2008-08-18, 22:40
Medlem
ljligt mne.. varfr inte citera allt frn boken och slnga upp alla namn p en gn, har sjlv kpt den fr att ja bli s irriterad p denna trd,s nu p lrdag s ker ja utomlands d ska ja njuta med denna bok vid poolen med en kall l, s terkommer jag sen..
Citera
2008-08-19, 01:40
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompa69
ljligt mne.. varfr inte citera allt frn boken och slnga upp alla namn p en gn, har sjlv kpt den fr att ja bli s irriterad p denna trd,s nu p lrdag s ker ja utomlands d ska ja njuta med denna bok vid poolen med en kall l, s terkommer jag sen..

Det r ju dom namnen som inte str med i boken som r aktuella fr denna trden? Eller har jag missat nt?
Citera
2008-08-19, 02:10
Medlem
Get-Looses avatar
R**e K***r ligger hgre n dom andra p topp tio fr mig. ger nstan namnet fr han har nd vart s mkt i media p sistone.

Sen vad finnen menar tror jag, kan vara att vad det gller svenskarnas nya favoritdrog Kokain s r det frmst en person som tar in det mesta. Han r inte medlem i nt gng som hittar p nt namn eller trycker trjor vad jag vet. Men i princip alla som tar strre partier tar det frnd en hr personen.
Citera
2008-08-19, 15:53
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Get-Loose
R**e K***r ligger hgre n dom andra p topp tio fr mig. ger nstan namnet fr han har nd vart s mkt i media p sistone.

Sen vad finnen menar tror jag, kan vara att vad det gller svenskarnas nya favoritdrog Kokain s r det frmst en person som tar in det mesta. Han r inte medlem i nt gng som hittar p nt namn eller trycker trjor vad jag vet. Men i princip alla som tar strre partier tar det frnd en hr personen.

Finnen menar allts att RK och denna mystiska kokainman str bakom det mesta av den verksamhet som den organiserade brottsligheten sysslar med i Sverige. Tycker det lter ganska rimligt med tanke p den omsttning som detta helt skert ger upphov till. Alla dessa pengar ska sedan investeras, indrivas och tvttas.
Citera
2008-08-20, 03:01
Medlem
Get-Looses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Finnen menar allts att RK och denna mystiska kokainman str bakom det mesta av den verksamhet som den organiserade brottsligheten sysslar med i Sverige. Tycker det lter ganska rimligt med tanke p den omsttning som detta helt skert ger upphov till. Alla dessa pengar ska sedan investeras, indrivas och tvttas.

Ja jag vet ju inte vad finnen menar eftersom han flummar men jag vet att personen jag nmner frst tjnar mer n alla p topp tio tillsammans. Mycket mer.

Den andra personen kan jag inte veta hur mycket han tjnar men ser man p beslag polis och tull gjort dr han varit misstnkt och antalet mulor dom tagit och velat koppla till honom s tjnar nog han ochs mycket mer n dom andra. Annat tecken som talar fr honom r att inte en enda gng har nn vittnat mot honom. Vissa har nog ett hum om vem jag menar vet inte om jag ska g lngre nn annan fr grna fortstta.
Citera
2008-08-20, 20:38
Medlem
Colombianerna r vl fortfarande strst p cola ven i Sverige?
Citera
2008-08-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
P Alcatrazlistan ska det finnas en lkare.

Vem r han?
Varfr finns han p listan?
Att han bara skulle vara liberal med receptblocket borde ju inte rendera en plats p listan ver sveriges strsta mongon?

Lkaren r vll han som blev synad av Insider, han har sjukskrivit alla killar i HA Sthlm...
Citera
2008-08-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompa69
.
s tony som har flyttat och slutat med kriminalitet (vad ja vet) och fredrik skulle va med p denna listan? hur hamnade dom p denna listan och varfr? p vilket stt r dom farliga? Soumi du som sitter p s mycket info kan ju frklara lite nrmare..

Fredrik hamna nog inte p listan fr att han anses farlig utan snarare att han r/var en mcpojke som lura staten p pengar genom bokfringsbrott, svarta lner mm...
Citera
2008-08-23, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Det r ju dom namnen som inte str med i boken som r aktuella fr denna trden? Eller har jag missat nt?

Detta r ju frklarat att finne hr Soumi2 fiskar bara efter namn, jag skulle aldrig som jag skrivit och fler namndroppa ngon mkt stor, och dom som redan finns p listan r redan vlknda fr initierade. en golista fr soumi2, att det skulle vara 2 st som alla har med att gra p ett eller annat stt och dom styr det hela. ja ja fortstt du med dina konstiga namn flera kan du direkt stryka! frresten kan jag nmna att det finns 2 lkare till som isfall skulle vara med, inget stmmer, alla r vlknda hos alla kriminella o andra. sluta nu med denna ljliga lista!
Citera
2008-08-23, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero

ter spekulationer! om s mnga gnger frr! inget att fsta sig vid!
Citera
2008-08-23, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soumi 2
Tidigare i trdar har jag berttat att allt styrs av 2 mnniskor. Dom 2 mnniskorna kommer nog ingen att ge dig namnen p. Men annars har vi en massa andra namn som r bundna till dom 2 personer. Man kan lugnt sga att dom mnniskorna runt dom 2 personerna r dom absolut farligaste och tuffaste och hrdaste killarna som finns i detta landet i alla fall.
Mnga av dom personerna r var Jari Heiskanens mnniskor. Han begravdes fr ett tag sedan men dom andra fortstter som vanligt och dom mnniskorna r knutna till andra grupper i detta landet.

rena sagorna, nr kommer del 2??
Citera
2008-10-08, 20:53
Medlem
Saxat frn Pite-Tidningen:

Polisens topplista ver lnets kriminella(Eftersom Pite-Tidningen brukar plocka bort artiklar efter en tid s klipper jag in hela artikeln hr.)
Norrbottens mest kriminella personer ska bort frn gatorna. Drfr har polisen upprttat en topplista ver de personer de helst ser bakom ls och bom.- Mlet r att sl ut personerna ur samhllet, sger Denny Lngstrm, kriminalinspektr i Lule.

Den organiserade brottsligheten utgr ett stort hot mot skerheten i samhllet. Drfr satsar polisen stora resurser i kampen mot de tyngst kriminellt belastade personerna.
I de flesta av landets polismyndigheter finns en lista ver de personer som polisen anser utgr det strsta hotet mot samhllet.
Norrbotten r inget undantag. Polisen i lnet har sedan ngra r en tio-i-topp-lista som i sin tur r indelad i tre olika listor.
Den tyngsta r Alcatrazlistan. Den r nationell och innehller Sveriges 100 farligaste kriminella personer nr det gller organiserad brottslighet.
- Just nu finns tv personer frn Norrbotten p listan, sger Denny Lngstrm.
Vad rr det sig om fr personer?
- Det handlar om mnniskor som kopplas till en mc-relaterad milj.
Punktmarkeras av polisen
Alla p Alcatrazlistan r grovt kriminella.
- De sysslar med organiserad kriminalitet och r sdana personer som vi med lagliga metoder vill sl bort frn gatan.
Ni vill att de ska hamna bakom ls och bom?
- Ja, s r det.
Uppsatta p Alcatrazlistan punktmarkeras de av polisen.
- De r hgprioriterade vanefrbrytare som vi har under luppen och samlar in information om via underrttelseverksamhet.
Nr en frbrytare p listan r misstnkt fr ngot gr handlggningen av de rendena snabbare.
- Handlggningen ska ske skyndsamt.
Fem vanefrbrytare
Norrbottenspolisen har tv niver till p sin topp-tio-lista.
I niv tv ingr yrkeskriminella.
- Det r personer som p ett organiserat stt lever p brott. De har ingen deklarerad inkomst men livnr sig gott, sger Denny Lngstrm.
I dag tillhr tre norrbottningar den kategorin.
Den tredje nivn innefattar vanefrbrytare. Det finns fem sdana i Norrbotten.
I nulget har polisen i Norrbotten tio personer p tio-i-topp-listan, ibland r det ett par fler eller frre. De kommer huvudsakligen frn Pite, Lule och Boden. Listan uppdateras ngra gnger per och r. Personer som avtjnar straff avfrs, liksom de som minskar sin kriminalitet.
- ker ett foto ner frn vggen kommer ett annat upp.
Samtliga personer p listan r markerade med namn och bild.
- De flesta poliser vet hur de ser ut.
Samtliga personer r notoriskt kriminella och de har ofta utfrt handlingar som grova stlder och grova narkotikabrott. Det grs ingen intern rangordning mellan personerna.
Ett effektivt vapen
Fr polisen r listan ett effektivt vapen i kampen mot de stora skurkarna.
- Med mlpersoner blir vrt arbete mer tydligt och det r lttare med uppfljningar och att samla information.
Nr elbatongligan i Lule flldes i somras innebar det att tv personer som fick fem respektive fyra och ett halvt rs fngelse kunde avfras frn listan.
- Den domen visade att vi var rtt ute. Vi har lyckats bra med arbetet. Mnga brott begs av samma personer och det r inte direkt snatteri det handlar om. Vi vill ha bort de mnniskorna frn samhllet, sger Denny Lngstrm, kriminalinspektr i Lule.

Fakta: Topplistan
Alcatrazlistan Innehller namn p Sveriges 100 farligaste brottslingar. De r tungt kriminella och styr den organiserade brottsligheten. De handlar om personer som exempelvis ligger bakom grova vldsbrott, hotar vittnen, utfr indrivning och utpressning. I Norrbotten finns 2 personer med kopplingar till MC-gng p listan.
YrkeskriminellaOrganiserade brottslingar som inte har ngon deklarerad inkomst men nd har gtt om pengar genom sin kriminella verksamhet. Tre i Norrbotten tillhr den kategorin.
VanefrbrytareKriminella som gng p gng utfr brott. I mnga fall handlar det om grova stlder och grova narkotikabrott. Fem p Norrbottens tio-i-topplista tillhr den hr kategorin.

----

Min frga r: -Vilka r de tv personer i Norrbotten som finns med p Alcatrazlistan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in