Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Den sista av dina länkar innehåller en riktig guldklimp.
En marinblå hänger stillsamt i garderoben. För övrigt den enda nya jackan som har inhandlats denna säsong. Inte illa för mig som lider av diagnosen Jackomani..
Ser dock inte poängen i den danska jackan.
Dubbelrätt.
Har svårt att förstå mig själv angående hur jag resonerade angående norse x oi polloi-jackan i höstas när den kom. Tyckte inte direkt den var något speciellt, var inne på c store och klämde lite men den föll mig inte smaken då av ngn anledning, men nu när jag ser tillbaka var det definitivt en av de bättre jackor som kom under hösten. Bra köp!
Den där Suit-jackan har varit uppe ett stort antal gånger, men den är ju helt enkelt inte något vidare, är inget större fan av fishermancagouler och den här ser dessutom ut att vara i halvdan kvalitét, ser ut som något man kan springa in på valfri galleria och köpa, dock har jag i stort ganska svårt att se charmen kring de nya skandinaviska märkerna, med norse projects och our legacy som klara undantag. Om man är ute efter en budgetjacka så skulle jag tipsa om penfield och patagonia istället.
För mig lutar det mer och mer åt att en fin jacka från mhl snart beställs till södra stockholm, och att det även trillar in en och annan moccasin från Oi Pollois digra utbud.