Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-07, 19:38
Medlem
harous avatar
Denna serien är bara för bra, den roligaste serie jag har sett.

Roligaste jag kommer ihåg från alla avsnitt är nog när charlie o mac ska spöa dennis o dees nya farsa.
Citera
2010-04-14, 08:42
Medlem
EdoubleEs avatar
charlie är helt enkelt bäst! KITTEN MITTENS!

Sweet dee, spelad av kaitlin olson blir bara roligare och roligare också vilket är kul för det är något sällsynt med riktigt roliga kvinnliga komiker, no offence till er kvinnor.
kolla in detta sjukt roliga extramaterial-klippet så förstår ni vad jag menar http://www.youtube.com/watch?v=Yc7Y4mREojk&feature=related
Senast redigerad av EdoubleE 2010-04-14 kl. 08:46.
Citera
2010-04-16, 16:23
Medlem
Telefonverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdoubleE
charlie är helt enkelt bäst! KITTEN MITTENS!

Sweet dee, spelad av kaitlin olson blir bara roligare och roligare också vilket är kul för det är något sällsynt med riktigt roliga kvinnliga komiker, no offence till er kvinnor.
kolla in detta sjukt roliga extramaterial-klippet så förstår ni vad jag menar http://www.youtube.com/watch?v=Yc7Y4mREojk&feature=related
Var får man tag på en sådan där gul T-shirt som hon signerar i slutet ?
Citera
2010-04-16, 16:46
Medlem
kebabmammans avatar
Vilken säsong/avsnitt är "Kitten Mittons" videon med i?
Citera
2010-04-16, 16:55
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmamman
Vilken säsong/avsnitt är "Kitten Mittons" videon med i?
S05E08
Citera
2010-04-18, 02:41
Medlem
joper2s avatar
Har kollat igenom säsong 5 nu, det blev mindre skratt ju längre säsongen led.

Skulle jag rangordna vilka i gänget som är roligast skulle det bli nåt sånt här:

1. Frank
2. Mac
3. Dennis
4. Dee
5. Charlie

Charlie skulle hamna ännu längre ner om det inte vore för några höjdpunkter i den sista säsongen. Framförallt när han ska på dejt och reklamen för kitten mittens, samt advokatsnacket i början.

Frank är klockren, han ser så jävla lustig ut Danny Devito och passar perfekt i rollen. Den bästa scenen alla säsonger är det som diskuterats här innan, när han, efter Charlie förklarat för Dee, rusar in, käkar kattmaten, sniffar lim och somnar som ett litet barn.

Något som det blev alldeles för lite av den sista säsongen är Mac's karatemoves, det roligaste med julavsnittet var att man fick se han göra dem som barn. Det är kul att han är så allvarlig med sina karateskills, påminner lite om Dwight Schrute.
Citera
2010-04-18, 04:08
Medlem
EdoubleEs avatar
tycker danny devito är en rätt dålig skådespelare, men han e kul ändå för han ser rolig ut och har sjukt bra komediregissörer Och själva karaktären frank och dem idiotsysslor han har för sig är för jävla bra.

Jag älskar dem alla men ska jag också rangordna dom får det bli:

1. Charlie
2. Dennis
3. Mac
4. Dee
5.Frank
Citera
2010-04-18, 10:34
Medlem
Är nog dags att köra igenom alla avsnitt igen för att dämpa abstinensen av den lätt bästa komediserien i dagsläget

Även om jag såklart gillar alla så slänger jag väl in en rangordning också:
Charlie
Frank
Mac
Dennis
Dee

Tycker Charlie och Frank levererar allt som oftast riktigt roliga scener, och nu har man väldigt svårt att se nån annan än DeVito i rollen som Frank
Citera
2010-04-18, 12:20
Medlem
I Got Erections avatar
Detta är världens i särklass roligaste komediserie. Till skillnad från de flesta serier så finns det faktiskt inte en enda karaktär som jag ogillar. Helt klockrent all the way. Längtar oerhört efter nästa säsong!
Citera
2010-04-18, 13:11
Medlem
Showzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Got Erection
Detta är världens i särklass roligaste komediserie. Till skillnad från de flesta serier så finns det faktiskt inte en enda karaktär som jag ogillar. Helt klockrent all the way. Längtar oerhört efter nästa säsong!

Eller hur. Och jag tycker benämningen "Seinfeld on crack" är helt missledande då Seinfeld inte når denna serie till tårna... den är inte ens lik.
Citera
2010-04-18, 15:25
Medlem
EdoubleEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
Eller hur. Och jag tycker benämningen "Seinfeld on crack" är helt missledande då Seinfeld inte når denna serie till tårna... den är inte ens lik.
Det är väl likt på så vis att det handlar om en grupp extremt egoistiska individer som inte bryr sig om vem deras handlingar drabbar. Men på många vis känns dem serierna ändå som natt och dag
Citera
2010-04-18, 18:13
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdoubleE
Det är väl likt på så vis att det handlar om en grupp extremt egoistiska individer som inte bryr sig om vem deras handlingar drabbar. Men på många vis känns dem serierna ändå som natt och dag

En annan likhet är att båda serierna nästan helt saknar utveckling. Av ett avsnitts innehåll har man ingen aning om det är ett avsnitt från säsong 5 eller 2. Mellan 1 och 2 skiljer det ju naturligtvis eftersom Frank inte är med i första.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in