Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
"Tar-sig-själva-på-lite-för-stort-allvar" sammanfattar det hela ganska bra. Syftar mest på att de går och tar en massa stämningsfoton i gränder samt analyserar sönder en betong miljö.
Men ja, det är ju min personliga uppfattning och bortser man ifrån det har de en del schyssta tankegångar och plagg.
Visst, likväl som alla Hackett & S.I.-posörer är till stor förtret kan det bli lite väl mycket med folk som sitter och drar hela Ostis livshistoria. Fast jag vet ju helt klart vilken hållning jag föredrar.
Ourculture snubblade jag på av ren tillfällighet. Du har helt klart poäng i det du skriver, tex det här “protecters of the north” känns aningen ?! Ja, Casual Connoisseur tjänar säkert en massa pengar på sin T-shirtförsäljning och det finns säkert en lukrativ marknad här I Sverige, så för egen del känns det aningen ihåligt.
Fast det bestående intrycket är ändå att man ge grabbarna en stor elogé för initiativet. Blogginlägget om de brittiska pubarna fick den anglofila strupen att törsta. Och hur träffsäkert är inte nedanstående - sa någon vita Converseskor.
“There’s a lot of talk now that Barbour has sold out and that it has become too mainstream. Our ethos, the ethos of Our Culture is that we will never let our egos get in the way of function, quality and history. Stockholm IS flooded with men in their mid twenties in Internationals – trying to come off as manor owners. It is a sad sight indeed.”
Ledsen för ett tämligen “off-topic-inlägg”, men förhoppningsvis tycker väl någon att det finns en poäng i att kommentera kulturella inslag kopplade till de konkreta uttrycksmedeln. För att bidra med något till trådens inspiration, grabbar som kan det här med stil.
http://www.youtube.com/watch?v=o80MGl2kpY4