2007-11-13, 19:44
Medlem
be alla religiösa att far åt helvete o sparkar in skallen på de
2007-11-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibanez_
Låter som en väldigt konstruktiv idé
vadfan vet du om konstruktiv ide?
kom själv med en konstruktiv ide SUCKER!
2007-11-13, 20:54
Medlem
mrdominiks avatar
Egentligen tycker jag det är lite dumt att lyssna på råd överhuvudtaget. Man ska lyssna på dom men inte ta det för givet att bara för att nån är äldre så är det bra råd. Mitt råd skulle vara att alla ska följa det dom själva vill och då menar jag att man inte ska vara rädd att ta reda på det.

Så alla 9 åringar: Gillar du hiphop? Känn efter om du verkligen gillar hiphop eller om det är bara för idealet runtomkring som du gillar hiphop. Men om du verkligen kommer fram till att jo, 50-cent e asskön, fortsätt med det då
2007-11-13, 21:17
Medlem
Pelicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransi
Riktigt bra trådinitiativ, måste jag säga!

Okej, jag är 18 så frågan blir vad jag skulle göra annorlunda om jag var 8 igen.
När jag fyllde 8 fick jag ett marsvin. Jag älskade henne och var överlycklig när hon dessutom fick ungar. Hon levde tills jag blev 16 och hennes dotter tills jag var 15. Jag önskar bara att jag hade tagit bättre hand om dem när jag var "liten och dum", för det förtjänade de. De skulle ha fått en större bur, massor av hö och morötter och mycket tid utanför buren tillsammans med mig. Och jag skulle ha klippt klorna ordentligt. Å andra sidan hade jag ingen möjlighet då att lära mig vad de egentligen behövde, eftersom alla böcker innehåller fler korkade råd än bra, och internet hade jag inte tillgång till när jag var 8. Men om det gick skulle jag om jag var 8 igen leta upp bra marsvinssidor på internet och lärt mig allt om dem och gett dem de liv de förtjänade

tak för at du sa det, nu vet ja hur ja ska göa
2008-01-02, 22:31
Bannlyst
Till alla 10 åringar: snart dags att börja rycka i struten.
2008-01-03, 18:14
Medlem
Bastumannens avatar
Om du är 15 år:

Börja inte med alkohol eller droger.

Stå emot grupptryck.

Ta ingen skit från någon(!)

Skaffa inga kriminella "vänner".

Skaffa många vänner

Ta hand om din kropp & själ. Läs MKT. Spelar ingen roll vad det är, man blir allmänbildad i vilket fall.

Lägg ner fjortisspråket (om du använder sådant, typ; typ eller *kjam!*)
Att lära sig prata och skriva vettigt är väldigt viktigt för du ska bli tagen på allvar när du är vuxen.

Låt inte dina föräldrar välja vad du ska bli när du blir stor.

Om du är tjej; Lita inte på äldre killar!

Några råd som dels är baserade på mina val som 15-åring, dels på sunt förnuft.
2008-01-04, 02:38
Medlem
Pentanistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastumannen
Om du är 15 år:

Börja inte med alkohol eller droger.

Stå emot grupptryck.

Ta ingen skit från någon(!)

Skaffa inga kriminella "vänner".

Skaffa många vänner

Ta hand om din kropp & själ. Läs MKT. Spelar ingen roll vad det är, man blir allmänbildad i vilket fall.

Lägg ner fjortisspråket (om du använder sådant, typ; typ eller *kjam!*)
Att lära sig prata och skriva vettigt är väldigt viktigt för du ska bli tagen på allvar när du är vuxen.

Låt inte dina föräldrar välja vad du ska bli när du blir stor.

Om du är tjej; Lita inte på äldre killar!

Några råd som dels är baserade på mina val som 15-åring, dels på sunt förnuft.

Grymt sagt, kunde inte sagt det bättre själv.
2008-01-05, 18:46
Medlem
Kan ju börja med att jag "bara" är 20 år och säger detta till alla 10 åringar som hänger här.

*Lyssna inte så mycket på all skit som alla säger här. Lyssna inte på mig heller. Lev ditt liv för du kommer formas av just det livet. Lyssna till viss del men ändra inte din livsstil för att mamma eller pappa sa att du skulle göra det. Då kommer du aldrig nånsin vara speciell, originell, egen, skön eller cool.
Det tipset är baserat på en kille som är 34 år nu och föredetta heroinist. Gick inte att se på han att han knarkat, misshandlat folk, suttit i fängelse etc. Men han berättade allt han gjort och han är ändå en av dom schysstaste snubbarna jag känner. Men han sa just att han ångrar inte nånting han gjort just för att det formade honom. Nu har har han fru och barn på en bondgård här i Sverige och mår skitbra.

*Börja inte röka förens du är 18 år. För då kan ingen klaga på dig. Och ja, det är fortfarande coolt att röka vid 20 års ålder, det vet fan alla. Men rök inte för mycket. Håll dig till högst ett par cigg om dagen och ingen mer. När du känner att det är rätt tillfälle. En cigarette kan rökas ensam också bara så att du vet, det är inte bara för att vara cool. Det kan faktist vara trevligt och avslappnande också. Ett par minuter för dig själv. Många tar sig inte den tiden och stressar istället ihjäl sig och får cancer etc. men fortsätter att klaga på och hata rökare.

*Lär dig spela gitarr. Gitarren är då en metafor för allt som går att lära sig i ung ålder. Jag började lira när jag var 16 år och jag visste redan då från början att jag aldrig någonsin kommer att bli så bra som dom bästa. Tvinga dina föräldrar till det. Varesig det är gitarr, piano, balett, fotboll eller vafan som helst. Börja med nåt i ung ålder som du kommer att älska, eller åtminstånde lära dig att älska ju bättre du blir på det.

*Dra utomlands. Hela världen. Självklart.

*Som nån annan sa. Lyssna på bra musik.
Ingen jävla innemusik. Lyssna på allt som finns och hitta den stilen du gillar. Lyssna inte på dagens r&b och hiphop. Om du inte gillar rock och allt vad det innebär lyssna iaf på lite gammal jazz, blues, klassisk musik etc. Inte på det som spelas på nrj och voice, det ändras allt för ofta.

*Börja inte att dricka ensam. Försök iaf att inte njuta av det...

Finns ju så mycket mer tips men jag är full och kan inte komma ihåg dom...

EDIT
*Lär dig saker du vill lära dig. Plugga inte in gymnasiet bara för att alla säger så. Om du nu inte är bortskämd och vill ha ett simpelt jobb som betalar bra dårå. Jag hoppade av och jag ångrar det fan inte. Jag hatade skolan och allt som fanns där. Jag gillar mitt jobb jag har nu. Rätt dåligt betalt men jag överlever och är bra på det jag gör.

*Slösa inte bort din ungdom. Bara för att du ska få en bra pension. Kröka och res runt. Smäll dina raketer och njut av livet. Du kommer att inse att allt kommer allt eftersom i vilket fall som helst bara du njuter av det du har nu. Utbildning, jobb och pengar kommer och går. Du kommer inte hamna på gatan.

*Säg aldrig aldrig.
Jag sa det om skolan förr i tiden. Men jag vet själv att jag kanske nångång kommer att läsa upp gymnasiebetygen m.m. Men inte just nu iaf.

EDIT IGEN
*Om du vill göra lumpen och har nån sjukdom eller liknande. Visa inte upp läkarjournalen. Det gjorde jag och fick inte göra värnplikt... Sämst. Håll det hemligt och hoppas på att dom inte kollar upp det själva.
2008-01-05, 20:32
Bannlyst
Alla 13+

Ge FAAN i att spela dator eller tv-spel, för det är så jävla beroendeframkallande. Tiden försvinner så snabbt att du inte märker det (jag spelade mycket datorspel när jag var 13-17)
2008-01-05, 23:18
Medlem
AlienBillys avatar
Till alla; oavsett ålder.
Livet är för kort för att kasta bort på trams som moral/etik.
Ät godis, tänder kan ersättas.
Sup, det finns dialys.
Åk slalom, benbrott går att gipsa.
Gör va fan ni vill, livet kommer man inte ifrån levandes.
2008-01-07, 12:09
Medlem
Spår av nötters avatar
Ta det bara lungt, gör det du vill.

Hellre jobba lite mindre och få lite mindre inkomster. Än att jobba hårdare för ännumer pengar.

För mig är tid det viktigaste. Njuta av saker, godis, mat, lathet framför datorn, ha det trevligt med kompisar och flickvän.

Dock förstår jag inte varför jag skriver här då jag inte är 43 och fylld med livserfarenheter.

Men det känns skönt att jag faktiskt kan gå tillbaks i tiden, jag kan se migsjälv från framtidens synvinkel, och göra det jag känner för nu.

Det är väl det viktigaste kan jag tänka mig, göra det jag känner för nu.

För imorgon är det försent att göra något annat idag.

.
2008-01-08, 10:49
Medlem
Berats avatar
Jag tycker man ska ta vara på varje sekund man har. Och då menar jag inte arbeta / slita för varje sekund man lever. Utan ta det lugnt och bara njuta helt enkelt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in