Citat:
Ursprungligen postat av
imnotlikethem
Lite lustigt ändå.
När jag var ung så sa jag att jag aldrig skulle börja röka eller snusa, alkohol var däremot okej för det var ju ingen vuxen som klagade på alkoholen på samma vis som cigg&snus.
Sen började man dricka, och i samma veva började man röka. Ungefär där så bestämde man sig för att aldrig prova några droger, alkoholen var ju svinrolig och räckte till.
Provade hasch och gräs några ånger, hey det var ju chill som fan, ingen fara med det. Då bestämde jag mig för att aldrig prova några tyngre droger. Det är dock den enda gränsen jag inte korsat, tror inte att jag kommer att göra det heller. Det var nog 7 år sedan jag provade gräs första gången.
Samma här...
Sa dock även att jag aldrig skulle börja dricka också haha.
Men sen korsade jag även tröskeln från gräs - till psykadeler, vilket jag nu i efterhand inser var lite väl yolo, psykadeler ska man fan inte leka med hursomhelst.. LSD vid 17 års ålder, visst det gick bra och det är nog top 5 uppelevelserna jag gjorti mitt liv, fick mig att bli mer jordnära och inse jag inte är gud som kan ta hur mkt droger som helst, för det trodde jag eftersom jag rökt CB i ett år typ..
Efter det massa svamp, sen ecstasy.. vad ska man säga, herregud. Första gången på E är ju magiskt, sen tappar det ju tyvärr med åren, ser inte någon poäng med E förutom på festival/konsert.
Sen har man utforskat centralstimulanta efter det. Inte E so msagt, fuckar seratoninet så inte värt det, även om det såklart är trevlig, men försöker hålla det till typ 1gång / år eller nåt.
Nu är det mest amfetamin och cannabis som gäller. Amfetamin i kombination med alkohol dvs, för att få bort den där efterblivenheten som jag blir annars på alkohol, och kunna haffa riktigt fina damer i tillägg förstår
Sen röker jag CB rätt mycket, men det är verkligen inte vad det en gång var, har tappat charmen helt. håller succesivt på att trappa ner med det, kommer nog antagligen lägga av efter sommaren då jag ska börja studera, cannabis och plugg är inte så bra vänner hehe.
Overall: Man lär sig med åren. Droger tappar charmen, man inser andra saker i livet. Droger kommer nog alltid finnas med i mitt liv, men inte i samma utsträckning, utan att hålla det till speciella tillfällen. Den dagen familj kommer in i bilden så försvinner det antagligen helt (med undantag för riktigt speciella tillfällen, då familjen inte är med dvs).
Tjack och alkohol är sjukt nice, älskar spelet och älskar att träffa damer, såklart.. vilken annan 20-25åring gör inte det?
Knarka lugnt! peace!