2011-02-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Kan tipsa om tweedi Malmö som har rea på massa casual kläder Si, pringles mm.

Sen alla som köper SI kläder var beredd att stå bakom era köp.

Trött på folk som springer runt med jackor för 7 lappar och som vet vad dem står för och ska leka dum när folk kommer fram till dem.

Folk går inte runt med palestinasjal för att dem tycker det är fint eller bekvämt, det är en symbol en subkultur samma sak med SI kläder.

Och nej det DU får inte ha på dig det även om du tycker det är snyggt och fint och hatar våld.

Håller med om att folk ska stå upp för det. Det är ju det mest huligan-relaterade märket fortfarande, men inte samma hype som för flera år sedan. Din jämförelse med palestinasjal är också rätt korkat, har du inte sett alla artister och vanliga svenssons som har palestinasjalar? Tror du verkligen alla har det för att dom står för nåt speciellt? Du är ute o cyklar isåfall...
Citera
2011-02-10, 21:56
Medlem
har använt sökfunktionen men har inte lyckats få fram något efter en stunds letande.

Hur är Sergio Tacchini i storlekarna (zip) och Victorinox (piké). Är tacksam för svar.
Citera
2011-02-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabrizio
har använt sökfunktionen men har inte lyckats få fram något efter en stunds letande.

Hur är Sergio Tacchini i storlekarna (zip) och Victorinox (piké). Är tacksam för svar.

ST tracktops tycker jag iaf är små i storlekarna så jag skulle gå upp en storlek. Det gjorde jag och det funkade fint.
Citera
2011-02-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
ST tracktops tycker jag iaf är små i storlekarna så jag skulle gå upp en storlek. Det gjorde jag och det funkade fint.

Förlåt om jag låter lite fördummande, men är du säker på att det inte är tvärt om? Har för mig att en kompis tyckte tvärt om. Bara tänkte så att du inte blandade ihop.
Citera
2011-02-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Håller med om att folk ska stå upp för det. Det är ju det mest huligan-relaterade märket fortfarande, men inte samma hype som för flera år sedan. Din jämförelse med palestinasjal är också rätt korkat, har du inte sett alla artister och vanliga svenssons som har palestinasjalar? Tror du verkligen alla har det för att dom står för nåt speciellt? Du är ute o cyklar isåfall...
Palestinasjal=vänster, röd färg, palestinien anti israel, vänsterliberal.
Si, CP= Grabb, backar inte, liberal, står för en sin sak. Märkes kåt.

Du är korkat och ute och seglar.

Symboler, kläder mm visar vem man tillhör va man står för Si står för en viss grej vad är svårt att förstå?
Citera
2011-02-10, 22:21
Medlem
Citat:
Förlåt om jag låter lite fördummande, men är du säker på att det inte är tvärt om? Har för mig att en kompis tyckte tvärt om. Bara tänkte så att du inte blandade ihop.
Fel. När det gäller ST ska man gå upp en storlek, deras L är som M i värsta fall S.
Citera
2011-02-11, 00:26
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:

Symboler, kläder mm visar vem man tillhör va man står för Si står för en viss grej vad är svårt att förstå?

Men herrejävlar. SI i sig står inte för någonting. Om du däremot kommer med SI-jacka, Aquascutum-keps och vita pjuks, ja då kanske man kan tala om att stå upp för en kultur.

Grejen att snorungar ska sitta och mopsa upp sig över att de just köpt den billigaste SI-tröjan, det kan man störa sig på. Eller poserar framför kameran med sin SI-keps utan att veta vad casual betyder. Såna personer kan man ge en käftsmäll bara för att. Såna som kör med stil har jag inga problem med alls.
Citera
2011-02-11, 02:47
Medlem
Oerhört frustrerande att casualclothing.dk inte fungerar just när man hämtat bankdosan och ska beställa..
Citera
2011-02-11, 12:42
Medlem
Citat:

Sergios är små i storlekarna och väldigt stor skillnad från olika modeller. Jag har sergio i storlekarna L - XXL som sitter likadant på min kropp. Så akta dig och det bästa vore för dig att mäta. Jag själv brukar gå efter bröst storleken så blir det rätt.

Lycka till för dom gör sinnes sjukt snygga klädesplagg
Citera
2011-02-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Men herrejävlar. SI i sig står inte för någonting. Om du däremot kommer med SI-jacka, Aquascutum-keps och vita pjuks, ja då kanske man kan tala om att stå upp för en kultur.

Grejen att snorungar ska sitta och mopsa upp sig över att de just köpt den billigaste SI-tröjan, det kan man störa sig på. Eller poserar framför kameran med sin SI-keps utan att veta vad casual betyder. Såna personer kan man ge en käftsmäll bara för att. Såna som kör med stil har jag inga problem med alls.

För mig känns det mer som om en unge har en SI T-shirt så vill han vara mer casual än en person som köpt en SI jacka. För en Si jacka kan man köpa för smaken en SI t-shirt köper man för märket?
Citera
2011-02-11, 12:49
Medlem
Är det någon som vet var man kan hitta casual inspirerade anorak jack modeller?
Alltså an anorak jacka i casual stuk haha
Citera
2011-02-11, 17:56
Medlem
Citat:

Man kanske inte ska kalla andra människor för korkade när man själv inte ens behärskar det svenska språket. Dessutom verkar inte resten av ditt inlägg innehålla något vettigt heller. Varifrån har du fått att huliganer skulle vara liberala t.ex? Pajas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in