2013-06-28, 14:22
Medlem
16.20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanberry
Medikinet är samma sak som ritalin men mer lätt krossat så du bör kunna kränga dom för samma pris som ritalin.
Du kan förlora lite på att dom inte är lika kända men det ger dig också möjlighet att hypa dom lite mer i stil med "det är som en blandning av tjack och koks fast lite svagare." betona lite.

Hahaha jo om man säljer till 14åringar funkar kanske sådan marknadsföring... eller så skippar man skitsnacket och säger att det innehåller samma ämne som i concerta/ritalin?
2013-06-28, 14:25
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
För att dom inte är lika kända, många vet inte vad det är.

Du läste inte min fråga riktigt! Varför "hypa" det till något det inte är? Bara för att det är mindre känt!? Eller för att det är "lättkrossat"!?

Citat:
Ursprungligen postat av 16.20
Hahaha jo om man säljer till 14åringar funkar kanske sådan marknadsföring... eller så skippar man skitsnacket och säger att det innehåller samma ämne som i concerta/ritalin?

Precis!!
2013-06-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.bonzo
Du läste inte min fråga riktigt! Varför "hypa" det till något det inte är? Bara för att det är mindre känt!? Eller för att det är "lättkrossat"!?

Precis!!

I en sitution där man säljer till främlingar är det bra pga
1 mer lätt sålt
2 bättre betalt
3 ????
4 profit

Alla kranar hypar sina vanor, orden "moral" och "kompis" inom drog branchen. Detta gäller såklart inte om man säljer till riktiga vänner(inte kunder man kallar vänner)
2013-06-28, 15:19
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
I en sitution där man säljer till främlingar är det bra pga
1 mer lätt sålt
2 bättre betalt
3 ????
4 profit

Alla kranar hypar sina vanor, orden "moral" och "kompis" inom drog branchen. Detta gäller såklart inte om man säljer till riktiga vänner(inte kunder man kallar vänner)

Men "hypar" du även Ritalin då, med tanke på att det är samma läkemedel? (Lite det som var min fråga!)

En bra kran behöver inte "hypa" sina varor. Deras varor säljer sig självt!
2013-06-28, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.bonzo
Men "hypar" du även Ritalin då, med tanke på att det är samma läkemedel? (Lite det som var min fråga!)

En bra kran behöver inte "hypa" sina varor. Deras varor säljer sig självt!
En bra kran säljer inte metylfenidat detta kmr bara i en kvallite...halv kass.

Jag sa aldrig att jag säljer ritalin jag behöver de annars kan jap inte vara vaken över 2tim, min gode vän SWIM däremot säljer dom flesta läkemedel han får ut. Han hypar om kunden:
1 är temporär och vikten att skapa en nöjdhet är låg.
2 känner inte till läkemedlet han marknadsför.

Han har sagt att han oftast ber om billigare varianter på samma medicin med ett annat namn då dessa ofta uppfyller krav 2.

Edit: i mitt tidigare inläg skulle det stå att orden "moral" och "kompis" inte betydde nått i branchen.
Senast redigerad av meanberry 2013-06-28 kl. 16:17.
2013-06-28, 16:32
Medlem
Mr.bonzos avatar
Citat:
En bra kran säljer inte metylfenidat detta kmr bara i en kvallite...halv kass.

Jag sa aldrig att jag säljer ritalin jag behöver de annars kan jap inte vara vaken över 2tim, min gode vän SWIM däremot säljer dom flesta läkemedel han får ut. Han hypar om kunden:
1 är temporär och vikten att skapa en nöjdhet är låg.
2 känner inte till läkemedlet han marknadsför.

Han har sagt att han oftast ber om billigare varianter på samma medicin med ett annat namn då dessa ofta uppfyller krav 2.

Nej. Det är det jag menar! En bra kran säljer inte något som är halvkass, och om denne mot förmodan skulle sälja något som är halvkass, och då preparat som är detsamma som Ritalin men under ett annat namn, varför inte bara säga att det är som Ritalin?

Det måste ju vara det absolut enklaste istället för att försöka sälja in det med meningar som "det är som en blandning av tjack och koks fast lite svagare" eller "Det är lättkrossat". Det låter ju bara dumt!
2013-07-08, 14:31
Medlem
Hej.

Är det någon prisskillnad på Concerta och Ritalin? Undrar eftersom jag nyligen fått det utskrivet och det fungerar inget vidare på mig. Vet att ritalin brukar kunna ligga på 1kr/mg, men hur är det med concerta?
2013-07-08, 17:46
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicroMed
Hej.

Är det någon prisskillnad på Concerta och Ritalin? Undrar eftersom jag nyligen fått det utskrivet och det fungerar inget vidare på mig. Vet att ritalin brukar kunna ligga på 1kr/mg, men hur är det med concerta?

ritalin för 1 kr/ mg är ett rätt bra pris, om man ex kollar på sr brukar priserna ligga över det. Sedan brukar priset på concerta vara lägre än det man ser på mediknet/ritalin iom att dessa är smidigare än concerta och även inte smakar skit när de tuggas vilket concerta gör.
2013-07-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
ritalin för 1 kr/ mg är ett rätt bra pris, om man ex kollar på sr brukar priserna ligga över det. Sedan brukar priset på concerta vara lägre än det man ser på mediknet/ritalin iom att dessa är smidigare än concerta och även inte smakar skit när de tuggas vilket concerta gör.

Jo, ritalin skulle nog passa mig bättre. Provat att tugga på concerta, fy fan vad hemskt det är...

Att Concerta inte är värt lika mycket hade jag förstått. Är det verkligen någon som köper ritalin på SR? Priserna brukar ju kunna ligga mellan 1,5-2kr/MG.
2013-07-08, 18:56
Medlem
HappyHours avatar
1kr/mg verkar vara standard, det är samma där jag bor.
2013-07-09, 01:30
Medlem
Jag funderar på att börja med concerta igen, bara för att sälja det. Hur stor dos brukar man få? Har för mig jag fick 54 mg, men jag valde att sluta med det då det inte gav mig några positiva effekter, ett jävla gift tycker jag, man blir skön någon timme sen hamnar man i en svacka som brukar vara ett par timmar. Men en extra hundralapp om dagen sitter väl aldrig fel.
2013-07-11, 19:12
Medlem
blazns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toLowerCase
Köper du på gatan då?

Japp, en burk 36or kostar 600kr att hämta ut på apoteket om man inte har högkostnadskort. Man kan säkert få mera för dom, i rätt kretsar haha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in