2009-08-04, 18:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
ABSOLUT!

Jepp, grna en oberoende myndighet fr att utreda poliser istllet fr dagens misslyckade system dr polisen utreder sig sjlva.
Tror inte heller att det r ngot "frskt" eller mycket hemligt material som lckt.
Citera
2009-08-04, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jepp, grna en oberoende myndighet fr att utreda poliser istllet fr dagens misslyckade system dr polisen utreder sig sjlva.
Tror inte heller att det r ngot "frskt" eller mycket hemligt material som lckt.

Tro mig! jag vet vad jag snackar om. Kolla bara p en av dom strsta KRIMINELLA person som gr i byxor IRANIER KASRA som b.l.a. har egen grupp idrotts utvare K1 tillsammans med Palo Roberto som frnt person.
Han finns inte med p listan.... Varfr? Darfr att d nr polis Anders och Mike snut hade denna listan s var inte IRANIER KASRA med i bilden han kommer in strax efter att listan kom ut till Riks krim. Du frstr min vn?

Gamal lista.
Kasran Iraner finns p den nya som NR ONE.

Fega tjnstemn, mesiga nmndemn och rvslickande jurister r problem som minskar den svenska rttsskerheten. Vid avvikande mening i samband med domar s underlter de ofta att meddela detta. Ngot som kan leda till att ml inte verklagas till hgre instans och dremd smre chanser fr de talade
Citera
2009-08-04, 18:44
Medlem
Justitiemords avatar
Upp med listan nu!
Citera
2009-08-04, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Upp med listan nu!

Den nya listan kommer att komma innom kort lovar jag. D kommer ni att Bajsa p er......

Rttskerhet har aldrig ngonsin varit en enkel frga. Som alternativ till nmndemn anvnder andra en tillflligt sammansatt jury (t.ex. i USA).

I en del system har man d en jury som ensam avgr skuldfrgan medan pfljden beslutas av domaren. En kritik mot denna typ av system, och d om juryn r tillflligt sammansatt, r att juryn inte har tillrcklig kunskap om juridiken vilket kan leda fel. Inte heller detta r drfr ur alla aspekter vattenttt ur rttskerhetssynpunkt.

Fr att minska risken fr felaktiga utslag kan man ocks krva konsensus av juryn fr ett fllande utslag. En given fljd av detta r givetvis att fler skyldiga gr fria vilket ocks kan vara ett rttskerhetsproblem men skall man fullt ut st fast vid principen hellre fria n flla kan ocks detta system ha sin plats.

Vi hrs snart
Citera
2009-08-04, 18:55
Medlem
Citat:
Rikskrim har ftt kraftigt utkade resurser fr att motverka och bekmpa organiserad brottslighet i samverkan med andra myndigheter. Tror du d inte att de har ngra slags listor p de personer man strategiskt prioiterar efter noggrann kartlggning?
Hur skulle de annars jobba?

Klart att det finns personer som man specialgrqanskar. Jag tror dremot inte att dte finns "listor" - allts papperslistor dr man skrivit personer med namn, flickvnner, fordon osv.
Citera
2009-08-04, 18:57
Medlem
nackepas avatar
Pizda!

Om du lst mina inlgg ser du att jag delar din syn p att det troligen r en gammal lista. Rikskrim kan t.o.m. medvetet ha lckt ut det inaktuella materialet fr att lura de kriminella som finns med p den nu aktuella listan? Att f dem att tro att de inte r "jagade", fast de i verkligheten kanske r det?
Citera
2009-08-04, 19:06
Bannlyst
Citat:
Pizda!

Om du lst mina inlgg ser du att jag delar din syn p att det troligen r en gammal lista. Rikskrim kan t.o.m. medvetet ha lckt ut det inaktuella materialet fr att lura de kriminella som finns med p den nu aktuella listan? Att f dem att tro att de inte r "jagade", fast de i verkligheten kanske r det?

Du r inte dum!!

Men det r bara en skit lista som 2 sm poliser som har det kmpit i poliskren just nu och dom senaste 5 ren, som har gjort, vi kan kalla det lckt ut det bara fr f knna sig som poliser.

Den riktiga info data finns hos mycket bra utbildad polis!
Citera
2009-08-04, 19:24
Medlem
febersjuks avatar
r Jocke(ledare fr HA Karlstad) med?
Citera
2009-08-04, 19:29
Bannlyst
Jag har listan men jag r med p den s jag vill inte lgga ut den hr inne. Ni vet jag kan bli gripen o grejer . frstr ni .
Citera
2009-08-04, 19:37
Bannlyst
Den sljs tydligen.
Citera
2009-08-04, 19:38
Medlem
manskrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelen14
Jag har listan men jag r med p den s jag vill inte lgga ut den hr inne. Ni vet jag kan bli gripen o grejer . frstr ni .
Nej, skriv igen s kanske jag fattar.
Citera
2009-08-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexgr
hahaha.. det r listan ver dom "farligaste" inte dom "dummaste".. s var lugn.. du r inte med!
Hahaha +1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in