Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Däremot är alla sågningar helt och fullt relevanta. Helt enkelt därför att den så kallade "fotbollen" damerna presterar är så urbota dålig att den gör en rent gråtfärdig. Det ÄR relevant att ifrågasätta och såga detta evenemang på dessa grunder. Det är sinnessjukt att att nånting som håller så låg klass och kvalitet ges ett sånt utrymme i media att det i princip knuffar bort allt annat från förstasidorna på sporten och kväll efter kväll är huvudnyhet i tv-sportsändningar.
Medieutrymmet speglar inte på något sätt det intresse som finns för dam-vm. Det är sanningen och därför reagerar i alla fall jag med vämjelse över detta korp-mästerskap.
Kan hålla med, men konkreta punkter på varför damfotbollen är dålig känns mer aktuellt än kommentarer om deras lår.
Gällande den dåliga målvaktsnivån: Jag är faktiskt förbluffad över att det oftast räcker med att ett skott går på mål, för att det ska vara en farlighet. Har skottet lite höjd verkar det omöjligt att hålla. Okej att en målvakt som nordkoreas kan ha svårt att nå till ribban, men sådana klumpiga misstag som Solo i USA gjorde igår ska inte behövas. Visst gör manliga målvakter jättemissar också, men de känns mer som vardag i damfotboll...
Som det diskuterats i tråden borde damfotboll anpassas efter damers fysik. Mindre planer, mindre mål, mindre boll, kanske färre spelare - vad sägs om 9? Inte för spelarnas skull, utan för publikens. Underhållningsvärdet tror jag ökas markant.