2007-03-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Och man får inte glömma den oranga färgen på klädesplagg. Jag har flera gånger under årens lopp sett firmakillar gå fram till killar med t ex oranga skjortor på Norra. Och klargjort för dessa killar (ej med i Firman) att dom har "ensamrätten" på den färgen på Råsunda. Det har väl aldrig gått så långt som till våld, men hetska diskussioner.

Fast nu har ju AIK börjat med oranga bortaställ, så dom borde man ju kunna bära utan problem

OBS! Kom nu inte med kommentarer till mig som typ "vafan vad löjligt, man borde väl få ha på sig vad man vill "osv. Jag berättar bara om vad jag har upplevt, inte vad jag tycker om det hela..

Kunde inte firman hitta en snyggare färg än orange när de ändå var i farten. Eller valde de bara färgen för att de skulle kunna vända sina gamla bomberjackor ut och in. Stil och klass
Citera
2007-03-21, 13:27
Medlem
Made of stones avatar
Nja bomberjackor var det väl länge sen dom hade på sig..
Men oranga plagg bär dom väl titt som tätt
Citera
2007-03-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Kunde inte firman hitta en snyggare färg än orange när de ändå var i farten. Eller valde de bara färgen för att de skulle kunna vända sina gamla bomberjackor ut och in. Stil och klass
Japp dom vände dom ut och in för att man skulle känna igen sina egna. Ironlung: Attacken kanske var oprovocerad men det är det farliga att leva ett sånt här liv, om man är med i leken får man leken tåla faktiskt. Den enda gången man inte ska attackera en från en annan firma är när han är ute med damen. Nu var det ju faktiskt så att killen vi gick på var med i KGB, så vi ångrar ingenting. Och nej vi är inga fjortisar, om du inte visste så är YYY den sammanslagna firman med alla under Firman Boys, så åldersskillnaden är mycket stor.
Citera
2007-03-21, 15:03
Medlem
LEEROYs avatar
Det har väl även en hel del med att göra vad man har till denna SI-jacka.
Säg att någon kliver omkring i Stockholms innerstad med en SI-jacka, ett par RICH-jeans, bakåtslickat hår, och svarta klackskor. Visserligen kanske några skulle dra på mungipan och tänka att "fan, den där jackan blir inte svår att lägga vantarna på". Men jag tror inte att någon sate skulle ta honom för att vara huligan.
Däremot om du har ett par lysande vita sneakers och en lacoste keps till din SI så är det klart att tankarna förs in på dom banorna.
Citera
2007-03-21, 15:50
Medlem
LEEROYs avatar
du tog orden ur munnen på mig, edberg
Citera
2007-03-21, 16:00
Medlem
Men för övrigt. Stone Island Denim är mycket snyggare än vanliga Stone Island jackor, vet dock inte om dom säljs i sverige...
Citera
2007-03-21, 18:45
Medlem
Hur heligt är cp company för er casuals? samma klass som SI?
Citera
2007-03-22, 01:10
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfco
Hur heligt är cp company för er casuals? samma klass som SI?

C.P. Company grundades av samme man som grundade S.I. så svaret blir nog ganska enkelt.
Citera
2007-03-22, 08:26
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inertia.
C.P. Company grundades av samme man som grundade S.I. så svaret blir nog ganska enkelt.
Jag tror att bland snorungarna är S.I tändvätska direkt. Dessa småkillar har en patch-radar.

Bland äldre ligister tror jag C.P skulle sticka mer i ögonon eftersom man är lite mer diskret i sin framtoning.
Citera
2007-03-22, 15:16
Medlem
gorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Bland äldre ligister tror jag C.P skulle sticka mer i ögonon eftersom man är lite mer diskret i sin framtoning.
Kan en vinterversion av Mille Miglia anses vara nedtonat samt vara skyddad från upptäckt av en lad-radar? Anser själv att CP gör mer intressanta och stilrena produktioner än de numera nedgångna SI. Aqascutum och Hackett skall vi nog inte ens nämna, stenåldern!
Citera
2007-03-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Kan en vinterversion av Mille Miglia anses vara nedtonat samt vara skyddad från upptäckt av en lad-radar? Anser själv att CP gör mer intressanta och stilrena produktioner än de numera nedgångna SI. Aqascutum och Hackett skall vi nog inte ens nämna, stenåldern!

Mille Miglia CP kolektion är ju faktiskt riktigt snygg... Men casualsen lär väll lägga märke till "goggles" som sitter på luvan. Deras radar snappar ju allt i casualstils väg
Citera
2007-03-23, 02:58
Medlem
Jag tycker det känns som C.P. Companys målgrupp medvetet är just "huliganer", den där "gogglesjackan" t.e.x.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in