Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-24, 14:43
Medlem
FisringsAgusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
jo visst, men vad spelar det mig för roll när jag är död? >.<

Jag vet inte hur Du resonerar, men jag personligen skulle nog föredra att dö med vetskapen om att folk i min närhet kommer att minnas mig som en god och rolig person snarare än en jävla idiot som inte bryr sig om något annat än sig själv. Att detta inte har något värde när jag väl är död säger väl sig självt, men så länge man lever kan denna vetskap vara nog så förtröstande.
Citera
2007-08-24, 15:09
Bannlyst
Ha ha ha ha

Den här tråden blev riktigt underhållande läsning.
Citera
2007-08-24, 15:29
Medlem
wellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Jag vet inte hur Du resonerar, men jag personligen skulle nog föredra att dö med vetskapen om att folk i min närhet kommer att minnas mig som en god och rolig person snarare än en jävla idiot som inte bryr sig om något annat än sig själv. Att detta inte har något värde när jag väl är död säger väl sig självt, men så länge man lever kan denna vetskap vara nog så förtröstande.

Exakt. Dör hellre hjältedöden nu än ångestdöden några veckor senare. Att leva längre har inget självändamål för mig. Hellre Kvalitet framför kvantitet.
Citera
2007-08-24, 15:35
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Folk som svarar att de hellre hade offrat jordens befolkning än sig själva verkar bara rida på argumentet att "Shit vad coolt att kunna göra vad man vill sen asså!!" Hemskt motbjudande. Frågan är dom skämtar eller bara har kork i huvudet.
Citera
2007-08-24, 15:48
Medlem
othalas avatar
Idiotisk tråd, jag hade offrat mig själv såklart. Något annat hade ju varit på gränsen till skrattretande
Citera
2007-08-24, 16:29
Medlem
Reoshis avatar
Vad än livet innehåller är det inte värre än döden..

Precis som ni tycker det är fel tycker jag att ni har fel, dock förstår jag hur ni tänker.. Handlar nog om att vi helt enkelt har lite olika insyn..

Smärtan som antagligen skulle uppstå efter att hela jordens befolkning skulle vara utrotad är ju ännu en av livets gåvor "känsla"..

Sorg är en kemisk/elektrokemisk reaktion som vi förknippar med "dåligt/behagligt" eftersom den framkallas då något vi heldre haft kvar än förlorat, försvinner..

precis som ni vet man blir lycklig, även det är en kemisk reaktion, men i motsats har den på en "belönande" effekt, vilket gör den åtråvärd.
Citera
2007-08-24, 16:30
Medlem
Reoshis avatar
har ni verkligen förstått att hela erat väsen utplånas sekunden du dör? och ni väljer döden före något annat?

Påstår ni att insett precis vad döden innebär, då förstår jag er verkligen inte.
Citera
2007-08-24, 16:31
Medlem
blejsers avatar
Om jag skulle välja att ta mitt eget liv, så skull jag ändå kunna lämna världen med någorlunda nöjda tankar cirkulerandes i hjärnan.

Skulle jag däremot välja att utplåna hela världen, så skulle det antagligen inte ta särskillt lång tid innan jag tröttnat på att leva ensam och dö alldeles ensam slutligen i vilket fall som helst.

Så.. Mitt val ligger alltså vid ifall alla djur finns kvar, så att jag har något att umgås med åtminstone!

Observera att jag sa umgås, inte knulla, så inte någon otroligt rolig typ kommer och och drar ett otroligt roligt och ovanligt skämt.
Citera
2007-08-24, 16:55
Medlem
Sälklubbarns avatar
Förstår inte problemet.

Jag får leva + mänskligheten dör ut = 2 bra saker.

Jag dör + mänskligheten får leva = 2 dåliga saker.

Hur svårt var det?
Citera
2007-08-24, 17:37
Medlem
Reoshis avatar
Jo jag menade bara jordens befolkning i form av människor..
Citera
2007-08-24, 17:46
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
har ni verkligen förstått att hela erat väsen utplånas sekunden du dör? och ni väljer döden före något annat?

Påstår ni att insett precis vad döden innebär, då förstår jag er verkligen inte.
De kommer verkligen njuta av tanket att dö medans de ännu lever, vilket jag inte skulle kunna göra. Däremot skulle jag verkligen kunna njuta av mitt resterande liv, mer än tanken av att dö i vilket fall.
Citera
2007-08-24, 17:51
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
De kommer verkligen njuta av tanket att dö medans de ännu lever, vilket jag inte skulle kunna göra. Däremot skulle jag verkligen kunna njuta av mitt resterande liv, mer än tanken av att dö i vilket fall.
Vad är det som är så farligt med att dö? Det blir svart och sen är det över, dock om jag fick valet att dö en dygnslång utdragen otroligt plågsam död, så skulle valet bli lite svårare men inte en ögonblicklig död.

/mvh Ikh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in