Citat:
Ursprungligen postat av Spahzer
Själv har jag aldrig provat någon tyngre drog än cannabis, har inget emot de som gör det, det är deras val. Jag har alltid sagt att jag aldrig ska ta någonting tyngre än cannabis, tycker det räcker där för min del. Men så fort jag prövade cannabis, och till min stora förvåning så överlevde jag det

.
(Fick min nyfikenhet stillad helt enkelt, var inte så jävla farligt som jag trodde)
Så riktades mina ögon på halucinogener (LCD, svamp) och har läst rätt mycket om det bara för att jag är nyfiken.
Står fortfarande vid att jag inte tänker testa det, men jag ljuger om jag säger att jag inte VILL.
Saken är den att när jag var runt 15 så skulle jag ALDRIG testa cannabis.
Så jag litar inte på mig själv, men men, time will tell.
Hursomhaver!
Till min fråga, vilken väg tog du? Nikotin -> Alkohol -> Cannabis för min del. Och där får det vara stopp!
Men ni som gick till opiater, i vilken ordning tog ni drogerna? Och varför tror ni det blev så?
Hmm.. Cannabis > Syntetiska cannabionider > Nikotin > Alkohol > Opioder/Opiater > Benso ibland
Jag började som sagt med att röka cannabis (Jag är runt 20 nu), gick vidare till rökmixarna som var extremt mycket mer potent (För ett par år sedan), i och med att vi rullade med tobak började mitt nikotinberoende ta fart då vi ibland rökte upp emot 30 spliffar per dag ( Jag var BEROENDE av cannabis, ja, det var jag, erkänner iallafall det).
Slutade med cannabis helt och bytte ut det mot spicet (Som även det är beroendeframkallande, abstinensen visas med att du kan vakna på nätterna helt kallsvettig, tills du röker iallafall

).
Sedan började jag med alkohol, något jag har en viss förkärlek till, då jag verkligen älskar känslan av fylla (är dock inte alkoholist..).
Sen började jag med svaga opioder, jag hade då slutat med cannabis och spicet och ville inte börja med det igen, just för att jag älskar känslan så mycket, när man älskar en känsla väldigt mycket så kan det vara svårt att hålla sig borta från det, men jag lyckades.. Tyvärr längtade jag fortfarande efter ett lugn (blev speedad av rökat..

)..
Började då knapra tramadol (Opiod, inte så kraftig som t.ex morfin, men var underbar för mig då), kunde även få korta syn & hörselhallisar (inte sådana som sker på hallucinogena droger).
Gillade även detta.. Gick senare vidare till morfin och senare provade jag rökheroin ett par gånger.
Nu försöker jag dock hålla mig till OxyContin.
Har faktiskt alltid nekat till de hallucinogena du säger du vill prova.. Det Kan vara jävligt roligt antar jag, men jag skulle säkert ha en skräckupplevelse i 10 timmar.. Beror ju på hur du är som person.
EIDT: Även provat de mesta.. Men anser inte det är något jag aktivt brukat, endast provat en eller två gånger.. Sry för lång text men jag har en tendens att flyta iväg!