2010-04-07, 16:50
Medlem
r lite upprrd p Apples tekniker.
Jag skickade min trasiga ipod touch g3 (ljudet i vnster ra glappar).
Fick tillbaka iPod:en idag med en lapp dr det str att dom inte kunde hitta felet...
Fr vl skicka in iPod:en igen och sga t dem att leta noggrannare!
Citera
2010-04-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte-morfar
Smtt strande att min skrm ker ur ramen

tror ni det kan g p garanti? fr jag har aldrig tappat den s jag vet inte riktigt hur det hnt
Citera
2010-04-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ledarskap
Fortsttning p frra...

Det r detta felmeddelande jag fr: http://i43.tinypic.com/2s00h36.jpg

Har nstan samma problem som dig, fast jag fr upp ett annat felmeddelande

Ngon som har en lsning p detta?
Citera
2010-04-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolleponken
Har nstan samma problem som dig, fast jag fr upp ett annat felmeddelande

Ngon som har en lsning p detta?

Skita i att Jailbreaka?
Citera
2010-04-11, 18:48
Medlem
tygrews avatar
Fick en liten tanke kring att surfa p internet p iPod Touch:en.

Fr jag blev lite orolig om det kan brja kosta pengar eller att man fr rkningar hem. Tnkte p att d man ibland surfar in p en lite trevlig hemsida men kommer in p hemsidans mobil sida istllet som t.ex youtube.com dr man istllet kommer in p mobile.youtube.com eller andra bild och film sidor.

Men det jag mest r orolig ver r att p mobiler(iPhone tror jag ocks) s kan sidan skicka sms till en dra pengar frn ens kontantkort och att man kanske mste sms ett nummer fr att fr att vlja att inte att man typ inte vill ha fler sms. Jag har sjlv inte varit med om det d jag aldrig surfat s mycket p en vanlig mobil, men har lst p olika forum inklusive detta att pengar har frsvunnit frn kontantkortet och att man skulle sms ett nummer fr att bryta avtalet eller ngot.

Men vill bara vara sker p att snt inte hnder p en iPod Touch och att alla sidor som (p-sidor, nyhets portaler, sidor designade fr mobil webblsare och sidor med mycket bilder) r skra utan att man fr pengarna dragna eller rkningar hem. Och jag vet att man kr via wi-fi men man vet aldrig.

Tack i frhand! Kanske en liten dum frga, men vill helst vara sker och har sjlv inte surfat s jtte mycket p brbara enheter.
Citera
2010-04-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tygrew
Fick en liten tanke kring att surfa p internet p iPod Touch:en.

Fr jag blev lite orolig om det kan brja kosta pengar eller att man fr rkningar hem. Tnkte p att d man ibland surfar in p en lite trevlig hemsida men kommer in p hemsidans mobil sida istllet som t.ex youtube.com dr man istllet kommer in p mobile.youtube.com eller andra bild och film sidor.

Men det jag mest r orolig ver r att p mobiler(iPhone tror jag ocks) s kan sidan skicka sms till en dra pengar frn ens kontantkort och att man kanske mste sms ett nummer fr att fr att vlja att inte att man typ inte vill ha fler sms. Jag har sjlv inte varit med om det d jag aldrig surfat s mycket p en vanlig mobil, men har lst p olika forum inklusive detta att pengar har frsvunnit frn kontantkortet och att man skulle sms ett nummer fr att bryta avtalet eller ngot.

Men vill bara vara sker p att snt inte hnder p en iPod Touch och att alla sidor som (p-sidor, nyhets portaler, sidor designade fr mobil webblsare och sidor med mycket bilder) r skra utan att man fr pengarna dragna eller rkningar hem. Och jag vet att man kr via wi-fi men man vet aldrig.

Tack i frhand! Kanske en liten dum frga, men vill helst vara sker och har sjlv inte surfat s jtte mycket p brbara enheter.
Med iPod Touch sutrfar du via Wifi och ditt vanliga internetabonnemang (om du r hemma) och inte via ett teleabonnemang som i fallet med iPhone och surf p 3G-ntet. Det finns allts ingen att skicka ngra rkningar till eller dra ngra pengar ifrn.
Citera
2010-04-11, 20:24
Medlem
tygrews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Med iPod Touch sutrfar du via Wifi och ditt vanliga internetabonnemang (om du r hemma) och inte via ett teleabonnemang som i fallet med iPhone och surf p 3G-ntet. Det finns allts ingen att skicka ngra rkningar till eller dra ngra pengar ifrn.

Tacksam fr svaret, d kan jag knna mig trygg nr jag surfar ven om jag inte skulle varit hemma
Citera
2010-04-18, 00:18
Medlem
Bakelits avatar
Ngon som vet hur man fr bort dom dr pop-upsen som kommer om att man bara har 20% batteri kvar? Hade det innan och har fr mig jag gjorde det genom Bossprefs d men det var det tydligen inte, och hittar inget i Cydia.

Kr 3.1.2
Citera
2010-04-18, 00:53
Medlem
Ovrt. Ipad r det som gller.
Citera
2010-04-18, 00:59
Medlem
ledarskaps avatar
ntligen lyckades jag gra s att det blev till 3.1.2 istllet!

http://www.youtube.com/watch?v=pn-dGztTKQg
Citera
2010-04-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacuuben
Ovrt. Ipad r det som gller.
Neeae.. Det beror p. Man har en iPod fr att den r smidig och att man kan lyssna p musik med den nr man inte r hemma t ex. Ipad r inte ngot man har i fickan nr man joggar fr att lyssna p musik eller nr man sitter i tget.
Sedan finns det flera skillnader mellan en iPod Touch och en iPad. Det beror helt enkelt p vad du anvnder den till.
Citera
2010-04-19, 18:09
Medlem
Sitter och funderar p att kpa nike +, allts ipod sport kit .. Vet ni om det gr att anvnda till ipod touch frsta generation.. Det medfljer ju en sensor s det borde vl inte vara ngot problem?
Tack p frhand om ngon vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in