Gitarrspelande killar är precis som snygga killar. Det kan skapa en attraktion från början, men i slutänden handlar det ändå om personligheten och de sociala beteendet.
Så visst ökar chanserna, men inget går automatiskt. Sen bör det tilläggas att de flesta av de som spelar musik och uppträder redan har bra sociala färdigheter och bra självförtroende, och av de anledningarna får tjejer.
När jag bodde i Norge var en av mina jobbarkompisar en gitarrkille. Han och två andra brukade se till att ha med sig gitarrer på fester. Dom hade ett coverband ihop och var riktigt bra. Vi hade alltid allsång!
Där går fan douchegränsen för mig. Att ha med sig egna gitarrer till en fest? Nä fy fan.
Lång och ointressant anekdot följer:
Måste erkänna att det har hänt att jag spelat gitarr på fester också, men jag vill verkligen inte vara "den killen" så jag brukar smyga iväg i nåt tyst rum och plinka när/om jag blir less på folket.
En gång har det dock hänt att tjejen som hade festen kände igen mig och min kompis från ett band vi hade för jättelänge sen:
"Men hallå, är det inte ni som var med i XXXXXX?"
- Öhm.. jo. Det var det väl. Men det var ju fyra år sen så..
"Det finns en gitarr här nånstans! Kan inte ni spela några gamla låtar?"
- Njaaa.. eller. Nä. Det får nog vara
(vid det här laget är hon jättepå och MÅSTE bara ha oss att spela något)
"Jag bjuder på sprit om ni spelar några låtar!"
- Jaja, okej då. (vi hade dåligt med pengar..)
Slutade med att hon tvingade hela festen att sitta i nån sorts cirkel runt oss två som fulla som as försökte komma ihåg grejer som vi inte spelat på flera år. Hon var också den enda som tyckte att det var roligt. Man såg riktigt hur mycket alla andra hatade oss, och jag var inte precis nöjd med situationen själv heller.. Men jag bet ihop och tänkte på groggen istället.
När vi var klara visade det sig att hon inte alls tänkte ge oss nåt! Jävla slyna tänkte vi, snodde med oss spriten ändå och stack.
Så.. spela inte gitarr på fester. Om man verkligen måste håll dig borta från allt vad Wonderfall heter. Och ta för fan inte med er en egen! Det är hemskt.
Att musikaliska (speciellt gitarrister och sångare) killar framstår som mer attraktiva är fakta.
Dock hatar jag folk som börjar spela av den anledningen och oftast bara lär sig en massa smörlåtar.
Ska man börja så ska man börja för att man tycker det är kul, verkligen vill lära sig, älskar musik imo.
Personligen har jag lite svårt för killar och deras musikutövande. De jag hittills har stött på har varit så extremt självupptagna och tagit sig själva på så stort allvar att jag har skruvat lite obekvämt på mig i stolen när de drar igång.. Oavsett instrument. Men en gitarr brukar ju ibland dyka upp på fester.. oftare än ett piano i alla fall.
Själv skulle jag ligga med trummisen i bandet. Det är hett
Väldigt gammalt inlägg men det var så bra. Håller verkligen med! Många killar är inte ens så bra men de tror att alla tjejer dras till dem. Usch för en kille som tror han är musikalisk men inte är det.
Och som du slutligen säger; Det är trummisen som är het!
Gitarrspelande killar är precis som snygga killar. Det kan skapa en attraktion från början, men i slutänden handlar det ändå om personligheten och de sociala beteendet.
Där tror jag du har det. En tjejkompis berättade att hon var ihop med en kille i ett par veckor. I efterhand kunde hon konstatera att det blev något bara för att han spelade gitarr.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!