Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-06, 09:06
Medlem
swimp78s avatar
Extra kul om man sett The wiz!

Gillar Danny de vitos slappa dansinsatser, gubben måste mer eller mindre tvingats medverka i de fysiska aktiviteterna.
Citera
2017-01-06, 23:42
Medlem
Kickexs avatar
Det var en okej start. Inget märkvärdigt dock.
Men det är ju detta med sång osv som får folk att falla pladask.
Nightman cometh t.ex är det högst rankade avsnittet. Det var ett bra avsnitt och man märkte att dom lade en hel del energi på det men jag skulle personligen inte hylla avsnittet som många andra då jag finner många andra avsnitt som dom gjort mer underhållande.

Hur som helst, längtar redan efter de kommande avsnitten.
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Charlie var som vanligt KUNGT när han satt i förhöret
Ja, det var väl högpunkten.
Senast redigerad av Kickex 2017-01-06 kl. 23:46.
Citera
2017-01-08, 20:29
Medlem
BigFatCones avatar
Hej Bullen!

Jag är en grabb på 35 jordsnurr och jag har ett problem. Jag förstår inte serien It's Always Sunny In Philadelphia. Är det nån sorts antihumor eller vad är grejen? Jag har sett i alla fall ett par säsonger och efter ett tag så blev jag så förbannad på karaktärerna att jag vill sparka in TV:n. Till skillnad från gänget i Trailer Park Boys, som också är hopplösa idioter, så vill jag inte hänga med The Gang utan bara sparka dom hårt på tårna.

Men som sagt, vad är grejen? Vad är det som jag ska tycka är roligt? Att dom är så hopplösa?
Citera
2017-01-08, 20:44
Medlem
swimp78s avatar
Det är ganska hopplöst att förklara humor logiskt.

Jag skulle inte kunna förklara varför jag gillar Wet hot american summer.
Eller varför jag gillar Anchorman. Eller varför jag INTE gillar The Hangover.

Alla är korkad glad humor. Jag antar det finns nån sorts underliggande struktur i det man gillar som passarens preferenser.
Citera
2017-01-08, 20:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är ganska hopplöst att förklara humor logiskt.

Jag skulle inte kunna förklara varför jag gillar Wet hot american summer.
Eller varför jag gillar Anchorman. Eller varför jag INTE gillar The Hangover.

Alla är korkad glad humor. Jag antar det finns nån sorts underliggande struktur i det man gillar som passarens preferenser.
Om jag omformulerar mig lite då: Varför tycker du att IASIP är roligt?
Citera
2017-01-08, 20:58
Medlem
swimp78s avatar
Ja det är ju det jag menar är svårt att förklara med nån sorts logiskt resonemang men jag kan försöka:

Jag uppskattar den råa lite gränslösa stilen, de nästan lite serietidningsaktiga
karaktärerna, att den bryter mot modern komedis långa storyarcs och sentimentalitet (läs Parks and rec, us The Office ) och den har en frisk energi och uppfinningsrikedom.
Citera
2017-01-09, 19:20
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ja det är ju det jag menar är svårt att förklara med nån sorts logiskt resonemang men jag kan försöka:

Jag uppskattar den råa lite gränslösa stilen, de nästan lite serietidningsaktiga
karaktärerna, att den bryter mot modern komedis långa storyarcs och sentimentalitet (läs Parks and rec, us The Office ) och den har en frisk energi och uppfinningsrikedom.
Precis. Vissa gillar gillar mörk humor (mig själv inkluderat) och andra gillar mer upplyftande humor, scrubs t.ex.
Citera
2017-01-09, 19:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Precis. Vissa gillar gillar mörk humor (mig själv inkluderat) och andra gillar mer upplyftande humor, scrubs t.ex.
Då är det nog helt enkelt att jag inte tycker att det dom skämtar om i IASIP helt enkelt är roligt och så är det inte mer med det.
Citera
2017-01-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då är det nog helt enkelt att jag inte tycker att det dom skämtar om i IASIP helt enkelt är roligt och så är det inte mer med det.

Helt enkelt är det nog så ja. Det är nog lika svårt för någon att utveckla _varför_ något uppfattas som roligt, som för den andre att utveckla varför det _inte_ gör det.

Personligen känner jag exakt likadant för t.ex zombie och vampyr serier. Har verkligen försökt och uppskatta det, men det går inte. Vill inte ens förstå varför så många älskar det. Nöjer mig med att jag avskyr det och att jag kan använda det till när jag behöver känna lite aggressioner

Förresten, vilken typ av humor funkar för dig annars? Av ren nyfikenhet bara.
Citera
2017-01-09, 20:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosse
Helt enkelt är det nog så ja. Det är nog lika svårt för någon att utveckla _varför_ något uppfattas som roligt, som för den andre att utveckla varför det _inte_ gör det.

Personligen känner jag exakt likadant för t.ex zombie och vampyr serier. Har verkligen försökt och uppskatta det, men det går inte. Vill inte ens förstå varför så många älskar det. Nöjer mig med att jag avskyr det och att jag kan använda det till när jag behöver känna lite aggressioner

Förresten, vilken typ av humor funkar för dig annars? Av ren nyfikenhet bara.
När det gäller sitcoms så är två favoriter Arrested Development och Community. Men jag gillar även mer menlös mainstreamhumor som Modern Family, Parks and Rec, Brooklyn 99. Single camera, no audience-grejer. Trailer Park Boys gillar jag ju också. Californication var jävligt roligt ibland.
Citera
2017-01-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
När det gäller sitcoms så är två favoriter Arrested Development och Community. Men jag gillar även mer menlös mainstreamhumor som Modern Family, Parks and Rec, Brooklyn 99. Single camera, no audience-grejer. Trailer Park Boys gillar jag ju också. Californication var jävligt roligt ibland.

Du är ju inte humorbefriad iaf, vilket brukar vara fallet med folk som inte uppskattar denna serie, och folk som gillar Arrested Development och Trailer Park Boys brukar även gilla It's Always Sunny In Philadelphia enligt mina erfarenheter. Finns ju vissa likheter mellan serierna fast på olika sätt.
Citera
2017-01-09, 21:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Du är ju inte humorbefriad iaf, vilket brukar vara fallet med folk som inte uppskattar denna serie, och folk som gillar Arrested Development och Trailer Park Boys brukar även gilla It's Always Sunny In Philadelphia enligt mina erfarenheter. Finns ju vissa likheter mellan serierna fast på olika sätt.
Ja, det är ju därför jag tycker att det är lite konstigt att jag inte gillar IASIP. Skillnaden som jag ser är att The Gang vill jag slå ihjäl, familjen Bluth vill jag studera och Trailer Park-grabbarna vill jag hänga med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in