2012-03-08, 20:19
Medlem
Någon som vet något ställe som säljer Hackett i New York?
Citera
2012-03-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxon
Någon som vet något ställe som säljer Hackett i New York?

Enligt hemsidan finns ingen aterförsäljare i USA.

Passar på att presentera mig kort da jag är bade ny i tråden och, hör och häpna, ny på Flashback. Är sedan tonåren på 80-talet dedicerad football-casual-modet, fast jag numera sedan länge vuxit upp. Det har varit kul att läsa hur synen på och intresset för kladstilen (och företeelsen) faktiskt skiljer sig i Sverige från den på de brittiska öarna, där jag en gang fann mitt intresse. Tänker fortsätta att folja tråden med intresse.

Försöker få tag på jeans från Adidas Original, Conductor med det Adidas-blå fodret i benkanten. Tipsa garna om ni hittar.
Citera
2012-03-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Enligt hemsidan finns ingen aterförsäljare i USA.

Passar på att presentera mig kort da jag är bade ny i tråden och, hör och häpna, ny på Flashback. Är sedan tonåren på 80-talet dedicerad football-casual-modet, fast jag numera sedan länge vuxit upp. Det har varit kul att läsa hur synen på och intresset för kladstilen (och företeelsen) faktiskt skiljer sig i Sverige från den på de brittiska öarna, där jag en gang fann mitt intresse. Tänker fortsätta att folja tråden med intresse.

Försöker få tag på jeans från Adidas Original, Conductor med det Adidas-blå fodret i benkanten. Tipsa garna om ni hittar.

Välkommen då. Hittade ett par conductor (letade inte ihjäl mig). Men det är nog inte det du söker.

http://www.size.co.uk/product/adidas-originals-blue-conductor-jeans---regular/76426/
Citera
2012-03-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Eftersom det är den klassiska 100%-cotton-sweatern som släpps nu till vår/sommar så är det en tunn version likt det han var ute efter. Höstkollektionerna brukar inte släppa sweatshirts utan stickat.

Så du menar att SI enbart skickar med tröjan i butikernas vårleverans?

Isåfall fick jag väl tag på någon special collab tröja i höstas som är lite tjockare men för samma pris, vilket kap, direkt upp på ebay!
Citera
2012-03-09, 20:11
Medlem
solglasögon från stoneisland

http://www.highsnobiety.com/news/2012/03/09/stone-island-launching-first-eyewear-line/
Citera
2012-03-09, 21:06
Medlem
Sangellos avatar
Hittade ett par Forest Hills på second hand, helvita med svart sula. Hoppade av förvåning och glädje tills jag såg att storleken var 40 (?????????) vem fan har storlek 40 på skor om man inte är tjej? Priset var 50 kronor och jag köpte de ändå, tycker att de förtjänar en fin plats på min skohylla än hos någon annan tjomme med strl 40. Bittersweet.
Citera
2012-03-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sangello
Hittade ett par Forest Hills på second hand, helvita med svart sula. Hoppade av förvåning och glädje tills jag såg att storleken var 40 (?????????) vem fan har storlek 40 på skor om man inte är tjej? Priset var 50 kronor och jag köpte de ändå, tycker att de förtjänar en fin plats på min skohylla än hos någon annan tjomme med strl 40. Bittersweet.

Det ar annars ganska latt att hitta ett par nytillverkade Forest Hills med de ratta fargerna eller nagon modern kopia med andra farger. Aven begagnade. Originalen hittar du dock inte eftersom de gjordes i sa fa exemplar. Ska man ha ett par FH vill man ju ha den helgula sulan och guldtrims från -79/-80. De är flashigast.
Citera
2012-03-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Välkommen då. Hittade ett par conductor (letade inte ihjäl mig). Men det är nog inte det du söker.

http://www.size.co.uk/product/adidas-originals-blue-conductor-jeans---regular/76426/

Tackar, men det var inte riktigt dom jag sokte. Fast de ar ur samma serie. Dock ar aven de du lankade till slutsalda. Daremot hittade jag en butik i USA som verkar ha nagra varianter.
Citera
2012-03-09, 22:08
Medlem
Citat:
Tackar, men det var inte riktigt dom jag sokte. Fast de ar ur samma serie. Dock ar aven de du lankade till slutsalda. Daremot hittade jag en butik i USA som verkar ha nagra varianter.
Brukar dyka upp på Ebay med jämna mellanrum. BNWT såklart.
Citera
2012-03-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sangello

Jag köpte ett par vita med svart sula och svarta stripes på adidas store i chiang mai thailand förra veckan,dom var på 60% rea oxå,sanslöst.fick dom för 1300b ca 300sek str 44. thats sweet.
Citera
2012-03-09, 22:24
Medlem
Size brukar alltid ha Forest Hills i olika farger for kring £60. Sedan kan du alltid hitta dem pa brittiska ebay for ner till £40.
Citera
2012-03-09, 22:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det ar annars ganska latt att hitta ett par nytillverkade Forest Hills med de ratta fargerna eller nagon modern kopia med andra farger. Aven begagnade. Originalen hittar du dock inte eftersom de gjordes i sa fa exemplar. Ska man ha ett par FH vill man ju ha den helgula sulan och guldtrims från -79/-80. De är flashigast.
Vart kan man köpa Forest Hills? Har letat på brittiska sidor men inte hittat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in