2011-12-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vukovar
Någon som vet var jag kan hitta schyssta Sergio Tacchini-tracktops i Stockholm? :S De hade dem förut på Team Sportia i Solna, men märket har gått så dåligt där att de kommer plocka bort dem ur sortimentet.

Beställ från internet eller kolla på Old bridge/ Terrace.
Citera
2011-12-10, 16:26
Medlem
Jag är också sugen på en sergio tacchini tracktop. Hur är deras storlekar? Små/stora?
Citera
2011-12-10, 17:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoes
Jag är också sugen på en sergio tacchini tracktop. Hur är deras storlekar? Små/stora?
Gå upp en storlek från standard storleken.
Citera
2011-12-10, 19:41
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoes

Tänkte då fråga hur CP Companys tröja "Felpa Chiusa" är i storlekarna? Har jag rätt när jag fått uppfattningen att de är ganska små och att man bör gå upp en storlek från vad man normalt har?
Citera
2011-12-10, 20:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Tänkte då fråga hur CP Companys tröja "Felpa Chiusa" är i storlekarna? Har jag rätt när jag fått uppfattningen att de är ganska små och att man bör gå upp en storlek från vad man normalt har?
Ja som med alla andra italienska klädmärken (dolce & gabbana, armani, stone island etc) gå upp en storlek, jag har 2XL normalt men med italienska måste jag ha 3XL.
Citera
2011-12-10, 20:35
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja som med alla andra italienska klädmärken (dolce & gabbana, armani, stone island etc) gå upp en storlek, jag har 2XL normalt men med italienska måste jag ha 3XL.
Okej, så detta gäller alltså bara italienska märken? För Hackett har jag M i men det är ju brittiskt som sagt, likaså en Pringle ulltröja som beställde i storlek L var alldeles för stor, så där borde jag också valt M..jävla skit när man bor i obygden och inte kan prova ut tröjorna i butik
Citera
2011-12-10, 20:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Okej, så detta gäller alltså bara italienska märken? För Hackett har jag M i men det är ju brittiskt som sagt, likaså en Pringle ulltröja som beställde i storlek L var alldeles för stor, så där borde jag också valt M..jävla skit när man bor i obygden och inte kan prova ut tröjorna i butik
Alltså brittiska är väl inte de största heller, har bara en Hackett tröja men den är i 3XL också, samtidigt är "svenska" märken som typ Gant, Peak, Fjällräven mer normal i storlekarna och där har jag vanliga 2XL storleken.
Citera
2011-12-11, 09:43
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gans
Jag ville bara få reda på andras åsikter. Jag hänger i denna tråden dels för att få tips och åsikter om kulturens kläder, så varför inte fråga? Men egentligen kvittar det vad ni andra tycker då jag köpte den igår.

Jag gillar New Balance, det är rea i 24timmar på Caliroots idag. Nu såg jag ju att du redan hade beställt, men jag länkar ändå. Kanske finns någon annan som är sugen!

http://caliroots.com/sfd/campaign.asp?tab=0&cid=4453

Själv funderar jag på att klicka hem ett par!
Citera
2011-12-11, 20:39
Medlem
Någon som handlat ifrån www.hackettlondonsale.co.uk ? På deras hemsida står det att de säljer original kläder, men det är så pass lågt pris, är det någon som köpt härifrån eller vet om hemsidan är äkta?
Citera
2011-12-12, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Jag gillar New Balance, det är rea i 24timmar på Caliroots idag. Nu såg jag ju att du redan hade beställt, men jag länkar ändå. Kanske finns någon annan som är sugen!

http://caliroots.com/sfd/campaign.asp?tab=0&cid=4453

Själv funderar jag på att klicka hem ett par!

Tack! Blev två par skor.
Citera
2011-12-12, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamsky
Någon som handlat ifrån www.hackettlondonsale.co.uk ? På deras hemsida står det att de säljer original kläder, men det är så pass lågt pris, är det någon som köpt härifrån eller vet om hemsidan är äkta?

"We only sell authentic clothing, no copy, no fakes."

vilket seriös sida måste nämna att de säljer äkta kläder? Dessutom finns det ingen info om företaget, ingen kontakt sida ingen adress ingenting. Enbart deras paypal, att man dessutom kan köpa 10pack och få "bulkpris" säger ju allt.

Tänk lite själv, den där var ju uppenbar.. Måste du leta efter outlet sidor och enbart handla på rea kanske du borde göra om dina prioriteringar så du har råd eller leta efter billigare kläder.
Citera
2011-12-13, 11:27
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamsky

Ägaren till hemsidan är registrerad i Kina, det bör säga allt.... Har sett flertalet liknande sidor med den där enkla webdesignen och i de flesta fall är de registrerade i Kina.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
"We only sell authentic clothing, no copy, no fakes."

vilket seriös sida måste nämna att de säljer äkta kläder? Dessutom finns det ingen info om företaget, ingen kontakt sida ingen adress ingenting. Enbart deras paypal, att man dessutom kan köpa 10pack och få "bulkpris" säger ju allt.

Tänk lite själv, den där var ju uppenbar.. Måste du leta efter outlet sidor och enbart handla på rea kanske du borde göra om dina prioriteringar så du har råd eller leta efter billigare kläder.

Synd, eftersom det fanns feta tröjor där som jag inte kan finna längre. Kan vara från förra årets kollektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in