2024-01-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QQQTTT
Ja det lät ju inte orimligt, i alla fall om lärare går in på över 40 idag. Trodde ärligt att ni skulle komma med högre krav än så.
Det är nog högst individuellt men ska man tänka rimligt utifrån hur det ser ut idag så skulle jag sätta dessa siffror på det. Vet att en del förespråkar ingångslön på 40 k men jag tycker att erfarenhet och vidareutbildning ska löna sig och som vidareutbildad ligger man inte på mer än 40-43-45.
Citera
2024-01-04, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Du har uppenbarligen ingen koll. Lägg bara ner.

Jag har betydligt bättre koll än vad du själv verkar ha. Berätta istället vad jag har fel i? Tror du att du kommer att få förskriva läkemedel som är beroendeframkallande? . Du är gulligt korkad, inte undra på att du endast är en sketen sjuksköterska .

Fjant.

Redigering: här är en lista på vad en region remitterat gällande förskrivningsrätten för din högtravande yrkeskår:

https://www.sls.se/globalassets/sls/...ser/bilaga.pdf

Tuuuunga grejer mannen. Riktigt tungt.
Senast redigerad av insideoutman 2024-01-04 kl. 22:41.
Citera
2024-01-05, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Jag har betydligt bättre koll än vad du själv verkar ha. Berätta istället vad jag har fel i? Tror du att du kommer att få förskriva läkemedel som är beroendeframkallande? . Du är gulligt korkad, inte undra på att du endast är en sketen sjuksköterska .

Fjant.

Redigering: här är en lista på vad en region remitterat gällande förskrivningsrätten för din högtravande yrkeskår:

Med tanke på alla dina trollinlägg som du skrivit med alla olika konton du har haft så kommer förstår jag att du inte har någon koll. Frågan är snarare: vad har du för problem?
Citera
2024-01-05, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman

Fjant.

Men du kanske tycker att läkare ska börja jobba på BVC som till 99 % bedrivs av sjuksköterskor med förskrivningsrätt?
Citera
2024-03-20, 19:40
Medlem
Vad är det för apparater runt minut 12:30 här?

https://www.svtplay.se/video/K5d7Zpy...748&id=K5d7Zpy
Citera
2024-03-21, 18:58
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av buddahisbuddy
Vad är det för apparater runt minut 12:30 här?

https://www.svtplay.se/video/K5d7Zpy...748&id=K5d7Zpy

Vilken av apparaterna menar du? Dem på vänster sida är olika sprutpumpar, alltså läkemedel som ställs in i apparater som ska gå i en viss hastighet för kontinuerligt tillförsel av läkemedel. , svårt att se vad som är på huvudet men kanske är det ett vacumförband? Om man inte vill att sår ska vara öppna kan man ha ha som en vacumpump/sug som håller såret fritt från luft, orkar inte kolla klippen men genomfört en hjärnoperation? Den grövre slangen bör vara intubation? Den smalare lite gulaktiga som går i munnen kanske är sondmat?
Citera
2024-03-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Vilken av apparaterna menar du? Dem på vänster sida är olika sprutpumpar, alltså läkemedel som ställs in i apparater som ska gå i en viss hastighet för kontinuerligt tillförsel av läkemedel. , svårt att se vad som är på huvudet men kanske är det ett vacumförband? Om man inte vill att sår ska vara öppna kan man ha ha som en vacumpump/sug som håller såret fritt från luft, orkar inte kolla klippen men genomfört en hjärnoperation? Den grövre slangen bör vara intubation? Den smalare lite gulaktiga som går i munnen kanske är sondmat?
Ja sprutpumparna, de är ju så många typ 7-8 stycken
Vad skulle det kunna vara för läkemedel?
Citera
2024-03-22, 10:41
Medlem
Citat:
Han är ju intuberad. Han ligger i respirator. Om man tittar högst upp till höger så är det ett vitt läkemedel i slangen. Han får propofol, alltså sömnmedel i sprutpumpen.
Citera
2024-03-22, 15:18
Moderator
Citat:

Sövningsmedel i en, inte ovanligt att de har läkemedel för att ex hålla uppe eller eventuellt nere blodtrycket i en, smärtlindring i en tredje, sedan kan det vara andra läkemedel beroende på tillstånd eller vätskedropp med eller utan tillsatser (elektrolyter) i som man vill ha noggrann koll på i vilken hastighet de går i.
Citera
2024-04-06, 22:36
Avstängd
Psykiatrireformers avatar
Vad tycker du om att man kallar det för sjuksköterska även om det är en man som jobbar i yrket? Är inte det otroligt vänsterpolitiskt och transvetistiskt och obehagligt samt psykiskt sjukt enligt dig?
Citera
2024-04-06, 23:39
Medlem
Är det många gånger du känner att du vill sluta och ta ett kontorsjobb som har 8-17 tider?
Citera
2024-04-07, 00:00
Medlem
BavarianBeetles avatar
Hur mycket drillas ni i GDPR och patientsekretess? Jag var och lämnade blodprov nyligen, och alla patienter behöver uppge namn och i vissa fall personnummer till en sköterska typ tre meter från väntplatserna. Jag hörde också en sköterska där instruera en gammal tant att ta avföringsprov hemma.
Senast redigerad av BavarianBeetle 2024-04-07 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in