Citat:
Ursprungligen postat av Zippo123
EDIT: Verkar som alla jenkare tycker greenman är så extremt kul, kan någon förklara lite varför det blev en så stor grej?

Det som är bäst med sunny är ju dom extremt roliga dialogerna inte när charlie dansar runt i en grön mask. Aja kanske har missat något.
Det finns i mitt tycke två st sidor av sunny. Den första är den lite mera sublima humorn som kommer fram allra bäst i Dennis och Macs dialoger. Ofta rör det sig om skev verklighetsuppfattning och återkommande persondrag i karaktärerna. Ett bra exempel på denna humor tycker jag är i ett avsnitt från senaste säsongen, "The gang hits the road":
Mac - I'm talking about breaking down the security situation, clearing an individual, and making it safe for passage
Dennis - How exactly do you view yourself within the context of this group?
Mac - The sheriff of Paddy's
Ovanstående dialog får mig att skratta rakt ut varje gång. Det är så genialt att det gränsar på galenskap.
Den andra delen är den lite mer banala humorn. Den kommer fram allra mest från Charlie och Frank och däribland finner vi Greenman, Charlie's efterblivenhet och Franks revolver i luften. Denna humor kommer fram allra mest i avsnittet "The gang gets taken hostage".
Nu säger jag inte att jag inte uppskattar den enklare delen, jag älskar den extremt mycket också eftersom det görs så jäkla bra och smart, men det är punkt nummer 1 som gör att jag stämplar serien som ett modernt mästerverk.
Märks det att jag är besatt av denna serie?