Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-16, 20:17
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
Mespropp!

En sak jag störde mig på var hur det kändes som Dennis och gänget blev förvånade över hur tjock Mac hade blivit. Som om han hade varit isolerad helt ensam i ett halvår.
När både blodspyor och döda horor figurerar i ett och samma avsnitt blir det för magstarkt för mig. Tyvärr.
Senast redigerad av lendryggh 2011-09-16 kl. 20:19.
Citera
2011-09-16, 20:32
Medlem
kristoes avatar
helvete så kul när Frank och Charlie står ute i korridoren och Charlie kör sin texas rutin medans Frank står och halvhoppar som ett mongo som fått syn på godis.
Citera
2011-09-16, 20:50
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
En sak jag störde mig på var hur det kändes som Dennis och gänget blev förvånade över hur tjock Mac hade blivit. Som om han hade varit isolerad helt ensam i ett halvår.

Han kanske hade dolt det lite med kläder tidigare. Nu kom han in med en t-shirt som var 3 storlekar för liten med en sopsäck innehållande skräpmat. Det var antagligen burgaren som fick soptippen att svämma över.
Citera
2011-09-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Han kanske hade dolt det lite med kläder tidigare. Nu kom han in med en t-shirt som var 3 storlekar för liten med en sopsäck innehållande skräpmat. Det var antagligen burgaren som fick soptippen att svämma över.

Det är bara jag som gnäller på detaljer.

Jag trodde för övrigt att jag inte skulle gilla Fat Mac, men tycker det passar karaktären. Hans överdrivna självbild blir bara mer absurd när han nu har lagt på sig fettet.
Citera
2011-09-17, 13:19
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
När både blodspyor och döda horor figurerar i ett och samma avsnitt blir det för magstarkt för mig. Tyvärr.

Där har du fel, ett avsnitt som är på drygt 21 minuter som innehåller blodspyor och döda horor är ju det man vill ha.
Serien är bland det bästa som skapats - någonsin.
Citera
2011-09-17, 13:20
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Där har du fel, ett avsnitt som är på drygt 21 minuter som innehåller blodspyor och döda horor är ju det man vill ha.

Ord!
Citera
2011-09-17, 13:33
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh

Den här säsongen har utlovats vara den mest utflippade så här långt så om du tycker senaste avsnittet var för mycket så är risken påtaglig att säsong sju kommer att göra dig besviken fler gånger. Själv tycker jag att den första säsongen som är mer down to earth är den i särklass svagaste. Tycker serien blir bra på riktigt först när DeVito gör entré och de skruvar upp galenskaperna. Dock kan det naturligtvis gå för långt men jag har stort förtroende för att genierna bakom denna serien vet var gränserna går och säsongsöppningen höll sig definitivt på rätt sida gränsen för min del.
Citera
2011-09-17, 14:14
Medlem
BrainDisorders avatar
Skitroligt första avsnitt. Som sagt, dom har börjat att förlora det lilla vett dom en gång hade. Det kan bara bli bra det här.
Citera
2011-09-17, 14:14
Medlem
GoogleThats avatar
Helt okej avsnitt, fortfarande inte liga bra som när serien var in sin prime runt säsong 3-4. Men det duger allt å se på.

Blodspyorna var lite over the top tyvärr.
Senast redigerad av GoogleThat 2011-09-17 kl. 14:17.
Citera
2011-09-17, 14:34
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Jag vidhåller min ståndpunkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Den här säsongen har utlovats vara den mest utflippade så här långt så om du tycker senaste avsnittet var för mycket så är risken påtaglig att säsong sju kommer att göra dig besviken fler gånger.
Tråkigt att höra, men jag ska ändå se ett par avsnitt till för att ge dom en chans, fast blir det värre än såhär så kanske jag lägger av helt.
Citat:
Själv tycker jag att den första säsongen som är mer down to earth är den i särklass svagaste. Tycker serien blir bra på riktigt först när DeVito gör entré och de skruvar upp galenskaperna. Dock kan det naturligtvis gå för långt men jag har stort förtroende för att genierna bakom denna serien vet var gränserna går och säsongsöppningen höll sig definitivt på rätt sida gränsen för min del.
Fram till det senaste avsnittet så har dom hållit det på en lagom skruvad nivå för min del, alltid balanserat på gränsen utan att överträda den. Jag skrattade åt avsnittet när Dennis och Dee tog crack och även julavsnittet när Charlie högg tomten; då var det ändå moderata mängder galenskap, en perfekt avvägning av dumheter utan att det blev för mycket. Men nu blev det det.

Likt dig tycker jag också att DeVito är en stor behållning, och anser att femte och sjätte säsongen är bland deras starkaste.
Citera
2011-09-17, 14:36
Medlem
aah märkte just att S07E01 kommit ut, skön morgon!

blir också att se om hela denna serie nu när entourage slutat
Citera
2011-09-17, 16:02
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Håller med vissa om att blodspyorna var lite för mycket skulle varit roligare om det bara var en spya och att den inte skedde på värsta excorsisten-manér. I övrigt var avsnittet en höjdare, sista scenen när de släpar ut den döda horan i korridoren till tonerna av pretty woman är ju inte annat än genialisk .

Trailer för nästa avsnitt, bådar gott. "Eating your drinks? That is geniuos!"

http://www.youtube.com/watch?v=Rpm76Jey7-g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in