm700528595.html Vet inte om man ska satsa på L eller XL dock. Jämförelsevis så har jag XL på SI om det är till någon hjälp. Sen en slimfit hackett-skjorta på det, XL så den kan sticka fram lite ur armen och inte blir allt för tight.
Senast redigerad av chillamore 2012-09-19 kl. 18:08.
Citera
2012-09-19, 18:08
Medlem
NirvanAs avatar
Armlängderna blir väl mest problem om man är väldigt kort eller väldigt lång, är man normal (175-190) ska det mycket till för det ska bli problem i ärmarna.
Citera
2012-09-19, 18:50
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:

Många plagg är en status eller en symbol mot kulturen.

Personligen tycker jag att det är asfett med en Mille Miglia och självklart har man inte glasögonen på när man traskar runt i city. Skulle det vara snöstorm kanske...
Citera
2012-09-19, 19:33
Medlem
tja,

undrar om någon vet något morris liknande märke som helst tillverkar långärmade pikeer?

tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in