Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-23, 15:22
Medlem
Reoshis avatar
Nå? Du har just nu dessa två val, antingen utplånas hela jordens befolkning, eller så dör bara du..

Vad väljer du?
Citera
2007-08-23, 15:30
Medlem
Numes avatar
Hela jordens befolkning ska väck.
Citera
2007-08-23, 15:34
Medlem
Reoshis avatar
I couldn't agree more.
Citera
2007-08-23, 15:42
Medlem
Skulle nog va tvungen att offra mig själv, eftersom hela jordens befolkning inkluderar ''familj, vänner osv'', den som väljer sig själv har aldrig haft en riktig vän eller en god familj, plus så skulle det vara riktigt tråkigt att vara ensam tror jag
Citera
2007-08-23, 15:47
Medlem
Reoshis avatar
Jag anser att döden är det defitiva slutet, och att vilka smärtor livet än innehåller väljer jag aldrig döden.

Att jag iinte haft En riktigt vän riktig vän stämmer, jag har haft 2.

Varav en min flickvän som dumpade mig för 3 veckor sedan.

Jag erkänner tankar på självmord, jag ifrågasatte livets innehåll, då jag ändå kommer dö kan jag väl lika gärna göra det för att slippa smärta?

Saken är bara, att jag tror inte man kan uppskatta att 'slippa smärta' i döden.. Man får inte chansen att njuta av sitt val.

Att sedan vara ensam skulle suga hårt, men varför skulle döden vara bättre?
Citera
2007-08-23, 16:18
Medlem
Gojcins avatar
Att sedan vara ensam skulle suga hårt, men varför skulle döden vara bättre?[/quote]

Man kommer till ett bättre ställe
Citera
2007-08-23, 16:25
Medlem
ikhs avatar
Där är valet lätt, jag dog före utrotandet av resten av världen. Anledningarna är många, men om jag ska vara självisk så beror så är det en aspekt som väger över alla andra, och det är att livet skulle vara otroligt tråkigt och enformigt, och med stor sannolikhet skulle det i slutändan betyda en massa smärta.

/mvh Ikh
Citera
2007-08-23, 16:31
Medlem
Reoshis avatar
Vad spelar det dig för roll om mänskilgheten lever kvar efter dig? Oavsett kärleken du hyser för den, då den uppför samma sekund du dör.

detta förutsatt att döden är det absoluta slutet, dvs att du inte finns längre, inte på något sätt.
Citera
2007-08-23, 16:43
Medlem
Kheperas avatar
Falsk dikotomi. Finns ingen motsättning mellan mitt liv och andras liv. Det vore däremot ganska motiverat att döda den person som kräver av dig att göra ett sådant val. Han tycks ju mordhota hela världens befolkning.

Frågan tycks mig väldigt lik den där om hur man rättfärdigar sin egen existens när andra människor dör runt om i världen. Tja, slår du fortfarande din fru?
http://henriksundholm.wordpress.com/2007/07/04/altruistiska-angrepp-i-retoriken/
Citera
2007-08-23, 16:51
Medlem
Reoshis avatar
Nu menade jag en situation där du inte har några alternativ, som att döda personen som hotar. Låt oss säga det är Gud.

Personligen sätter jag (med undantag från chocktillstånd) alltid mitt liv framför allt, alltså inte innehållet, utan att vara vid liv.
Citera
2007-08-23, 17:00
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Nu menade jag en situation där du inte har några alternativ, som att döda personen som hotar. Låt oss säga det är Gud.

Personligen sätter jag (med undantag från chocktillstånd) alltid mitt liv framför allt, alltså inte innehållet, utan att vara vid liv.

Finns ingen motsättning mellan mitt liv och andras liv. En sådan situation existerar inte, om den nu inte framtvingas ur en mäktig stats gevärspipa. Om Gud, förutsatt en sådan funnes, krävde något sådant vore det minsann helt rimligt att döda Gud. Om man inte kan döda Gud? Ignorera. Om någon hotar mig till livet och jag inte kan göra motstånd, då skulle jag bara ignorera personen. Må han mörda mig eller hela världen - det är inte mitt ansvar och inte min skuld. Jag tänker inte assistera i folkmord eller min egen död.
Citera
2007-08-23, 17:08
Medlem
Krafses avatar
Jag hade dödat alla andra. Tänk vad kul man kan ha den sista tiden av sitt liv! Dessutom lär liken vara färska i några dagar, så man har alltid intimt sällskap nära till hands!

Vad kan man nu hitta på när alla är döda? Man kan köra bil som en idiot, slå sönder vad man vill, äta upp all mat i köpcenterna, gå runt på stan och sjunga samtidigt som man drar en runk, sparka på lik, möjligheterna är nästan oändliga! Jag hade lätt valt att döda alla andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in