2010-07-19, 22:47
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstobbe
Tackar terigen
D tar jag vntar, om 4g inte r s mycket fr mig s lr skert 3g vara billigare d, s ja vntar vl ett tag d.

S lite s
Skerligen kommer 3g att g ner i pris.
Citera
2010-07-21, 10:24
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellesh
Sjlvklart. 1 album, och sedan ser man alla ltar i albumet.
Om du inte redan har hittat sjlv.
Markera alla ltarna i albumet - visa info - alternativ - "Del av samling" - "Ja"

Har en annan frga. Om man gjort en egen spellista i iTunes s r det ju bara att dra ltarna dit ( i iTunes).
Men kan man lgga till en lt till en spellista ifrn ipoden?

Om jag sitter och lyssnar p en massa ltar, och hittar en bra som jag vill lgga till i spellistan "Favoriter", hur gr jag d?
Mste jag koppla in den till datorn fr att lgga till den?
Citera
2010-07-21, 12:55
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Om du inte redan har hittat sjlv.
Markera alla ltarna i albumet - visa info - alternativ - "Del av samling" - "Ja"

Har en annan frga. Om man gjort en egen spellista i iTunes s r det ju bara att dra ltarna dit ( i iTunes).
Men kan man lgga till en lt till en spellista ifrn ipoden?

Om jag sitter och lyssnar p en massa ltar, och hittar en bra som jag vill lgga till i spellistan "Favoriter", hur gr jag d?
Mste jag koppla in den till datorn fr att lgga till den?

Om du har iOS 4 installerat p din iPod Touch s kan du lgga till fler ltar i en spellista som du har skapat i iTunes p iPoden.
G in p den spellistan som du vill lgga till fler ltar=>Klicka p ndra=>Klicka p + uppe i det vnstra hrnet=>Nu kan du lgga till vilken lt du vill i den valda spellistan.
Du kan ven gra nya spellistor i iPoden.
Hoppas att du frstr och fr anvndning fr detta
Senast redigerad av Quwerrt93 2010-07-21 kl. 12:58.
Citera
2010-07-21, 14:43
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Om du har iOS 4 installerat p din iPod Touch s kan du lgga till fler ltar i en spellista som du har skapat i iTunes p iPoden.
G in p den spellistan som du vill lgga till fler ltar=>Klicka p ndra=>Klicka p + uppe i det vnstra hrnet=>Nu kan du lgga till vilken lt du vill i den valda spellistan.
Du kan ven gra nya spellistor i iPoden.
Hoppas att du frstr och fr anvndning fr detta
Aha, hade totalt missat att man gjorde s .
Hade varit smidigt om det gick att, nr man lyssnade p en lt, ha det dr pluset tillgngligt, och bara trycka s man fick upp "Lgg till i en spellista typ", s man slapp g till spellistan fr att lgga till.

Men helt klart bttre n att behva ansluta till datorn hela tiden .

Tack fr hjlpen
Citera
2010-07-21, 14:52
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Aha, hade totalt missat att man gjorde s .
Hade varit smidigt om det gick att, nr man lyssnade p en lt, ha det dr pluset tillgngligt, och bara trycka s man fick upp "Lgg till i en spellista typ", s man slapp g till spellistan fr att lgga till.

Men helt klart bttre n att behva ansluta till datorn hela tiden .

Tack fr hjlpen

Det var s lite s
Jo, det hade varit smidigt. Men man fr nja sig med att gra p detta viset
Citera
2010-07-21, 17:12
Medlem
Kesslers avatar
Funderar p att infrskaffa mig en ipod touch. Vad r de stora skillnaderna mot iphone(frutom att du inte kan ringa och smsa)?

Kostar det ngot att surfa runt p ntet? Fungerar GPS osv.?
Citera
2010-07-21, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Funderar p att infrskaffa mig en ipod touch. Vad r de stora skillnaderna mot iphone(frutom att du inte kan ringa och smsa)?

Kostar det ngot att surfa runt p ntet? Fungerar GPS osv.?
Du surfar via WiFi och r det via din egen anslutning eller en gratis publik sdan s kostar det inget. Annars kan det kosta, men det mrker du innan du brjar surfa eftersom du d mste betala fr att f inloggningsuppgifter s att du kommer ut p ntet.

Touchen har ingen GPS. Den anvnder WiFi fr positionering vilket frsts r begrnsat jmfrt med GPS.

Kp ingen 8 GB, det r andra generationens Touch och har smre prestanda n 32- resp 64 GB-modellerna.

Ett tips r att vnta tills i september d Apple sannolikt presenterar nya modeller.
Citera
2010-07-21, 17:29
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Du surfar via WiFi och r det via din egen anslutning eller en gratis publik sdan s kostar det inget. Annars kan det kosta, men det mrker du innan du brjar surfa eftersom du d mste betala fr att f inloggningsuppgifter s att du kommer ut p ntet.

Touchen har ingen GPS. Den anvnder WiFi fr positionering vilket frsts r begrnsat jmfrt med GPS.

Kp ingen 8 GB, det r andra generationens Touch och har smre prestanda n 32- resp 64 GB-modellerna.

Ett tips r att vnta tills i september d Apple sannolikt presenterar nya modeller.

Vad innebr en gratis publik? Typ om man sitter p tget dr de har snt? S det funkar inte som p en iPhone d du kan surfa mitt ute i skogen(om du betalat fr det allts)? Eller funkar det fast man mste d betala fr hur mycket man surfar? Hur betalar man det?

Okej men har ju sett appen "kartor" p bilder p touchen, funkar det d med vgbeskrivning utan att man ser vart man befinner sig? Det duger ju det ocks.

http://www.pricerunner.se/pl/11-1266...tion%29-priser hr str det ju "3rd generation"?
Citera
2010-07-21, 17:42
Medlem
Citat:
Vad innebr en gratis publik? Typ om man sitter p tget dr de har snt? S det funkar inte som p en iPhone d du kan surfa mitt ute i skogen(om du betalat fr det allts)? Eller funkar det fast man mste d betala fr hur mycket man surfar? Hur betalar man det?
Du kan bara surfa om du har tillgng till ett WiFi-nt vilket du nog inte har mitt ute i skogen. Det finns dock lsningar p detta. Nr jag sjlv hade en iPod Touch anvnde jag min Nokiatelefon och programmet Joikuspot till denna fr att f telefonen att fungera som en Wifi accesspunkt till vilken jag anslt min iPod Touch. Telefonen var d uppkopplad via 3G och iPoden var ansluten via WiFi till telefonen.

Citat:
Okej men har ju sett appen "kartor" p bilder p touchen, funkar det d med vgbeskrivning utan att man ser vart man befinner sig? Det duger ju det ocks.
Kartorna laddas ner frn ntet och har du ingen uppkoppling s fr du inte heller ngra kartor.

Citat:
http://www.pricerunner.se/pl/11-1266...tion%29-priser hr str det ju "3rd generation"?
Ja, den kallas fr "3rd generation", men det r en "2nd generation" i ny frpackning. Den r allts vsentligt klenare n modellerna med 32- och 64 GB minne vilket kanske framfr allt mrks nr man spelar spel.
Senast redigerad av DivisionByZero 2010-07-21 kl. 17:44.
Citera
2010-07-21, 19:05
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Ja, den kallas fr "3rd generation", men det r en "2nd generation" i ny frpackning. Den r allts vsentligt klenare n modellerna med 32- och 64 GB minne vilket kanske framfr allt mrks nr man spelar spel.

Den kallas fr 3rd generation bara fr att den har iOS 3 frinstallerat.
Sjlv har jag en 2nd/3rd generation iPod Touch 8GB och jag har d inga problem att spela ngra spel p den. Det r ju inga spel som krver ngra hgre krav som finns till iPhonen/iPod Touch.
Citera
2010-07-22, 16:38
Medlem
iPod Touch

Ngon som vet om skydden som gr under serien "Swirling" Finns till ipod touch?
Har sett att de finns till iphone och ipod nano.
Borde ju finnas till touchen d ocks men kan inte hitta.
Ngon som kan hjlpa?

Swirling ser ut shr:

http://www.more-thing.com/images/200...banner_new.jpg

och har ven sett dom till nano'n:
http://www.more-thing.us/apple_files...b_icon_new.gif
Citera
2010-07-22, 20:57
Medlem
klantons avatar
Av ngon anledning kan jag inte ansluta till det trdlsa ntverket lngre. Jag hittar flera ntverk och kan vlja mitt eget men s fort jag vill in p en hemsida s bara laddar hela ipoden och ingenting hnder. Jag har testat att rensa historik, cookies och cache men utan resultat. Vad ska jag gra? Ngon som har haft samma problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in