Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-24, 17:56
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
har ni verkligen förstått att hela erat väsen utplånas sekunden du dör? och ni väljer döden före något annat?

Påstår ni att insett precis vad döden innebär, då förstår jag er verkligen inte.

Hur vet du att det är så? Själv hoppas jag innerligt att du har rätt, totalt utslocknande låter oerhört lockande.

För att svara på frågan hade jag tveklöst valt att dö själv. Hade aldrig orkat odla mina egna potatisar och baka mitt eget bröd resten av livet.
Citera
2007-08-24, 18:03
Medlem
Reoshis avatar
Vad skulle annars hända hade ni tänkt?

Himlen?

Cmon.
Citera
2007-08-24, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Folk som svarar att de hellre hade offrat jordens befolkning än sig själva verkar bara rida på argumentet att "Shit vad coolt att kunna göra vad man vill sen asså!!" Hemskt motbjudande. Frågan är dom skämtar eller bara har kork i huvudet.

Det värsta är väl om de skämtar OCH har kork i huvudet. Det har i alla fall jag.

Nu........

Jordlingar.....

GAME OVER!!!!!!!!!!!!

(en del tar nog inte tråden så seriöst antar jag, medans en del gör det, därför blir det komiskt emellanåt)
Citera
2007-08-24, 18:06
Medlem
Reoshis avatar
Jag är fullt seriös när jag påstår att jag skulle välja mig själv framför alla andra, väl i den situationen vet jag dock ej, då bara att min flickvän 'dumpade mig' för 3 veckor sen fick mig att trippa på den tunna tråden mellan liv och död..

Så jag kan inte svara vad jag faktiskt skulle välja, vad ajg däremot kan svara på är vad jag tycker att jag borde välja.
Citera
2007-08-24, 18:06
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Vad skulle annars hända hade ni tänkt?

Himlen?

Cmon.

Värsta senario är att man reinkarneras.
Citera
2007-08-24, 18:08
Medlem
Reoshis avatar
Säger vad?

Oförmågan att förstå att du inte är mer än elektrokemi?

Det där mystika känslan att du är "mer" och "odödlig i själen"?
Citera
2007-08-24, 18:13
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Vad är det som är så farligt med att dö? Det blir svart och sen är det över, dock om jag fick valet att dö en dygnslång utdragen otroligt plågsam död, så skulle valet bli lite svårare men inte en ögonblicklig död.

/mvh Ikh
Nej men det är inget man kommer att kunna uppskatta när du väl är död. Har ni aldrig haft dödsångest då? Inte trevligt...
''Döda först tänk sen...''jag vill ju inte riskera mitt eventuellt underbara liv pga. empati.
Citera
2007-08-24, 18:18
Medlem
Numes avatar
Förenklat ser jag döden som en 0:a och livet som något som varierar, ibland plus ibland minus.
Citera
2007-08-24, 18:22
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Hur vet du att det är så? Själv hoppas jag innerligt att du har rätt, totalt utslocknande låter oerhört lockande.

För att svara på frågan hade jag tveklöst valt att dö själv. Hade aldrig orkat odla mina egna potatisar och baka mitt eget bröd resten av livet.
Jag slår vad om att du aldrig har gjort ett handtag ens en gång, odla din egen potatis och baka ditt eget bröd kan vara väldigt stimmulerande. Resten av livet = tills du dör, och du kan dö när du vill.
Citera
2007-08-24, 18:30
Medlem
Citat:
I couldn't agree more.
But i Agree with your agree
Citera
2007-08-24, 18:33
Bannlyst
Jag.
Citera
2007-08-24, 18:52
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Jo jag menade bara jordens befolkning i form av människor..
Hoho, lets fuck a goat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in