[quote=kanakastre]Nej, man hade varit villebråd åt mycket.[/QUOTinte i Sverige på ett tag där finns ju bara Lodjur och några få vargar ochså kunde man beväpna sig till tänderna med maskingevär och åka omkring med en stridsvagn.
Enbart p.g.a det spektakulära i själva frågeställningen och grejen att få vara totalt ensam hade gjort att jag valt att utplåna mänskligheten exklusive mig själv.
skulle man välja att offra hela jorden så skulle det bli ensamt och ändå säkert ta självmord iaf.
så det blir nog ändå att välja att offra sig själv då, dör hellre med att veta man gjort något meningsfullt med livet då
Jag tror inte man insett vad döden antagligen handlar om ifall man inte skulle sätta sitt eget liv före allt annat.
Även om du tror att du skulle ta självmord, varför inte vänta så länge som möjligt? Även om du dör vetandes du gjort något bra, kan du inte direkt njuta av det.. alltså det finns inget sånt som att "dö lycklig".. Du kan känna dig bra innan du dör, men när du är dör är du finito, många verkar ha någon föreställning av att man ändå kommer vara nöjd i döden eller något.. >.<
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!