2009-08-04, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifix81
Hur fan hittar jag denna listan? jag r orolig att jag finns med p den och det vill jag verkligen inte.

Listan finns inte...
Citera
2009-08-04, 16:52
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Mest knda och vldsamma frontfigurer bland namnen. Var finns hjrnorna? De riktigt tunga? Detta fr mig att undra ver om denna lista r en bluff frn rikskrim i syfte att frvilla?

Det finns inte hjrnor p det stt som det gr i film. knda och vldsamma frontfigurer r just vad dessa ligor oftast leds av.

Givetvis har inte polisen lckt ngot med flit. Mest av allt r detta en prestigefrlust fr svensk polis.
Citera
2009-08-04, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delije
MEN SLUTA ATT LJUGA! Du och vlado20 tar priset. fattar inte varfr jag blir arg nr jag borde ligga och gapskratta. Men du r fan helt otrolig. SLUTA LJUG. Alla dina andra inlgg handlar om GTA4,xbox,grafikkort m.m. S LGG NER.

Nej ln . Datorn skulle jag fixa till min brors fdelsedagspresent inte till mig.
Senast redigerad av Kamelen14 2009-08-04 kl. 17:00.
Citera
2009-08-04, 17:20
Medlem
det fanns vl en hyfsat hgt uppsatt polis i sthlm som slutade inom polisen och brjade hnga med gangsters?

Jag tror nd inte att det finns en lista...
Citera
2009-08-04, 18:00
Medlem
xzzeros avatar
lter fan sjukt ..
Citera
2009-08-04, 18:12
Bannlyst
Svd

Citat:
Ursprungligen postat av Soumi 2
Absolut! Uppdaterar du listan nu med dom 2 namn

Nicklas Eriksson Says:
4 Aug 2009 at 17:39
Sjlvklart har de det. Jag hade snarare blivit frvnad om de INTE hade det.

Bort med polisens rtt att utreda sig sjlva! De borde utredas av en helt utomstende myndighet med tjnstemn som utsgs av medborgarrd och som polisen inte hade minsta mjlighet att pverka vem som skulle tjnstgra i ett givet fall! Och givetvis sparken p grtt papper vid pkomst med fingrarna i kakburken.

D skulle det nog bli stopp med snt hr

Lars johan garped Says: Din kommentar vntar p moderering.
4 Aug 2009 at 17:43
Mste sga som det r.
Det r 2 Poliser som specrllt har lmnat en gamal spaninglista som ligger mist 10 r tillbaka.

Polisens namn Anders Dvrgen, samt Mike snut som jobbade bla med Milan sevo.
Man kan lett sga Milans Sevos Spring pojkar fast poliser.
Detta r ett sett, att inget annat n vilja synas och jvlas med ngra kriminella eller att sga mnga av dom p lista r frre detta kriminella i dagens tid.

Dagens lista finns hos duktiga poliser som lter sig ej sljas och den listan kommer absolut inte att hamna hos korrumperade Snutar. Anders och Mike snut.
Citera
2009-08-04, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punter
Ja Eeek1, Det orkar fan inte jag heller! Hittade en lista efter ngra sidor som definitivt inte r den sanna och rtta! r det ingen som lyssnat p nyheterna? Den/dom riktiga listorna skall ju innehlla information om relationer, knda bekanta, familjer, relationer till andra p listan, vilka fordon dom ker, registreringsnummer p fordon dom ger eller ofta frdas i m.m.m.m.....

S upp till bevis! Producera dom korrekta listorna med all information s kan jag brja tro p dom! Men ngon lista med Valle, Knatte, Fnatte och Tjatte p kommer inte jag personligen att tro p!

Den som kan producera listorna gr ju dessutom samhllet en tjnst d dom redan finns i "kriminella cirklar" (citat frn ekot!) och blir sld! Om listan/orna sledes blir allmn knnedom s tar vi ju bort inkomsten frn ngon kriminell som nu tjnar storkovan p att slja den till andra kriminella!

Listan ver Stockholms ln vet vi r sann nr vi ser 98 namn p personer bosatta i Botkyrka dr folksporten r vrdetransportsrn!

Nicklas Eriksson Says:

Bort med polisens rtt att utreda sig sjlva! De borde utredas av en helt utomstende myndighet med tjnstemn som utsgs av medborgarrd och som polisen inte hade minsta mjlighet att pverka vem som skulle tjnstgra i ett givet fall! Och givetvis sparken p grtt papper vid pkomst med fingrarna i kakburken.

Mste sga som det r.
Det r 2 Poliser som specrllt har lmnat en gamal spaninglista som ligger mist 10 r tillbaka.

Detta r ett sett, att inget annat n vilja synas och jvlas med ngra kriminella eller att sga mnga av dom p lista r frre detta kriminella i dagens tid.

Dagens lista finns hos duktiga poliser som lter sig ej sljas och den listan kommer absolut inte att hamna hos korrumperade Snutar. Anders och Mike snut.
Citera
2009-08-04, 18:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korv20000
det fanns vl en hyfsat hgt uppsatt polis i sthlm som slutade inom polisen och brjade hnga med gangsters?

Jag tror nd inte att det finns en lista...

Rikskrim har ftt kraftigt utkade resurser fr att motverka och bekmpa organiserad brottslighet i samverkan med andra myndigheter. Tror du d inte att de har ngra slags listor p de personer man strategiskt prioiterar efter noggrann kartlggning?
Hur skulle de annars jobba?
Citera
Medlem
ZenCurls avatar
S lnge listan inte kommer upp p FB, finns den inte.

Visa vad FB gr fr, up to the test!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pizda

Nicklas Eriksson Says:

Mste sga som det r.

ABSOLUT!
Citera
2009-08-04, 18:21
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimega
Vem r Tony frn Spanien, kan ngon sga ngot mer om honom?.
Trs inte vara 100% sker men hrt att det kan vara en knark kung som hll till p La manga Costa blanca
Citera
2009-08-04, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Trs inte vara 100% sker men hrt att det kan vara en knark kung som hll till p La manga Costa blanca

Det r frmodligen helt korrekt. Alcatrazlistan TONY r en lista ver de tyngsta kriminella i Sverige. Det handlar om grovt yrkeskriminella som ska punktmarkeras av polisen. P listan finns ocks slktingar och kontakter till de grova brottslingararna med. ven andra listor har kommit och listorna kan anvndas av konkurreande gng fr att ska reda p rivaler och mrda dessa. Det r en av anledningarna till handeln med informationen bland grovt kriminella i Sverige.

Att listorna kommit ut beror frmodligen p att det bland poliser finns kopplingar till den organiserade brottsligheten, dels direkt som i fallet med en polis i Trelleborg, som varit medlem i en klubb med nra band till Bandidos.

I Gteborg har det sen lnge, ja faktiskt redan p 1970-talet funnits rykten om att delar av polisen samarbetat med delar av den organiserade brottsligheten. Under senare r har dess rykten ofta handlat om att Naserligan har nra frbindelser med delar av polisen eller enskilda poliser i Gteborg. Ngot som ska ha gynnat denna grupp i konkurrensen med andra gng i Gteborg.

Uppe i Stockholm har vi det knda samarbetet mellan polismannen Olle Liljegren och den organiserade brottsligheten. Ngot som lett till att Liljegren ftt sparken. Men troligen var betydligt fler poliser inblandade i oegentligheterna med vapen och knark. En av dem kan ha varit polismstaren sjlv, Carin Gtblad.

Att hemliga listor lcker ut frn polisen under sdana omstndigheter r ingenting att bli frvnad ver.

Intressant?
Ls ven andra bloggares sikter om Carin Gtblad, Poliskorruption, Organiserad brottslighet, Bandidos, Alcatraz-listan, Samhlle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in