2007-09-11, 15:51
Medlem
Pontus Kåmark har blivit en liten PK-tattare....fy fan
Citera
2007-09-11, 15:53
Medlem
Nahibos avatar
nej det bästa kommentatorerna sa var efter match då han sa något i stil med
"svenska landslagsledningen får säga vad dom vill men jag tycker att det här är Skitdåligt..
och jag vill att du håller med mig!
...
att tappa en sånhär ledning alltså..."
Citera
2007-09-11, 15:55
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Pontus Kåmark har blivit en liten PK-tattare....fy fan

Tänkte på det med.

Men jävlar, en sak att de inte kan ha lika bra fysik som killarna men tekniken borde väl gå att få bättre än va den är nu? Schelin som är damfotbollens svar på zlatan, kan ju knappt ta sig förbi en medioker nigeriansk back. Och skulle hon ta sig förbi är det inga överstegsfinter i fart inte. Nej det är en första touch som gör att bollen kommer lite för långt fram och på så sätt lurar backen, eller ett motlägg hon vinner för hon är en decimeter längre än alla andra.
Citera
2007-09-11, 15:55
Medlem
Wengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Jo det var den poängen jag försökte göra....

jag vet, höll bara me
Citera
2007-09-11, 15:58
Medlem
Tebos avatar
Varför tittar ni på matcherna om nu hatar damfotboll så mycket?
Citera
2007-09-11, 15:59
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo

Fylla på och fräscha upp argumenten inför alla diskussioner som kommer upstå, nu när dam-vm är "hett"...
Citera
2007-09-11, 16:01
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:

Get to know thy clown, eller något i den stilen.

Frågan är bara; vem bryr sig om damfotboll? Inte ens damerna bryr sig - se bara exempelvis på publiksiffrorna i Damallsvenskan.
Citera
2007-09-11, 16:12
Medlem
Hertigens avatar
Nigerias målvakt verkar ju vara en riktig pajas, varför inte skjuta mer?
Varenda skott hon fick på sig hade hon problem med.
Citera
2007-09-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Man kan ju naturligtvis mäta det på det sättet och säga att om endast 4% av de svenska grabbarna slår den bästa kvinnan i längdhopp så ska hon bemötas med respekt, medan om MFF 16-årslag spöar damlandslaget så är de inte värda mer än ett gapskratt. (för övrigt så hoppar de bästa 16-åringar i längd lika långt som Carro).

Personligen så anser jag att det mest rimliga är att man jämförs med de man tävlar emot. Carro är jävligt duktig för att hon spöar alla andra kvinnor i sjukamp, inte för att hon bara får stryk med 1000 p mot en kille i sjukamp. Svenska damlandslaget är bra därför att de tillhör de bästa i världen i damfotboll, inte för att de spöar ett div 3-lag. Alla som tillhör världstoppen i sin gren har ju tagit sig dit genom att träna hårt utav bara helvete (nåja, kanske inte alla), och därför bör de bemötas precis som alla andra som gjort detsamma, oavsett gren och oavsett kön.

Fast damernas sjukamp är inte världens största sport direkt... Därför är det jävligt märkligt att hon får så jävla mycket publicitet.
Citera
2007-09-11, 16:25
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:

För att man är så jävla korkad att man tror att sporten ska utvecklas i positiv riktning på de 4 år som det är mellan VM-turneringarna.
Citera
2007-09-11, 16:50
Medlem
Vryzass avatar
I Sverige så spelas det Fotboll samt Damfotboll, två olika sporter. Fotboll får alla spela, men Damfotboll får endast utövas utav damer. Av samma anledning existerar det i Sverige ingenting som heter "Herrallsvenskan" eller "Allsvenskan för herrar". Mig veterligen finns det heller inga regler som säger att damer inte får vara med i landslaget. Det finns dock ett damlandslag.

Som alla kanske förstått så finns det därför heller inget som heter "Herrfotboll" eftersom det inte existerar (iallafall inte i Sverige). Det finns kort och gott fotboll. Varför är handikapp-OS inte lika stort som det vanliga OS? För att alla inte kan delta? För att det inte är de bästa atleterna som tävlar utan de bästa atleterna med ett handikapp?

Fotboll är Sveriges största folksport, att damfotboll inte är det eller någonsin kommer att bli har sina naturliga förklaringar. I Allsvenskan spelar Sveriges bästa fotbollsspelare, i damallsvenskan spelar Sveriges bästa damer.

Det finns ingenting som hindrar ett gäng glada amatörtjejer att registrera en klubb/förening och börja längst ner i seriesystemet. Fotboll är nämligen en sport för alla.

Enklare än så går nog inte att förklara varför ytterst få intresserar sig för exempelvis damallsvenskan kontra den riktiga allsvenskan.
Citera
2007-09-11, 19:52
Medlem
Sälklubbarns avatar
Vad är damerna sämst på i fotboll, jämfört med herrarna? Är det tempot? Taktiken? Själv inbillar jag mig att alla damfotbollsskott är lösa (och därmed borde gå om ), förutom kanske nåt skott från nån kraftfull tyska. Det måste vara lätt att stå i mål i damfotboll när bollarna ofta knappt har styrfart. Eller är det bara inbillning från min sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in