2010-07-25, 01:24
Medlem
Skogswalds avatar
Tvrfet serie, spontant sagt.
Sg frsta tv ssongerna mer/mindre i stten.
Mdde prima d, ska tillggas.
Karaktrerna byter upp varandra och gr en zig-zag som KNNS!
Season 6 blir chill, nr jag kommer dit, i.e. ^^
Citera
2010-07-29, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Tvrfet serie, spontant sagt.
Sg frsta tv ssongerna mer/mindre i stten.
Mdde prima d, ska tillggas.
Karaktrerna byter upp varandra och gr en zig-zag som KNNS!
Season 6 blir chill, nr jag kommer dit, i.e. ^^

Har nog aldrig varit s glad som dagen efter jag upptckt ISAP satt och kollade genom hela so3 har nog aldrig skrattat s mycket i mitt liv

http://www.youtube.com/watch?v=EoKOl-xuWek
Citera
2010-07-29, 23:38
Medlem
Joson_s avatar
Har pressat serien under senaste veckorna. Jvligt soft serie som dock kan bli lite vl skrnig ibland. Mina absoluta favoritcitat r definitivt:
Charlie: Oh shit. Look at that door dude. See that door right there? That door marked 'Pirate'? You think a pirate lives in there?

Dennis: I see a door marked 'Private.' Is that the door you're talking about?

Charlie: No, I was talking about . . I didn't say . . what'd you hear?

Dennis: I heard you say you saw a door marked 'Pirate'.

Charlie: No, that's not what I said. Look, are we gonna talk about pirates all day or are we gonna find out what lives in here?

Och nr Charlie r p date och killarna har sagt t honom att sga att han r en philantropist.

I'm a phi.. phu.. full-on rapist. Tror aldrig jag skrattat s mkt
Citera
2010-07-29, 23:52
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joson_
Har pressat serien under senaste veckorna. Jvligt soft serie som dock kan bli lite vl skrnig ibland.

Mnga sger det, men betnk samtidigt detta: Vilken annan serie har mer trovrdiga tjaffs och skrnanden? Hur dom skriver dialogerna i dom scenerna r mer eller mindre ofattbart. Helt fantastiskt.

En annan grej jag kom och tnka p r hur sunny som nstan enda komediserie (arrested development r ocks ett undantag) har lyckats undvika "boring chick syndrome", dvs att de kvinnliga karaktrerna r rent ut sagt skittrista (Seinfeldt, How I Met your mother, Simpsons osv.). Dock tycker jag i rlighetens namn inte att Dee kommer upp i riktigt samma niv som Dennis, Mac och Charlie, men hon r definitivt roligare n Frank!

Lngtar helt vansinnigt mycket efter ny ssong, matar nstan avsnitt varje dag och nr det nu gtt ett tag sedan ssong 5 tycker jag faktiskt om avsnitten mycket mer n nr jag sg dom frst frra hsten. Tror det har att gra med att man har s galet hga frvntningar infr varje nytt avsnitt!
Citera
2010-07-30, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Mnga sger det, men betnk samtidigt detta: Vilken annan serie har mer trovrdiga tjaffs och skrnanden? Hur dom skriver dialogerna i dom scenerna r mer eller mindre ofattbart. Helt fantastiskt.

En annan grej jag kom och tnka p r hur sunny som nstan enda komediserie (arrested development r ocks ett undantag) har lyckats undvika "boring chick syndrome", dvs att de kvinnliga karaktrerna r rent ut sagt skittrista (Seinfeldt, How I Met your mother, Simpsons osv.). Dock tycker jag i rlighetens namn inte att Dee kommer upp i riktigt samma niv som Dennis, Mac och Charlie, men hon r definitivt roligare n Frank!

Lngtar helt vansinnigt mycket efter ny ssong, matar nstan avsnitt varje dag och nr det nu gtt ett tag sedan ssong 5 tycker jag faktiskt om avsnitten mycket mer n nr jag sg dom frst frra hsten. Tror det har att gra med att man har s galet hga frvntningar infr varje nytt avsnitt!

Jvlar det har du verkligen rtt i. Det dom ocks gr jvligt bra r att dom kr komedi hela tiden, tycker att mnga "humor" serier mste ofta fylla ut tiden med "serisa" drama stunder( som alltid r jvligt dliga och ofta blir bara jvligt tacky, Scrubs, how i met your mother osv

EDIT: Verkar som alla jenkare tycker greenman r s extremt kul, kan ngon frklara lite varfr det blev en s stor grej? Det som r bst med sunny r ju dom extremt roliga dialogerna inte nr charlie dansar runt i en grn mask. Aja kanske har missat ngot.
Senast redigerad av Zippo123 2010-07-30 kl. 01:37.
Citera
2010-07-30, 01:49
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippo123
EDIT: Verkar som alla jenkare tycker greenman r s extremt kul, kan ngon frklara lite varfr det blev en s stor grej? Det som r bst med sunny r ju dom extremt roliga dialogerna inte nr charlie dansar runt i en grn mask. Aja kanske har missat ngot.

Det finns i mitt tycke tv st sidor av sunny. Den frsta r den lite mera sublima humorn som kommer fram allra bst i Dennis och Macs dialoger. Ofta rr det sig om skev verklighetsuppfattning och terkommande persondrag i karaktrerna. Ett bra exempel p denna humor tycker jag r i ett avsnitt frn senaste ssongen, "The gang hits the road":

Mac - I'm talking about breaking down the security situation, clearing an individual, and making it safe for passage

Dennis - How exactly do you view yourself within the context of this group?

Mac - The sheriff of Paddy's

Ovanstende dialog fr mig att skratta rakt ut varje gng. Det r s genialt att det grnsar p galenskap.

Den andra delen r den lite mer banala humorn. Den kommer fram allra mest frn Charlie och Frank och dribland finner vi Greenman, Charlie's efterblivenhet och Franks revolver i luften. Denna humor kommer fram allra mest i avsnittet "The gang gets taken hostage".

Nu sger jag inte att jag inte uppskattar den enklare delen, jag lskar den extremt mycket ocks eftersom det grs s jkla bra och smart, men det r punkt nummer 1 som gr att jag stmplar serien som ett modernt msterverk.

Mrks det att jag r besatt av denna serie?
Citera
2010-07-30, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Det finns i mitt tycke tv st sidor av sunny. Den frsta r den lite mera sublima humorn som kommer fram allra bst i Dennis och Macs dialoger. Ofta rr det sig om skev verklighetsuppfattning och terkommande persondrag i karaktrerna. Ett bra exempel p denna humor tycker jag r i ett avsnitt frn senaste ssongen, "The gang hits the road":

Mac - I'm talking about breaking down the security situation, clearing an individual, and making it safe for passage

Dennis - How exactly do you view yourself within the context of this group?

Mac - The sheriff of Paddy's

Ovanstende dialog fr mig att skratta rakt ut varje gng. Det r s genialt att det grnsar p galenskap.

Den andra delen r den lite mer banala humorn. Den kommer fram allra mest frn Charlie och Frank och dribland finner vi Greenman, Charlie's efterblivenhet och Franks revolver i luften. Denna humor kommer fram allra mest i avsnittet "The gang gets taken hostage".

Nu sger jag inte att jag inte uppskattar den enklare delen, jag lskar den extremt mycket ocks eftersom det grs s jkla bra och smart, men det r punkt nummer 1 som gr att jag stmplar serien som ett modernt msterverk.

Mrks det att jag r besatt av denna serie?

Bra frklarat "men det r punkt nummer 1 som gr att jag stmplar serien som ett modernt msterverk." Exakt, det r dialogerna som r s extremt briljanta och gr s att man vill se om serierna flera gnger. Men sjlvklart lskar jag ju ocks den andra delen, har nog aldrig skrattat s mycket som nr Frank sprang in i huset och kastade i sig alla kattmat.

Haha, sklart man r besatt av ISAP man har ju inget val. Briljans gng p gng gr ju att man blir besatt. Tror iofs du inte r mer besatt av sunny en vad jag r.
Citera
2010-08-04, 00:58
Medlem
S jvla bra serie, trodde verkligen inte att den skulle vara s hr rolig. Sett alla avsnitt nu under senaste veckan! Sjukt bra.

Tyckte de frsta avsnitten sg dock, ska testa se om dom snart.
Citera
2010-08-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppo
S jvla bra serie, trodde verkligen inte att den skulle vara s hr rolig. Sett alla avsnitt nu under senaste veckan! Sjukt bra.

Tyckte de frsta avsnitten sg dock, ska testa se om dom snart.
Ska gra detsamma om ngon vecka. Nr jag frst brjade se detta s hade jag inte speciellt hga frhoppningar, men det verkade bra fr en frfest.
Hade laddat upp med en platta l och s1. Satte p frsta avsnittet och var inte alls imponerad, tyckte det var alldeles fr mycket skrik och inte alls som man frvntat sig. Men nr man hade vant sig vid den miljn s uppskattade man serien mer och mer, och nu sitter man bara och vntar p 16:e september
Citera
2010-08-06, 22:23
Medlem
olucks avatar
serien suger
Citera
2010-08-06, 22:33
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oluck
serien suger