2010-08-25, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det enklaste sttet att jailbreaka din iPod Touch r att ppna safari (webblsaren i iPod Touch) och skriva in jailbreakme.com. Sen s gr du bara som det str, du ska "slide to jailbreak". Det r enligt mig det enklaste sttet att jailbreaka. Sen s kommer en ikon som heter "Cydia" dyka upp p ngon av strtskrmarna. Dr inne vljer du sen att ladda ner program som gr att du kan anvnda multitasking eller ha mappar eller en massa andra program.
Det r bara skitsnack att det ltt kommer att krascha, det r inga problem. Han sa ju bara s fr att han ville inte att du skulle jailbreka.
Du ska inte ta ngon jailbreak 3.1.3 r programversionen av iOS (allts det operativsystemet som finns i din iPod Touch)
Gr bara som jag skrev ovan s lser sig allt.

Undrar du ver ngot mer, frga bara p
Schysst! Tack
Nr man lgger in apparna gr man det d I ipod touchen eller igenom datorn? Samt sidan http://cydia.hackulo.us/ , ska man d g in p den p ipod touchen eller datorn? Samt pratade han om att om man uppdaterade OS'et skulle man f andra egenskaper, stmmer detta eller frskte han lura mig att uppgradera s man inte kunde jailbreaka?

Hoppas jag inte stller fr mycket frgor, nytt hr i brjan
Samt undrar jag om man kan nergradera om man fr tag i ett OS som gr att apparna crashar som ngon hr pratade om..?
Han sa nr man stack in usbsladden i datorn s uppdaterade den automatiskt, r det ngot man kan gra s den inte uppdaterar till 4.0.1 eller gr inte det p 2g?
Senast redigerad av Myrix 2010-08-25 kl. 16:37.
Citera
2010-08-25, 17:11
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Schysst! Tack
Nr man lgger in apparna gr man det d I ipod touchen eller igenom datorn? Samt sidan http://cydia.hackulo.us/ , ska man d g in p den p ipod touchen eller datorn? Samt pratade han om att om man uppdaterade OS'et skulle man f andra egenskaper, stmmer detta eller frskte han lura mig att uppgradera s man inte kunde jailbreaka?

Hoppas jag inte stller fr mycket frgor, nytt hr i brjan
Samt undrar jag om man kan nergradera om man fr tag i ett OS som gr att apparna crashar som ngon hr pratade om..?
Han sa nr man stack in usbsladden i datorn s uppdaterade den automatiskt, r det ngot man kan gra s den inte uppdaterar till 4.0.1 eller gr inte det p 2g?

Jag undrar egentligen vad den killen p Media Markt sa som var sanning, fr det var d inte mycket av det du skriver som han har sagt som stmmer.

Men vi tar det frn brjan.
Om du ska ladda ner lagliga appar kan du gra det bde i datorn och i din iPod Touch.
Angende den sidan dr man kan ladda ner crackade apps (allts program som du inte behver betala ngot fr) vet jag tyvrr inget om
Det r visserligen sant att du kommer att f andra egenskaper med deT senaste iOS. Men eftersom den senaste uppdateringen gr att du inte kan jailbreaka din iPod Touch med jailbreakme.com, s fr du klara dig med iOS 3.1 om du vill jailbreaka p ett enkelt stt.
Du kan nedgradera ditt OS om du vljer att spara SSH-Filen som du kan vlja att Cydia gr automatiskt.
Dremot r det bara skitsnack att den uppdaterar nr du stoppar i USB-Sladden. Det kommer dock att komma upp en ruta om att det finns en nyare version av iOS och s kan du vlja att uppdatera eller s skiter du bara i det. Du kan ven vlja att du inte vill bli pmind om att det finns en nyare version fler gnger s slipper du den rutan.

Det r lugnt att du frgar, annars lr man sig ju inget
Citera
2010-08-25, 17:19
Medlem
Tack! D vet jag det.. S nr man gr in p itunes, ska man d uppdatera eller uppdaterar den direkt till 4.0.1? Eller uppdaterar den till 3.1 och sen till 4.0.1? Eller har jag redan 3.1?

Ett stort + till dig eftersom du tar dig tid att svara p frgorna!
Citera
2010-08-25, 18:04
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Tack! D vet jag det.. S nr man gr in p itunes, ska man d uppdatera eller uppdaterar den direkt till 4.0.1? Eller uppdaterar den till 3.1 och sen till 4.0.1? Eller har jag redan 3.1?

Ett stort + till dig eftersom du tar dig tid att svara p frgorna!

Jag frmodar att du har 3.1. S du behver inte uppdatera om du vill kunna jailbreaka p ett enkelt stt (jailbreakme.com)

S lite s
Citera
2010-08-25, 18:17
Medlem
Citat:
Jag frmodar att du har 3.1. S du behver inte uppdatera om du vill kunna jailbreaka p ett enkelt stt (jailbreakme.com)

S lite s
Jo, kom p en till frga, var ser man vilken version man har? Kan vara bra att veta ;p
Citera
2010-08-25, 18:25
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Jo, kom p en till frga, var ser man vilken version man har? Kan vara bra att veta ;p

Om du ansluter din iPod Touch till datorn och gr in i iTunes och i sammanfattningen ver din iPod Touch ska det st vilken version du har.
Citera
2010-08-25, 18:40
Medlem
Men om man ansluter och uppdaterar, blir det uppdatering 4.0.1 d?
Citera
2010-08-25, 18:47
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Men om man ansluter och uppdaterar, blir det uppdatering 4.0.1 d?

Det blir 4.0.2, fr 4.0.1 finns inte till iPod Touch (4.0.1 ndrar bara staplarna fr 3G mottagningen i iPhone)
Citera
2010-08-25, 19:20
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Har ocks en 2G 8GB. Krde iOS 4.0 (finns ingen 4.0.1 fr iPod, 4.0.2 frstr jailbreaken)
iOS4 r vl okej. Mapparna r mycket bttre n t.ex. "Categories" frn cydia.
Dock finns inte ens hlften av alla funktioner frn iOS4 fr iPod 2G. Jag kr idag med 3.1.3 igen, pga appar som krashade (ljligt ofta, alla typer av appar), smre batteritid (alltid WiFi av nr jag inte anvnt det) och att det inte fanns tillrckligt med nytt fr mig fr att jag skulle stanna.

Jag tycker du ska vnta p 4.1 istllet. Denna kommer att fixa slheten hos iPhone 3G och iPod 2G
Aha, okey. Jag tnkte mest p mapparna, knns smarta i iOS4

Citat:
Konstigt, jag har aldrig haft ngra problem med mina program fast jag kr iOS 4.
Vad har du d? iPod Touch? Jailbreakad? Upplevt smre batteritid?
Citera
2010-08-25, 19:35
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Aha, okey. Jag tnkte mest p mapparna, knns smarta i iOS4

Vad har du d? iPod Touch? Jailbreakad? Upplevt smre batteritid?

Jag har en 2:andra generationens 8GB iPod Touch som jag uppdaterade till iOS 4.0 och sen jailbreakade jag den.
Har inte upplevt ngon smre batteritid, tvrtom, batteritiden har istllet blivit bttre sen jag uppdaterade till iOS 4.0 (knns det som )
Citera
2010-08-25, 19:39
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Jag har en 2:andra generationens 8GB iPod Touch som jag uppdaterade till iOS 4.0 och sen jailbreakade jag den.
Har inte upplevt ngon smre batteritid, tvrtom, batteritiden har istllet blivit bttre sen jag uppdaterade till iOS 4.0 (knns det som )
Heh, ok! Najs!
Jag fr prova iOS 4.0 d. Jailbreak here we go.
Citera
2010-08-25, 19:54
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Heh, ok! Najs!
Jag fr prova iOS 4.0 d. Jailbreak here we go.

Har lst vldigt mycket p ipodtouchfans.com/forums och ven dr r folket ganska kluvet.
Vissa tycker de ftt bttre batteritid, andra har ftt smre. vissa har mer RAM, vissa har mindre.

Vettefan vad det r som spkar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in