Nu är jag 20, men hade jag kunnat så hade jag pratat med mig själv som 13 åring. Det var då jag hade det som tyngst, dåligt självförtroende, trassligt i familjen etc.
Jag hade sagt att jag inte ska fundera så mycket utan bara njuta av ungdomens glada dagar,
det löser sig och du kommer ha ruskigt skojj (iaf tills du är 20, sen kan jag inge mer)
Joo, och till skillnad från många här så hade jag sagt "Fega inte, du har all tid i världen att busa runt, vågar man inte ta risker när man är ung så vågar man inte ta risker när man blir äldre, och för att vara framgångsrik både socialt och karriärmässigt så gäller det att kunna ta risker!
Men detta menar jag inte att man ska börja supa/knarka skallen av sig i unga år, men att busa, våga stå upp för sig själv (Be lärarn dra åt helvete om han verkligen är värd det) etc.
[Edit] Efter några sekunders funderade efter jag skrivit detta inlägg så kommer jag fram till att det är ju förhelvete detta jag måste göra nu! Dvs. sluta oroa mig och tänka så mycket, det kommer mer stor sannolikhet att lösa sig.
[Edit 2] Fan, måste bara säga! Jag hade läxat upp mig som 13 åring och sagt: "Sluta spela hocky, sluta spela dator och gå ut och röjj lite tidigare"