Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-25, 01:24
Medlem
Skogswalds avatar
Tvärfet serie, spontant sagt.
Såg första två säsongerna mer/mindre i stöten.
Mådde prima då, ska tilläggas.
Karaktärerna byter upp varandra och gör en zig-zag som KÄNNS!
Season 6 blir chill, när jag kommer dit, i.e. ^^
Citera
2010-07-29, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Tvärfet serie, spontant sagt.
Såg första två säsongerna mer/mindre i stöten.
Mådde prima då, ska tilläggas.
Karaktärerna byter upp varandra och gör en zig-zag som KÄNNS!
Season 6 blir chill, när jag kommer dit, i.e. ^^

Har nog aldrig varit så glad som dagen efter jag upptäckt ISAP satt och kollade genom hela so3 har nog aldrig skrattat så mycket i mitt liv

http://www.youtube.com/watch?v=EoKOl-xuWek
Citera
2010-07-29, 23:38
Medlem
Joson_s avatar
Har pressat serien under senaste veckorna. Jävligt soft serie som dock kan bli lite väl skränig ibland. Mina absoluta favoritcitat är definitivt:
Charlie: Oh shit. Look at that door dude. See that door right there? That door marked 'Pirate'? You think a pirate lives in there?

Dennis: I see a door marked 'Private.' Is that the door you're talking about?

Charlie: No, I was talking about . . I didn't say . . what'd you hear?

Dennis: I heard you say you saw a door marked 'Pirate'.

Charlie: No, that's not what I said. Look, are we gonna talk about pirates all day or are we gonna find out what lives in here?

Och när Charlie är på date och killarna har sagt åt honom att säga att han är en philantropist.

I'm a phi.. phu.. full-on rapist. Tror aldrig jag skrattat så mkt
Citera
2010-07-29, 23:52
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joson_
Har pressat serien under senaste veckorna. Jävligt soft serie som dock kan bli lite väl skränig ibland.

Många säger det, men betänk samtidigt detta: Vilken annan serie har mer trovärdiga tjaffs och skränanden? Hur dom skriver dialogerna i dom scenerna är mer eller mindre ofattbart. Helt fantastiskt.

En annan grej jag kom och tänka på är hur sunny som nästan enda komediserie (arrested development är också ett undantag) har lyckats undvika "boring chick syndrome", dvs att de kvinnliga karaktärerna är rent ut sagt skittrista (Seinfeldt, How I Met your mother, Simpsons osv.). Dock tycker jag i ärlighetens namn inte att Dee kommer upp i riktigt samma nivå som Dennis, Mac och Charlie, men hon är definitivt roligare än Frank!

Längtar helt vansinnigt mycket efter ny säsong, matar nästan avsnitt varje dag och när det nu gått ett tag sedan säsong 5 tycker jag faktiskt om avsnitten mycket mer än när jag såg dom först förra hösten. Tror det har att göra med att man har så galet höga förväntningar inför varje nytt avsnitt!
Citera
2010-07-30, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Många säger det, men betänk samtidigt detta: Vilken annan serie har mer trovärdiga tjaffs och skränanden? Hur dom skriver dialogerna i dom scenerna är mer eller mindre ofattbart. Helt fantastiskt.

En annan grej jag kom och tänka på är hur sunny som nästan enda komediserie (arrested development är också ett undantag) har lyckats undvika "boring chick syndrome", dvs att de kvinnliga karaktärerna är rent ut sagt skittrista (Seinfeldt, How I Met your mother, Simpsons osv.). Dock tycker jag i ärlighetens namn inte att Dee kommer upp i riktigt samma nivå som Dennis, Mac och Charlie, men hon är definitivt roligare än Frank!

Längtar helt vansinnigt mycket efter ny säsong, matar nästan avsnitt varje dag och när det nu gått ett tag sedan säsong 5 tycker jag faktiskt om avsnitten mycket mer än när jag såg dom först förra hösten. Tror det har att göra med att man har så galet höga förväntningar inför varje nytt avsnitt!

Jävlar det har du verkligen rätt i. Det dom också gör jävligt bra är att dom kör komedi hela tiden, tycker att många "humor" serier måste ofta fylla ut tiden med "seriösa" drama stunder( som alltid är jävligt dåliga och ofta blir bara jävligt tacky, Scrubs, how i met your mother osv

EDIT: Verkar som alla jenkare tycker greenman är så extremt kul, kan någon förklara lite varför det blev en så stor grej? Det som är bäst med sunny är ju dom extremt roliga dialogerna inte när charlie dansar runt i en grön mask. Aja kanske har missat något.
Senast redigerad av Zippo123 2010-07-30 kl. 01:37.
Citera
2010-07-30, 01:49
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippo123
EDIT: Verkar som alla jenkare tycker greenman är så extremt kul, kan någon förklara lite varför det blev en så stor grej? Det som är bäst med sunny är ju dom extremt roliga dialogerna inte när charlie dansar runt i en grön mask. Aja kanske har missat något.

Det finns i mitt tycke två st sidor av sunny. Den första är den lite mera sublima humorn som kommer fram allra bäst i Dennis och Macs dialoger. Ofta rör det sig om skev verklighetsuppfattning och återkommande persondrag i karaktärerna. Ett bra exempel på denna humor tycker jag är i ett avsnitt från senaste säsongen, "The gang hits the road":

Mac - I'm talking about breaking down the security situation, clearing an individual, and making it safe for passage

Dennis - How exactly do you view yourself within the context of this group?

Mac - The sheriff of Paddy's

Ovanstående dialog får mig att skratta rakt ut varje gång. Det är så genialt att det gränsar på galenskap.

Den andra delen är den lite mer banala humorn. Den kommer fram allra mest från Charlie och Frank och däribland finner vi Greenman, Charlie's efterblivenhet och Franks revolver i luften. Denna humor kommer fram allra mest i avsnittet "The gang gets taken hostage".

Nu säger jag inte att jag inte uppskattar den enklare delen, jag älskar den extremt mycket också eftersom det görs så jäkla bra och smart, men det är punkt nummer 1 som gör att jag stämplar serien som ett modernt mästerverk.

Märks det att jag är besatt av denna serie?
Citera
2010-07-30, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Det finns i mitt tycke två st sidor av sunny. Den första är den lite mera sublima humorn som kommer fram allra bäst i Dennis och Macs dialoger. Ofta rör det sig om skev verklighetsuppfattning och återkommande persondrag i karaktärerna. Ett bra exempel på denna humor tycker jag är i ett avsnitt från senaste säsongen, "The gang hits the road":

Mac - I'm talking about breaking down the security situation, clearing an individual, and making it safe for passage

Dennis - How exactly do you view yourself within the context of this group?

Mac - The sheriff of Paddy's

Ovanstående dialog får mig att skratta rakt ut varje gång. Det är så genialt att det gränsar på galenskap.

Den andra delen är den lite mer banala humorn. Den kommer fram allra mest från Charlie och Frank och däribland finner vi Greenman, Charlie's efterblivenhet och Franks revolver i luften. Denna humor kommer fram allra mest i avsnittet "The gang gets taken hostage".

Nu säger jag inte att jag inte uppskattar den enklare delen, jag älskar den extremt mycket också eftersom det görs så jäkla bra och smart, men det är punkt nummer 1 som gör att jag stämplar serien som ett modernt mästerverk.

Märks det att jag är besatt av denna serie?

Bra förklarat "men det är punkt nummer 1 som gör att jag stämplar serien som ett modernt mästerverk." Exakt, det är dialogerna som är så extremt briljanta och gör så att man vill se om serierna flera gånger. Men självklart älskar jag ju också den andra delen, har nog aldrig skrattat så mycket som när Frank sprang in i huset och kastade i sig alla kattmat.

Haha, såklart man är besatt av ISAP man har ju inget val. Briljans gång på gång gör ju att man blir besatt. Tror iofs du inte är mer besatt av sunny en vad jag är.
Citera
2010-08-04, 00:58
Medlem
Så jävla bra serie, trodde verkligen inte att den skulle vara så här rolig. Sett alla avsnitt nu under senaste veckan! Sjukt bra.

Tyckte de första avsnitten sög dock, ska testa se om dom snart.
Citera
2010-08-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppo
Så jävla bra serie, trodde verkligen inte att den skulle vara så här rolig. Sett alla avsnitt nu under senaste veckan! Sjukt bra.

Tyckte de första avsnitten sög dock, ska testa se om dom snart.
Ska göra detsamma om någon vecka. När jag först började se detta så hade jag inte speciellt höga förhoppningar, men det verkade bra för en förfest.
Hade laddat upp med en platta öl och s1. Satte på första avsnittet och var inte alls imponerad, tyckte det var alldeles för mycket skrik och inte alls som man förväntat sig. Men när man hade vant sig vid den miljön så uppskattade man serien mer och mer, och nu sitter man bara och väntar på 16:e september
Citera
2010-08-06, 22:23
Medlem
olucks avatar
serien suger
Citera
2010-08-06, 22:33
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oluck
serien suger