2007-10-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Hur kan dem ha gjort för säg sisådär 2008 år sen när dem ville knarka flugsvamp?.

Har aldrig prövat knarkotika men såg en kvasidokurulle där Amanitan påstods kunna vara den heliga gralen pga hur den kan se ut då tänkte jag att dem kanske hadde den som bägare och hällde i vatten och drack, några mer förslag på hur man kan gå tillväga?, mala ner och göra den till olja, hur gör man det?.

www.gnosticmedia.com

Kolla min tråd i odlingsforumet så får du svaret!
Citera
2007-10-22, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktor88
förut då jag var ute med hunden och hade tråkigt så tog jag och smakade en bit flugsvamp, 3 gram kanske, men kände inte av nånting får ta en liten störe bit sen =)

Rå flugsvamp är mycket skadlig för dina organ och om du ska trippa på den kommer du troligtvis bara må mycket illa och spy typ 1412 gånger...

3gram blir kanske 0,3g när man torkar det så inte så konstigt att du inte fick någon effekt
Citera
2008-05-15, 18:45
Bannlyst
hur illa och hur länge luktar det när man torkar i ugnen?
och måste man torka med öppen lucka? hajjar inte :P
Citera
2008-05-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drucerus
hur illa och hur länge luktar det när man torkar i ugnen?
och måste man torka med öppen lucka? hajjar inte :P

Det luktar svamp :P
Ja du måste ha luckan öppen så att vattnet kan avdunsta. Lägg svamparna på varsin tallrik med hatten neråt och låter du dom suga upp vätskan som de "svettas" ut.

Citera
2008-05-15, 19:10
Medlem
Varför vågar man prova röd flugsvamp när det finns så mycket finare svampar ute i naturen ?
Citera
2008-05-16, 00:47
Medlem
det finns en dokumentär serie som heter "Sacred weeds" där dom testar flugsvamp jag rekomenderar den serien skarpt. http://thepiratebay.org/tor/3498480/...ugs__torrent_2)
Citera
2008-05-16, 09:01
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggy_
det finns en dokumentär serie som heter "Sacred weeds" där dom testar flugsvamp jag rekomenderar den serien skarpt. http://thepiratebay.org/tor/3498480/...ugs__torrent_2)

Länk: http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0
Citera
2008-05-16, 10:44
Medlem
paywitpains avatar
Hur skulle det funka att packa in svamparna i folie och rosta dem över öppen eld?
Min tanke var att man kunde forma foliet i någonslags tratt-formså att det går ner en pip som förenklar uppsamlandet av vätskan, på dett vis kan mnan göra det ute i naturen och slipper förgifta sin lägenhet med rutten svamplukt.
Citera
2008-05-16, 11:05
Bannlyst
Har läst att man både kan torka dom som vanligt på papper men också att man måste göra det i ugnen. Vilket stämmer? Sen kan man göra det i en micro isf..?
Citera
2008-05-16, 11:30
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFL
Har läst att man både kan torka dom som vanligt på papper men också att man måste göra det i ugnen. Vilket stämmer? Sen kan man göra det i en micro isf..?
ibotensyran är det som skadar njurarna och gör dig extremt illamående.
När du torkar i ugnen på ca 60 grader så omvandlas ibotensyran till muscarin, vilket är ämnet du är ute efter. Vid torkning på papper så omvandlas inget men lite av syran försvinner så det blir lite mindre illamående, men efter som du måste äta fler så blir du nästan lika illamående ändå. Torkning i ugn är det enda rätta . Micro tror jag inte på
Citera
2008-05-16, 12:02
Bannlyst
Okej skulle man kunna göra det här över en eld eller blir det för varmt?
Citera
2008-05-16, 14:47
Medlem
paywitpains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFL
Okej skulle man kunna göra det här över en eld eller blir det för varmt?

Precis vad jag undrar...Sen undrar jag om man kan samla upp vätskan de ''svettas'' ut och spara för senare bruk...Vore ju rätt ballt att ha en liten flaska med amanitasvett och spetsa den ljumna folkölen på stranden med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in