Citat:
Ursprungligen postat av
Blodsriten
Jag köper bara nytt. vågar int rikit köpa begagnat om jag inte vet i hurudant skick skivan e eller om den har några skråmor
Jag har stött på några butiker som säljer CD-skivor i tveksamt skick, men oftast brukar dom sänka priset av sig själva och skivan brukar fungera ändå. Har bara köpt två CD-skivor som tagit skada ifrån start. Oftast brukar dom vara noga med skicket dock och säljs dom i dåligt skick är det ofta att dessa säljs för 10 kronor styck för att rea ut eller dyligt. Men köper man en CD-skiva för 10 kronor som brukar kosta 50 - 200 kronor är det logiskt att det inte är nyskick precis.
Jag köpte några CD-skivor vid tillfälle. I kassan märkte försäljaren att en skiva var under all kritik så jag fick den gratis. När jag kom hem fungerade den utan problem. Dock blir den svårsåld vid senare tillfälle.
Skivbutiker vet nog idag att alla kunder är värdefulla då det är en begränsad krets som handlar. Det är många som brukar säga "Kom tillbaka och byt om det blir några problem". Jag tror dom flesta tänker så.