2008-05-16, 15:29
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paywitpain
Precis vad jag undrar...Sen undrar jag om man kan samla upp vätskan de ''svettas'' ut och spara för senare bruk...Vore ju rätt ballt att ha en liten flaska med amanitasvett och spetsa den ljumna folkölen på stranden med
Borde det inte gå att lägga den i ungnen på en bakplåt eller något så det fångs upp? Tror den svettas ut fukten, men det kan vara så att det avdunstar.

Microvågsungnar kanske också kan göra detta?
Citera
2008-05-16, 15:29
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
det blir för varmt. ska helst inte överstrida 60 grader
Citera
2008-05-16, 15:36
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPåsfågel
det blir för varmt. ska helst inte överstrida 60 grader
Ok, har hört folk som säger att det ska gå hur bra som helst. Det går inte att ha det på låg värme i ungn, eller det går inte att ställa in på något sätt?

Går antagligen inte.
Citera
2008-05-27, 20:12
Bannlyst
Är det lagligt?

Då menar jag både plockandet och konsumerandet.
Citera
2008-05-27, 20:30
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Är det lagligt?

Då menar jag både plockandet och konsumerandet.

Har extremt svårt att se att det skulle vara olagligt.
Citera
2008-05-27, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Har extremt svårt att se att det skulle vara olagligt.

Okej då är det bara att vänta tills hösten då.

En annan fråga också. Kan man frysa ner svampen efter att man torkat den och hur länge kommer man kunna ha den nedfryst?

Och kan man typ smula ner svampen och blanda in den i någon sorts kaka? Kommer effekten försvinna?
Citera
2008-05-27, 20:58
Medlem
belboolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Okej då är det bara att vänta tills hösten då.

En annan fråga också. Kan man frysa ner svampen efter att man torkat den och hur länge kommer man kunna ha den nedfryst?

Och kan man typ smula ner svampen och blanda in den i någon sorts kaka? Kommer effekten försvinna?
Du kan nog ha den fryst väldigt länge. Det ska nog inte va några problem att baka in den.
Citera
2008-05-27, 21:06
Medlem
gipzys avatar
åh fan, lever denna tråd fortfarande
Själv har jag tappat intresset för flugsvamparna iallafall, så jävla äckliga dom är, 90% av svampen bestod av maskar minns jag från förra året, usch!
Jag nöjjer mig med de vanliga tradiotionella grejjerna ist.
Men lycka till ni amniata testare !

Mvh. Ts GipZy
Citera
2008-05-28, 12:49
Bannlyst
Hur många gram ska man käka av dom här? Kanske kan va svårt att säga men ungefär.

Tacksam för svar.
Citera
2008-05-28, 13:39
Medlem
S_o_Ns avatar
Har kört flugor en gång.. ALDRIG MER säger jag bara!! En av de värsta tripparna jag haft någonsin.. De så kallade psykadeliska bitarna av tripparna var obefintliga om man jämför med illamåendet och smaken av de fruktansvärda svamparna

Sen vart jag mest bara trött och grinig ändå..
Kan ha o göra med att jag körde rätt sent på hösten då svamparna är mer narkotiska och inte lika psykadeliska som när de precis ploppar upp i mitten av sommaren.
Men inget att rekommendera från mig ivf.
Blandade ner dom i svampsoppa och jag har fortfarande fobi mot att äta svampsoppa...
Citera
2008-05-28, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Har kört flugor en gång.. ALDRIG MER säger jag bara!! En av de värsta tripparna jag haft någonsin.. De så kallade psykadeliska bitarna av tripparna var obefintliga om man jämför med illamåendet och smaken av de fruktansvärda svamparna

Hade du tillrett svampen ordentligt innan du åt den? Den skall torkas i mörker så att all ibotensyra förvandlas till muskarin.

Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Kan ha o göra med att jag körde rätt sent på hösten då svamparna är mer narkotiska och inte lika psykadeliska som när de precis ploppar upp i mitten av sommaren.

Vart någonstans har du hört att de ploppar upp i mitten på sommaren? Skulle uppskatta källa om du läst det någonstans på internet.
Citera
2008-05-29, 00:24
Medlem
testade att röka skinnet på flugsvamp när jag var yngre, var lite likt cb fast ändå väldigt eget, svårt att förklara, testade även att blanda med cb, blev rätt väck på det... tyckte det var rätt trevligt, men slutade lika snabbt som jag började av någon anledning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in