2012-07-21, 18:52
Medlem
NirvanAs avatar
Jag själv tycker personligen att stone island, c.p company, armani mf.l är snyggare och stiligare än "tennismärkena" etc, men kan tyvärr, generellt sätt, inte ha deras kläder då jag är för stor (50cm armar, 70cm lår sätter stopp för mycket, även för deras 3XL som är skitsmå i storlekarna för övrigt). Blev superglad när jag lyckades hitta 2st C.P plagg som satt som de skulle annars brukar de sitta suspekt tight över armar och axlar, ser bara fånigt ut då.

Så då tycker jag det är skönare med en ST/Fila top, som är rymlig även för mig och sen ett par loose fit/carrot fit/baggy jeans tillsammans med några trainers/boots är snyggare. Man ska ju klä sig efter vad som sitter bäst på en själv.
Citera
2012-07-21, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergioTacchini
Haha ok, det skulle du ha sagt för det förklarar saken. Vi har olika erfarenheter helt enkelt vilket jag tror beror på att du bor i Englands ghetto med stora influenser från den svarta kulturen och det kan inte jämföras med platser som alltid låg i förgrunden för stil och klass som Manchester där allt startade en gång och där kläder tillverkades.

Konstigt att alla huliganer jag träffat burit tennisbyxor som inte ska blandas ihop med joggingbyxor men det ordet är ju också populärt bland svenskar som inte ser skillnaden. Jag bara vet att du har bättre kunskaper än du vill förmedla här och om du har en personlig aversion mot Fila och Sergio Tacchini och tennismärken rent generellt så är det ok. De som är chav har inte råd med de märkena och bär ju Reebok och Adidas och Puma och Nike.

För att vara chav krävs ju också att man bär bling-bling och det ser man inte ofta bland huliganer medan invandrare och maffia-folk gärna bär en fet guldkedja och en svart t-shirt.

Du måste vara rätt ensam om att inte bära tennismärken under sommaren för trenchen blir väl lite för varm då. Det har ju helt klart med säsong att göra. Jag vet i alla fall att jag har mer stil än de flesta andra som bär samma kläder och samma märken och gärna svart mitt i sommaren fast de ofta inte klär i svart vilket få personer gör på grund av hudfärgen. I England är ju klimatet mildare än här vilket gör det möjligt att bära tennismärken längre under året jämfört med här.

Att bära såkallade huligan-märken behöver inte innebära att man är huligan men det har huliganer som du svårt att förstå. Dessa märken skulle vart nedlagda och borta för länge sen om det bara var huliganer som bar dem. Huligan-kulturen är ju hur liten som helst jämfört med alla de som också köper dessa märken för att man vill ha designer-kläder som är välgjorda och som håller. Det är knappast huliganerna som har en ensamrätt på dessa kläder.

Ska man tala om chav så kan man ju jämföra de med huliganer för det är ju knappast människor som är smarta som slåss för något så dumt som ett spel med en boll. I den kulturen förstår man ju att dålig uppväxt och frånvarande farsor är grogrunden vilket ni delar med alla chavs. Själv spelade jag tennis från barnsben på grund av en viss Björn Borg som förgyllde somrarna fem år i rad då han vann Wimbledon. Trots det så blev med tiden McEnroe också en favorit med sitt kaxiga beteende och de kläder han bar. Huliganerna satt ju uttråkade på sommaren utan matcher och slagsmål och såg på tennis från Wimbledon och började klä sig i de kläder som spelarna där bar. Det är rätt enkelt att förstå hur tenniskläder blev huligankläder. Priset har ju mycket med det att göra också.

Vad bär du nu under sommaren även om ni inte heller har någon?

Skicka gärna PM så kan vi snacka om huligankultur och egna erfarenheter och lite annat kul för den scenen roar mig trots allt och har jag sårat dig eller upprört dig så var det inte meningen alls.

Respekt!

Du ger mig ett jäkla besvär genom att skriva så långa poster. Eftersom det är så uppenbart att du läst dig till en del fakta men att du missförstått mycket, känner jag ändå att jag måste replikera. Att du sedan gissar och antar saker om mig som är helt felaktiga, det tror jag att alla som läser detta förstår. Jag betar av stycke för stycke i ditt inlägg. Men först måste jag säga att jag anser att titeln på denna thread är ganska missvisande. Lyckligtvis har man ändrat den och på så vis åtminstone en aning förtydligat vad det är alla skriver om här. Det finns för det första inget som heter huligan-kläder eftersom att vara huligan i sig inte talar om hur du klär dig. Jag ser tillräckligt med chavs varje helg på matcherna som gärna är med och stökar. De skulle definitivt klassas som huliganer men ändå inte räknas till scullies, dressers, football casuals eller vad du väljer att kalla det.

För det första bor jag inte i något ghetto och har aldrig gjort det. Jag är delvis uppvuxen i Sverige och delvis i ett helt vanligt arbetarklass/medelklass område i Midlands. Nu arbetar jag på kontor och har eget hus.

Allt startade som du säger absolut inte i Manchester (vad du nu syftar på). Hade du haft det minsta fotbollsintresse så hade du vetat att Man U var ett ganska mediokert lag på den tiden. Om det "startade" någonstans så var det i Liverpool då scousers spelade i Europa på slutet av 70-talet och början 80-talet. Även om jag vet att en del från Manchester gärna vill tillskriva sig själva en del i historien. De var helt enkelt copy cats precis som lads från alla andra städer.

Jag har heller inte som du skriver, aversion mot "tennismärken" eftersom jag har burit dessa kläder sedan jag var barn och tonåring på 70- och 80-talen. Det gör jag än i dag. Åtminstone polo shirts och tracksuit tops. Jag tycker det är trevligt att dessa märken har startat upp igen och blivit lätta att hitta igen. Nu får man istället jaga de mer sällsynta förgställningarna. Att du sedan tror att de skulle vara speciellt dyra är helt fel. Du kan få en ny ST eller Fila tracksuit för £40, vilket många gången är billigare än motsvarande adidas. Vet ej hur priserna är i Sverige men jag antar att de är liknande. Det finns därför inget som hindrar en 14 åring med Byrberry kopia på huvudet och skate skor att de också köper en ST tracksuit. Det var för länge sedan precis som du sa, dyra och svårtillgängliga märken, men inte längre.

Att vara chav är ett ganska missuppfattat begrepp. Även bland engelsmännen, och framförallt bland pressen och överklass/övre medelklass. Din beskrivning av en chav är som direkt hämtad ur Wikipedia, skriven och tolkad av en svensk. Det behöver absolut inte vara något bling med i bilden, även om det är relativt vanligt. Chavs kallar sig heller själva inte för chavs, precis som det inte heller var dressers som till en början kom att kalla sig huliganer eller football casuals. Det är ett ganska svårdefinierbar begrepp men en chav är helt enkelt ett nedlåtande ord på personer, ofta från förorten, som inte gärna jobbar, klär sig casual och beter sig allmänt stökigt och högljutt. Klädseln är oftast någon form av träningsbyxor, trainers och en sweat eller t-shirt. Killarna oftast i keps. De bilder du ser på internet är väl de mest karaktäristiska. Jag ser definitivt personer jag skulle klassa som chavs i wct byxor och olika former av tracksuit tops.

Som jag sa tidigare bär jag dessa märken men jag skulle aldrig drömma om att dra på mig ett par ST byxor till puben eller på match. Det upphörde för 30 år sedan. Däremot tror jag säkert att konceptet med att dra på sig hela overallen kommer tillbaka. Dock inte bland oss äldre. Jag förstår att det blivit lockande och inspirerande för en ung generation som sett det sista årtiondets romantiserande filmer.

Jag är mycket väl medveten om att det klädmode som växte fram kring fotbollskulturen på läktarna inte längre bara bärs av "huliganer". Här kan du lika gärna se en 70-åring i en Stone Island jacka som en som gärna försvarar lagets färger. Man ser dock ganska tydligt vem som är vem och vad de står för. Attityd och kroppsspråk säger mer än kläderna och helheten i klädseln visar ganska tydligt om du menar allvar eller om du bara bär enstaka plagg som du gillar. Majoriteten av de gamla gardet har också sedan länge slutat att vara involverade men de bär fortfarande samma kläder och följer sitt lag.

Fotboll är heller inte bara ett spel, det är en livsstil och den livsstilen är för mig intimt förknippad med de kläder jag bär. Från det vi vaknar på morgonen tills vi somnar på kvällen är fotbollen i centrum. Det är helt enkelt något som någon med din bakgrund aldrig kan förstå. Den diskussionen avstår jag från eftersom du ändå inte har något att referera till. Jag tatuerar gärna in mitt lag på kroppen men inte min flickvän. Mitt lag kommer följa mig hela mitt liv och det kan ingen annan konkurrera med förutom mina barn.

Cheers
Citera
2012-07-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Du ger mig ett jäkla besvär genom att skriva så långa poster. Eftersom det är så uppenbart att du läst dig till en del fakta men att du missförstått mycket, känner jag ändå att jag måste replikera. Att du sedan gissar och antar saker om mig som är helt felaktiga, det tror jag att alla som läser detta förstår. Jag betar av stycke för stycke i ditt inlägg. Men först måste jag säga att jag anser att titeln på denna thread är ganska missvisande. Lyckligtvis har man ändrat den och på så vis åtminstone en aning förtydligat vad det är alla skriver om här. Det finns för det första inget som heter huligan-kläder eftersom att vara huligan i sig inte talar om hur du klär dig. Jag ser tillräckligt med chavs varje helg på matcherna som gärna är med och stökar. De skulle definitivt klassas som huliganer men ändå inte räknas till scullies, dressers, football casuals eller vad du väljer att kalla det.

För det första bor jag inte i något ghetto och har aldrig gjort det. Jag är delvis uppvuxen i Sverige och delvis i ett helt vanligt arbetarklass/medelklass område i Midlands. Nu arbetar jag på kontor och har eget hus.

Allt startade som du säger absolut inte i Manchester (vad du nu syftar på). Hade du haft det minsta fotbollsintresse så hade du vetat att Man U var ett ganska mediokert lag på den tiden. Om det "startade" någonstans så var det i Liverpool då scousers spelade i Europa på slutet av 70-talet och början 80-talet. Även om jag vet att en del från Manchester gärna vill tillskriva sig själva en del i historien. De var helt enkelt copy cats precis som lads från alla andra städer.

Jag har heller inte som du skriver, aversion mot "tennismärken" eftersom jag har burit dessa kläder sedan jag var barn och tonåring på 70- och 80-talen. Det gör jag än i dag. Åtminstone polo shirts och tracksuit tops. Jag tycker det är trevligt att dessa märken har startat upp igen och blivit lätta att hitta igen. Nu får man istället jaga de mer sällsynta förgställningarna. Att du sedan tror att de skulle vara speciellt dyra är helt fel. Du kan få en ny ST eller Fila tracksuit för £40, vilket många gången är billigare än motsvarande adidas. Vet ej hur priserna är i Sverige men jag antar att de är liknande. Det finns därför inget som hindrar en 14 åring med Byrberry kopia på huvudet och skate skor att de också köper en ST tracksuit. Det var för länge sedan precis som du sa, dyra och svårtillgängliga märken, men inte längre.

Att vara chav är ett ganska missuppfattat begrepp. Även bland engelsmännen, och framförallt bland pressen och överklass/övre medelklass. Din beskrivning av en chav är som direkt hämtad ur Wikipedia, skriven och tolkad av en svensk. Det behöver absolut inte vara något bling med i bilden, även om det är relativt vanligt. Chavs kallar sig heller själva inte för chavs, precis som det inte heller var dressers som till en början kom att kalla sig huliganer eller football casuals. Det är ett ganska svårdefinierbar begrepp men en chav är helt enkelt ett nedlåtande ord på personer, ofta från förorten, som inte gärna jobbar, klär sig casual och beter sig allmänt stökigt och högljutt. Klädseln är oftast någon form av träningsbyxor, trainers och en sweat eller t-shirt. Killarna oftast i keps. De bilder du ser på internet är väl de mest karaktäristiska. Jag ser definitivt personer jag skulle klassa som chavs i wct byxor och olika former av tracksuit tops.

Som jag sa tidigare bär jag dessa märken men jag skulle aldrig drömma om att dra på mig ett par ST byxor till puben eller på match. Det upphörde för 30 år sedan. Däremot tror jag säkert att konceptet med att dra på sig hela overallen kommer tillbaka. Dock inte bland oss äldre. Jag förstår att det blivit lockande och inspirerande för en ung generation som sett det sista årtiondets romantiserande filmer.

Jag är mycket väl medveten om att det klädmode som växte fram kring fotbollskulturen på läktarna inte längre bara bärs av "huliganer". Här kan du lika gärna se en 70-åring i en Stone Island jacka som en som gärna försvarar lagets färger. Man ser dock ganska tydligt vem som är vem och vad de står för. Attityd och kroppsspråk säger mer än kläderna och helheten i klädseln visar ganska tydligt om du menar allvar eller om du bara bär enstaka plagg som du gillar. Majoriteten av de gamla gardet har också sedan länge slutat att vara involverade men de bär fortfarande samma kläder och följer sitt lag.

Fotboll är heller inte bara ett spel, det är en livsstil och den livsstilen är för mig intimt förknippad med de kläder jag bär. Från det vi vaknar på morgonen tills vi somnar på kvällen är fotbollen i centrum. Det är helt enkelt något som någon med din bakgrund aldrig kan förstå. Den diskussionen avstår jag från eftersom du ändå inte har något att referera till. Jag tatuerar gärna in mitt lag på kroppen men inte min flickvän. Mitt lag kommer följa mig hela mitt liv och det kan ingen annan konkurrera med förutom mina barn.

Cheers
Ja då verkar vi vara rätt överens även om vi på vissa punkter har olika åsikter. Jag ser gärna att denna tråd återgår till att handla om kläder och ett mode som bara vissa av oss fascineras av.

Gällande Manchester menar jag att staden varit ledande inom klädindustri och textil och även musik och en rad andra kulturfenomen och jag menade inte alls någon fotbollsklubb.

Gällande sportbyxor så är de i allra högsta grad ett vår och sommar-fenomen i första hand vilket är ganska logiskt men de flesta bär billiga fula märken och inte de med lite mer stil. Pubarna var fulla och är fortfarande fulla med folk i dessa byxor och även de som jobbar i dom kan ses bära dom men man byter kläder och stil oftare på en och samma dag där borta för olika tillfällen till skillnad mot här.

Som sagt, åter till modet och jag ber om ursäkt om såna som mig förvandlar märken som ni huliganer gillar till svensson-märken på samma sätt som hände med Fred Perry här i Sverige genom att MQ sabbade det unika med det märket.
Citera
2012-07-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Chav eller inte är ju ganska ointressant i ett svenskt perspektiv, typ som diskussionen kring Lonsdale som jag, och många andra, kopplar till boxning i främsta hand och inte chavs. Men håller med om att Lonsdale helt klart antagligen är något kidsen ifrån orten skulle kunna bära om det fick fäste.

Det som däremot kan vara bra att tänka på är väl hur det ser ut, ett par tacchini "träningsbyxor" ser väldigt mycket förort ut (chav ungefär) oavsett. Att Lacoste är någonting som skulle bäras under en fest på en herrgård finner jag bara skrattretande.

Beror också på hur den som bär de bär upp dom och vad man kombinerar med. Helheten är viktig och det som gjort dessa byxor lite otrendiga är för att folk sett invandrare bära såna byxor och folk bryr sig inte om vad det är för märke utan ser bara joggingbyxor. Man ser inte skogen för alla träden.

Jag kan förstå motståndet mot det nu speciellt med white trash-debatten och de nya tighta Adidas som måste vara det mest smaklösa inom modet någonsin. För egen del har jag dock märkt på blickarna att dessa byxor sticker ut och att folk finner de snygga på deras reaktioner. Inte konstigt när 99% bär Adidas i detta land.
Citera
2012-07-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Även om jag gillar bägges argument måste jag ändå medge att B6 går vinnande ur denna diskussion

Jag älskar att ha massan emot mig och att andra anser att jag har fel för är det några människor som aldrig gått en egen väg och som lider av grupptryck så är det ju huliganer. När deras hjärna inte räcker till för debatt så kopplar de in primalhjärnan och slåss.

Som svenskar borde vi inte ens hålla på med detta och denna kultur då den förgör vår egen eftersom vår kultur är döende på många nivåer. Vi är svaga och måste se till vad som sker utomlands och det är väldigt tragiskt.

Efter Behrings dåd för ett år sen skrev en person på FB om hur han levt ett liv och gjort ett val till skillnad mot de som lever för hur det går för ett fotbollslag varje helg. Jag kan numera hålla med och det gäller väl mode också där vi i denna tråd är offer för en kultur som är degenererande och väldigt anti-intellektuell.

Kanske är därför såna som jag hjältar som bär dessa märken och gör de vanliga och ofarliga i en förlängning. Birmingham B6 vet jag inte åldern på men jag kan misstänka att han inte ens var född eller kanske bar blöjor när jag stod mitt i kravallerna mellan fotbollsfans i England som ung grabb.

Vi har alla vår egen smak och vår egen orsak till varför dessa kläder och denna kultur fascinerar oss och grunden för mig är att alla de jag haft att göra med där borta varit coola och genuina människor som jag kunde lita mer på än någon annan. Nu vaknar dock huliganerna för vad som sker i England och har organiserat sig genom EDL och det är lovande att se denna intellektuella strömning bland dessa grupper.

Det kan bli något stort och något fint av det. Åter till modet!
Citera
2012-07-22, 00:58
Medlem
Citat:
Jag älskar att ha massan emot mig och att andra anser att jag har fel för är det några människor som aldrig gått en egen väg och som lider av grupptryck så är det ju huliganer. När deras hjärna inte räcker till för debatt så kopplar de in primalhjärnan och slåss.

Som svenskar borde vi inte ens hålla på med detta och denna kultur då den förgör vår egen eftersom vår kultur är döende på många nivåer. Vi är svaga och måste se till vad som sker utomlands och det är väldigt tragiskt.

Efter Behrings dåd för ett år sen skrev en person på FB om hur han levt ett liv och gjort ett val till skillnad mot de som lever för hur det går för ett fotbollslag varje helg. Jag kan numera hålla med och det gäller väl mode också där vi i denna tråd är offer för en kultur som är degenererande och väldigt anti-intellektuell.

Kanske är därför såna som jag hjältar som bär dessa märken och gör de vanliga och ofarliga i en förlängning. Birmingham B6 vet jag inte åldern på men jag kan misstänka att han inte ens var född eller kanske bar blöjor när jag stod mitt i kravallerna mellan fotbollsfans i England som ung grabb.

Vi har alla vår egen smak och vår egen orsak till varför dessa kläder och denna kultur fascinerar oss och grunden för mig är att alla de jag haft att göra med där borta varit coola och genuina människor som jag kunde lita mer på än någon annan. Nu vaknar dock huliganerna för vad som sker i England och har organiserat sig genom EDL och det är lovande att se denna intellektuella strömning bland dessa grupper.

Det kan bli något stort och något fint av det. Åter till modet!

Men jösses vad du svamlar. Om du vill veta min ålder så är jag född på 60-talet. Är ganska övertygad om att du inte var med om några kravaller bär jag föddes. Sluta svamla nu.

Om du börjat prata EDL här så är det bara att lägga ner direkt. Fascism och högerextremism har inget här att göra och jag är inte säker på att Flashback som helhet är villig att sprida några fascistiska budskap. EDL består till stor del av en samling ignoranta och vilseledda stackare som försöker förklara sina egna tillkortakommamden på samhället och kulturella och etniska minoriteter. Jag förstår omdu väljer att klä dig i tracksuits men påstå aldrig att du någonsin kommer förstå football casual kulturen och allt vad det innebär. Det val du gör baseras på att du försöker likna något du aldrig kan vara.
Citera
2012-07-22, 01:10
Medlem
Citat:
Gällande Manchester menar jag att staden varit ledande inom klädindustri och textil och även musik och en rad andra kulturfenomen och jag menade inte alls någon fotbollsklubb.

Vad du menade var att klädstilen representativ för football casuals skulle ha startat i manchester, vilket är helt felaktigt. Detta eftersom du skrev så innan du editerade ditt inlägg.
Citera
2012-07-22, 01:20
Medlem
Nu vet jag vad jag är och vad det handlar om för min del. Jag spelade tennis som ung och gillar kläderna och minnena samt en hyllning till huligan-kulturen och alla fina människor jag träffat genom den. Så enkelt är det faktiskt och mest av allt ett behov av bra välgjorda kläder som faktiskt ingen annan bär för jag har aldrig sett en svensk i dessa märken och kläder.

Kalla det en barnslig kärlek om ni så vill. Tipsa mig gärna om bra kläder i denna genre och är det rea så smakar det ju dubbelt så bra. Halva sporten är att hitta dessa kläder till ett bra pris även om vissa kläder kan vara värda att betala mer för än de kanske är värda.

Citat:
Men jösses vad du svamlar. Om du vill veta min ålder så är jag född på 60-talet. Är ganska övertygad om att du inte var med om några kravaller bär jag föddes. Sluta svamla nu.

Om du börjat prata EDL här så är det bara att lägga ner direkt. Fascism och högerextremism har inget här att göra och jag är inte säker på att Flashback som helhet är villig att sprida några fascistiska budskap. EDL består till stor del av en samling ignoranta och vilseledda stackare som försöker förklara sina egna tillkortakommamden på samhället och kulturella och etniska minoriteter. Jag förstår omdu väljer att klä dig i tracksuits men påstå aldrig att du någonsin kommer förstå football casual kulturen och allt vad det innebär. Det val du gör baseras på att du försöker likna något du aldrig kan vara.

Då är du gubbe som jag då med andra ord. Ta inte ifrån mig mina upplevda erfarenheter så ska jag inte ta ifrån dig dina.
FB är en viktig plats för alla politiska åsikter men nu håller vi oss till modet men vi betackar oss din beksrivning av folk inom EDL för som vanligt vill man svartmåla sina motståndare och barnpsykologin har nog rörelsen lämnat bakom sig vid det här laget för det biter icke.
Senast redigerad av SergioTacchini 2012-07-22 kl. 01:29.
Citera
2012-07-22, 01:26
Medlem
NirvanAs avatar
Sååå för att följa topic... Finns det några andra märken och modeller förutom red wing och timberland man kan spana på när det gäller vinterskor förresten?
Citera
2012-07-22, 01:26
Medlem
Citat:
Vad du menade var att klädstilen representativ för football casuals skulle ha startat i manchester, vilket är helt felaktigt. Detta eftersom du skrev så innan du editerade ditt inlägg.

Nej nej nej men om du tillskriver scousers den så vet vi var dina sympatier vilar. Det är lugnt, alla har sin version av det hela och det finns ju en historisk beskrivning på detta. Jag kommer aldrig impas av scousers som snodde kläder och det handlade om lite Lacoste som alltid varit ett lite löjligt märke i mina ögon. Grön krokodil LOL
Citera
2012-07-22, 01:27
Medlem
Citat:
Sååå för att följa topic... Finns det några andra märken och modeller förutom red wing och timberland man kan spana på när det gäller vinterskor förresten?

Är inte Timberland lite väl mycket neger?

Nog för att skogsarbetare bär dom men rap-musiken har väl gjort de till sina?

Annars dyker det upp såna där löjliga mockaskor nu i affärerna vilket faktiskt företag på nätet som säljer huligan-märken började sälja för två år sen i samband med att gamla retro-märken kom tillbaka igen.

Typ såna här:

http://theshoebuff.com/wp-content/uploads/2010/04/Clarks-Desert-Boot-Teak-Destroyed-Leather-00.jpg

Såna hade ju många på 80-talet i skolan eller om det var slutet på 70-talet och de säljs som skor som huliganer hade förr. Känns otroligt töntiga men de har poppat upp i de flesta affärer. Mockasko eller "desert shoe".

Känns skönt att prata mode igen.
Senast redigerad av SergioTacchini 2012-07-22 kl. 01:34.
Citera
2012-07-22, 01:48
Medlem
Citat:
Jag själv tycker personligen att stone island, c.p company, armani mf.l är snyggare och stiligare än "tennismärkena" etc, men kan tyvärr, generellt sätt, inte ha deras kläder då jag är för stor (50cm armar, 70cm lår sätter stopp för mycket, även för deras 3XL som är skitsmå i storlekarna för övrigt). Blev superglad när jag lyckades hitta 2st C.P plagg som satt som de skulle annars brukar de sitta suspekt tight över armar och axlar, ser bara fånigt ut då.

Så då tycker jag det är skönare med en ST/Fila top, som är rymlig även för mig och sen ett par loose fit/carrot fit/baggy jeans tillsammans med några trainers/boots är snyggare. Man ska ju klä sig efter vad som sitter bäst på en själv.

Fast för mig är det två vitt skilda världar, lite som att blanda ihop kostym med jeanskläder. Det handlar ju om kläder valda för olika tillfällen och de som är casual bär ju sällan just kläder som är casual så därför har jag aldrig riktigt anammat det ordet.

Det ena utesluter ju inte det andra men i England har man en mer avslappnad attityd till kläder och en större medvetenhet när det handlar om när olika kläder passar eller inte. Hela deras livsstil skiljer sig en hel del beroende på var man bor jämför med här där vi i övriga världen anses vara dåligt klädda främst vad gäller färgval.

Bär du en rosa skjorta i England sticker du inte ut men i Sverige blir du utskrattad och nästan skjuten och en varm sommardag klär sig de flesta här i helsvart. Sverige är ett tråkigare modeland på alla sätt och vis jämfört med England.

Jag vill fråga er andra om ni bär kläder som sitter väldigt tight eller är det mest unga personer som gör det för min uppfattning är att äldre huliganer inte har lika åtsittande kläder även om de fortfarande är smala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in