2010-09-14, 12:21
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Jag antar att jag har 2G normal..

har din iPod tv eller tre rader med text p baksidan?
Citera
2010-09-14, 16:22
Medlem
Har jailbreakat nu, r lycklig!
Senast redigerad av Myrix 2010-09-14 kl. 16:54.
Citera
2010-09-14, 17:54
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Ingen aning. Har funkat bra fr mig.
Du kanske hade mnga grejer frn cydia installerat, eller s hade du kanske aktiverat multitasking?
Jag hade faktiskt Apples kassa "multitasking" igng, stngt av den fr tillfllet.

Men du, jag hade ju tnkt uppdatera till 4.1 men vad hnder med alla appar? Vad hnder med iPod Touchen verhuvudtaget nr jag uppdaterar? Sparas ens appar? Cydia mste ju g t helvete?
Den r ju redan 4.0 jailbreakad (Jailbreakad via jailbreakme.com)
Citera
2010-09-14, 20:03
Medlem
Nu nr jag har jailbreakat, r det ngot mer jag ska gra fr att f alla spel som fanns i AppStore? Jag hittar knappt ngra som finns dr tillexempel Plants vs Zombies.. Ska jag lgga in ngot mer?
Citera
2010-09-14, 21:44
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Jag hade faktiskt Apples kassa "multitasking" igng, stngt av den fr tillfllet.

Men du, jag hade ju tnkt uppdatera till 4.1 men vad hnder med alla appar? Vad hnder med iPod Touchen verhuvudtaget nr jag uppdaterar? Sparas ens appar? Cydia mste ju g t helvete?
Den r ju redan 4.0 jailbreakad (Jailbreakad via jailbreakme.com)
rligt talat vet jag inte i detalj hur det funkar. Jag terstller alltid till nyare firmwares. Om man uppdaterar frn en jailbreakad firmware lmnas det kvar en jvla massa skrpfiler.

Finns ingen jailbreak nnu, s jag skulle helt enkelt stanna p 4.0 tills en jailbreak finns ute.
(Jag krde 4.1 i ngra dagar, intalad att jag skulle stanna dr tills jailbreaken slpptes.
Efter fyra dagar terstllde jag till 3.1.3)

Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Nu nr jag har jailbreakat, r det ngot mer jag ska gra fr att f alla spel som fanns i AppStore? Jag hittar knappt ngra som finns dr tillexempel Plants vs Zombies.. Ska jag lgga in ngot mer?

...alla spel frn AppStore?
Om du vill tanka spel frn appstore gratis (host host) kan du antingen installera Installous frn Cydia (lgg till http://cydia.hackulo.us/ fr installous) och tanka spel direkt till iPoden.
Annars kan du g till apptrackr.org
Senast redigerad av Joomla 2010-09-14 kl. 21:48.
Citera
2010-09-15, 02:34
Medlem
Citat:
Ta det i iTunes-trden istllet.

Vilken version? googla fram en bild eller ngot.

ipod touch 8gb 1.1.5 (4B1)
modell: MA623ZG
Citera
2010-09-15, 07:44
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovechkiin
ipod touch 8gb 1.1.5 (4B1)
modell: MA623ZG

Lter som frsta generationen. Den har allts INTE volymknappar, har en platt baksida och ingen kamera. Right?
Citera
2010-09-15, 17:26
Bannlyst
Kprd - Ipod touch

Tjena! Jag har nu varit inne och kollat p en ipod touch p.g.a. att min mobil r alldeles fr dlig och har nu kommit p iden att kpa en ipod touch istllet fr att kunna ha musik, bilder etc.

Grejen r dock att jag r inne p att kpa en begagnad fr att det fr ner priset och fr att det verkar som att de hller nstan samma kvalit som original. Det r dock svrt att ta reda p all fakta sjlv.

Jag hade tnkt att kpa en 8gb ipod touch men frgan r egentligen gllande om det r vrt o satsa p en 2g eller 3g version av ipod touch.
Ngon som vet skillnaden eller har en ipod touch sjlv som kan tipsa?

Tacksam fr svar!
Citera
2010-09-15, 17:58
Medlem
Citat:
Lter som frsta generationen. Den har allts INTE volymknappar, har en platt baksida och ingen kamera. Right?

precis, inga volymknappar, ingen kamera och plattbaksida.
det kan nog vara frsta generationen ja eftersom det var ett par r sedan jag kpte den
Citera
2010-09-15, 19:49
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovechkiin
precis, inga volymknappar, ingen kamera och plattbaksida.
det kan nog vara frsta generationen ja eftersom det var ett par r sedan jag kpte den
Det r frsta generationen.

Om ngon fler undrar...:

1G: Platt baksida, inga volymknappar och ingen kamera. Har en kantig svart antenn i hrnet p baksidan.
2G: Rundad baksida, volymknappar, tre rader text p baksidan. Har en rundad antenn p baksidan.
3G: Samma som 2G, fast har tv rader text istllet fr tre.
4G: Kombination mellan 2G och 1G. Baksidan rundad lngs kanten men platt fr det mesta. Har tv kameror och ingen synlig WiFi-antenn.

Brja med att terstlla din iPod till 3.1.3. Du kan ladda ner filen hr.

Brja med att skaffa iTunes 9.1.

Hll in Shiftknappen och tryck p Restore i iTunes. (Tror det str terstll p svenska versionen)
Du tappar allt innehll p iPoden s innan du terstller, skerhetskopiera och synka den frst.

Avvaktar med jailbreak-stegen tills du uppgraderat...
Citera
2010-09-15, 20:17
Medlem
Citat:

Om ngon fler undrar...:

1G: Platt baksida, inga volymknappar och ingen kamera. Har en kantig svart antenn i hrnet p baksidan.
2G: Rundad baksida, volymknappar, tre rader text p baksidan. Har en rundad antenn p baksidan.
4G: Kombination mellan 2G och 1G. Baksidan rundad lngs kanten men platt fr det mesta. Har tv kameror och ingen synlig WiFi-antenn.

Hll in Shiftknappen och tryck p Restore i iTunes. (Tror det str terstll p svenska versionen)
Du tappar allt innehll p iPoden s innan du terstller, skerhetskopiera och synka den frst.

great, hller p och laddar ner filen fr ipod touch 1g (3.1.3/7E18)

jag har redan itunes 10, de borde vl funka?
Citera
2010-09-15, 20:55
Medlem
Citat:

Om ngon fler undrar...:

jag har nu uppdaterat till 3.1.3.
S hur gr jag tillvga nr jag jailbreakar?
har hrt att youtube frsvinner nr man jailbreakar, stmmer det?
Om de r s vilka fler bieffekter blir de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in