Citat:
Ursprungligen postat av xhunter48
snt som hnder men r det ngon som kan svara p frga d istllet?
Hej xhunter48!
Shr ligger det till:
Tredje generationens iPod Touch 8GB r
exakt samma som andra generationens iPod Touch 8GB. Dvs. Inga frndringar p hrdvaran.
32GB och 64GB-modellerna av tredje generationens iPod Touch har dremot ftt uppdaterad och frbttrad hrdvara i form av processor, RAM samt grafik (stder numera OpenGL ES 2.0).
Det hr r allts officiell data frn Apple.
Det som dremot
inte r officiellt av Apple, men som med strsta sannolikhet nd r skert, r att tredje generationens iPod Touch har en FM-mottagare (dvs. radio) samt ett ntverkschip med std fr den nya, snabbare 802.11
n-standarden (Wi-Fi).
Dessa funktioner har dock inte aktiverats mjukvarumssigt utav Apple, men hrdvaran finns dr. Kanske blir det av i ngon framtida uppdatering, vem vet.
En annan detalj som inte heller riktigt framgr, r ifall det endast r 32GB och 64GB-modellerna av tredje generationens iPod Touch som har std fr FM samt 802.11n eller om det r hela familjen, inklusive 8GB-modellen.
Om s r fallet s r inte andra och tredje generationens iPod Touch 8GB identiska trots allt.
Hoppas att jag inte skrev alltfr luddigt nu, du fr hojta till i sdana fall.
Mvh
jo0ker
Edit: Mrkte nu i efterhand att jag trots allt babblande inte riktigt svarade p dina frgor.
Nr det gller allmn prestanda s r det klart att 3G knns kvickare i att ppna program och allt vad det nu r. Likas i
krvande spel, som kan knnas ngot laggiga p 2G, men knappt s att det mrks (i spel allts).
Vidare s kan du anvnda alla applikationer och spel till svl 3G som 2G, skillnaden i krvande spel t.ex. blir att vissa avancerade grafikfunktioner som bara stds p 3G (OpenGL ES 2.0) blir avaktiverade om samma spel krs p en 2G.
Hoppas att jag nu fick det rtt.
Mvh
jo0ker