2011-05-24, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jla
kirenstilen: vrf skulle dom vara löjliga?

Undrar också.
Citera
2011-05-24, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jla
kirenstilen: vrf skulle dom vara löjliga?
Citat:
Ursprungligen postat av O.Cromwell
Undrar också.

"Tar-sig-själva-på-lite-för-stort-allvar" sammanfattar det hela ganska bra. Syftar mest på att de går och tar en massa stämningsfoton i gränder samt analyserar sönder en betong miljö.

Men ja, det är ju min personliga uppfattning och bortser man ifrån det har de en del schyssta tankegångar och plagg.
Citera
2011-05-24, 08:32
Medlem
nej-tacks avatar
Funderar lite på en jeansskjorta, men hur fan ska man bära den på bästa sätt? Fungerar en lite ljusare skjorta till mörka jeans eller ska man bära den med chinos eller liknande?
Citera
2011-05-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Finns det några fler svenska sidor/butiker som säljer Ma.strum förutom Tweed i malmö?

Undrar samma sak, gillar deras kläder som fan
Citera
2011-05-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaisedFist
Undrar samma sak, gillar deras kläder som fan

ma.strum säljs såvitt jag endast utanför england och italien i deras butik på sylt i tyskland, på casualclothing och tweed i malmö
Citera
2011-05-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
"Tar-sig-själva-på-lite-för-stort-allvar" sammanfattar det hela ganska bra. Syftar mest på att de går och tar en massa stämningsfoton i gränder samt analyserar sönder en betong miljö.

Men ja, det är ju min personliga uppfattning och bortser man ifrån det har de en del schyssta tankegångar och plagg.

Visst, likväl som alla Hackett & S.I.-posörer är till stor förtret kan det bli lite väl mycket med folk som sitter och drar hela Ostis livshistoria. Fast jag vet ju helt klart vilken hållning jag föredrar.

Ourculture snubblade jag på av ren tillfällighet. Du har helt klart poäng i det du skriver, tex det här “protecters of the north” känns aningen ?! Ja, Casual Connoisseur tjänar säkert en massa pengar på sin T-shirtförsäljning och det finns säkert en lukrativ marknad här I Sverige, så för egen del känns det aningen ihåligt.

Fast det bestående intrycket är ändå att man ge grabbarna en stor elogé för initiativet. Blogginlägget om de brittiska pubarna fick den anglofila strupen att törsta. Och hur träffsäkert är inte nedanstående - sa någon vita Converseskor.

“There’s a lot of talk now that Barbour has sold out and that it has become too mainstream. Our ethos, the ethos of Our Culture is that we will never let our egos get in the way of function, quality and history. Stockholm IS flooded with men in their mid twenties in Internationals – trying to come off as manor owners. It is a sad sight indeed.”

Ledsen för ett tämligen “off-topic-inlägg”, men förhoppningsvis tycker väl någon att det finns en poäng i att kommentera kulturella inslag kopplade till de konkreta uttrycksmedeln. För att bidra med något till trådens inspiration, grabbar som kan det här med stil.
http://www.youtube.com/watch?v=o80MGl2kpY4
Citera
2011-05-24, 12:10
Medlem
Butik med burberry i Uppsala? Också tips på snygga svarta/marinblå halv zip antingen stickad eller vanlig med inte för mycket tryck på
Citera
2011-05-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
ma.strum säljs såvitt jag endast utanför england och italien i deras butik på sylt i tyskland, på casualclothing och tweed i malmö

http://menswear.mainlinemenswear.co.uk/search?w=ma+strum&n=0&t=

Finns nog på andra ställen också...
Citera
2011-05-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
http://menswear.mainlinemenswear.co.uk/search?w=ma+strum&n=0&t=

Finns nog på andra ställen också...

varför länkar du en engelsk butik då?
Citera
2011-05-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.Cromwell
Ourculture snubblade jag på av ren tillfällighet. Du har helt klart poäng i det du skriver, tex det här “protecters of the north” känns aningen ?! Ja, Casual Connoisseur tjänar säkert en massa pengar på sin T-shirtförsäljning och det finns säkert en lukrativ marknad här I Sverige, så för egen del känns det aningen ihåligt.

just det där tror jag har att göra med att en av killarna som skriver har ett stort intresse för norsk och svensk historia, och att han vill kombinera det med casualkulturen
Senast redigerad av MeNeFrego 2011-05-24 kl. 13:15.
Citera
2011-05-24, 15:50
Medlem
Hur är utbudet av SI i London? Ska dit om några veckor. Jag har hittat en (av bilderna och infon att döma) en SI-tröja som jag verkligen vill ha. Den är nedsatt och ligger strax under 1000 kr på en svensk webbshop. Jag har inga tidigare plagg från SI och vill som vanligt helst prova plagget innan.

Nu kan ni förstås inte svara på om specifika tröjor finns i både Sverige och London men jag tänker på utbudet. Finns det så man kan välja och vraka? Ja har kollat deras webbshop, kan man hoppas på fler plagg i butik än de har där i sin webbshop?

Har googlat men inte funnit, det finns ingen butik i London som man bör besöka för ett SI-fynd? (SI-outlets existerar inte?)

Jag tror att jag snöat in lite på SI, känns lite löjligt men blivit väldigt intresserad av märket. Jag har inte sett de där fotbollshuligan-filmerna alla pratar om men jag gillar verkligen SI's kollektioner.
Senast redigerad av MobilaSektionen 2011-05-24 kl. 15:53.
Citera
2011-05-24, 15:56
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Vet någon snäll själ här inne hur mycket HeIF (helsingborgs IF) och Sweeta&tender har ett samarbete om ens något?

Likaså The Terrace. Är den helt självständig nu eller är den fortfarande Gnaget ägd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in