Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-23, 20:07
Medlem
C.A.Tls avatar
Skulle lätt ta hela jordens befolkning, hur kul som helst att vara helt ensam så man kan göra vad man vill, visst, kanske bara i ett par dagar men när man tröttnat kan man ta livet av sig.
Citera
2007-08-23, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Skulle lätt ta hela jordens befolkning, hur kul som helst att vara helt ensam så man kan göra vad man vill, visst, kanske bara i ett par dagar men när man tröttnat kan man ta livet av sig.

Ha ha ha ha ha

Det där sista tillägget blev rätt komiskt.
Citera
2007-08-23, 20:21
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wellerman
Verkar vara en hel del emo-svar så jag får väll bryta trenden. Jag skulle offra mig själv, inget snack om saken. Att vara den sista människan på jorden och VETA det, är nog knappast så roligt som det låter. Ni som påstår annat har säkert inte tänkt igenom scenariot på ett vidare seriöst sätt.

Sen tycker jag det är rätt fegt att offra så många andra för sitt eget liv om jag ska vara ärlig. Även om ni blev mobbade i skolan så betyder inte det att det inte kryllar av bra och snälla människor.
I vilket fall somhelst spelar det ingen roll, då du inte kommer att träffa dem mer oavsett vilket val du gör. Jag råkar tycka att det inte spelar någon roll om de lever när jag är död, därför har jag bara att vinna på att leva. Kanske jag kommer att gråta som en hora och dö av tristess som du tror det kommer att bli. Man kan ju vara riktigt modig att döda sig själv annars, eller vad tycker du?
Citera
2007-08-23, 20:25
Medlem
Reoshis avatar
lamt att låta sin nära o kära bara bördan ju..

dock kanske dem skulle känna desamma.

hade en lillebror som var vid liv en gång i tiden, så jag vet iaf vad det är att förlora nära & kära..

Men hur eller hur lider han nog knappast av hur jag eller någon annan känner.
Citera
2007-08-23, 20:41
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Tveklöst offrat mig själv.
Citera
2007-08-23, 22:05
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Hur jävla kul blir det när man är ensam på jorden då? Snacka med sig själv? Veta att familjen är borta. Det finns bara en räddning och det är att det finns hur mycket heroin till en själv så man lär inte tänka så mkt negativa tankar. Men avsaknaden av medmänskligt liv lär ta död på en tillslut med eller utan heroin skulle jag tro. Nä jag väljer döden så människan får fortsätta leva.
Citera
2007-08-24, 07:17
Medlem
Skulle helt klart dö själv.
Citera
2007-08-24, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Nå? Du har just nu dessa två val, antingen utplånas hela jordens befolkning, eller så dör bara du..

Vad väljer du?

Då väljer jag att dö, för fan vad trist det skulle vara att vara den enda människan på jorden, har tagit självmord efter ett par veckor eller dagar.
Citera
2007-08-24, 14:29
Medlem
Hypnososs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag hade dödat alla andra. Tänk vad kul man kan ha den sista tiden av sitt liv! Dessutom lär liken vara färska i några dagar, så man har alltid intimt sällskap nära till hands!

Vad kan man nu hitta på när alla är döda? Man kan köra bil som en idiot, slå sönder vad man vill, äta upp all mat i köpcenterna, gå runt på stan och sjunga samtidigt som man drar en runk, sparka på lik, möjligheterna är nästan oändliga! Jag hade lätt valt att döda alla andra.
Jag håller med den här snubben.

Hähä, finns en hel del kul man skulle kunna göra.
Citera
2007-08-24, 14:33
Medlem
Mackan52s avatar
Ganska kul tanke att vara ensam kvar på jorden. Då hade jag kunnat leka med kärnvapen, köra hur fort jag ville överallt, länsa världens barskåp och matförråd, gått på storviltjakt utan något sketet tillstånd, gått omkring i påvens rock, förstört alla fönster med en slägga, satt eld på bibloteket, gjort egna filmer osv. osv.
Oavsett vad jag gjort så hade jag ändå inte fått möta någon av mina vänner eller familj igen.

Tanken lockar men snäll som jag är väljer jag nog också att jag dör istället för hela världen.
Citera
2007-08-24, 14:36
Medlem
FisringsAgusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Vad spelar det dig för roll om mänskilgheten lever kvar efter dig? Oavsett kärleken du hyser för den, då den uppför samma sekund du dör.

detta förutsatt att döden är det absoluta slutet, dvs att du inte finns längre, inte på något sätt.

Fast minnet av dig kommer ju finnas kvar en obestämd tid framöver.
Citera
2007-08-24, 14:38
Medlem
Reoshis avatar
jo visst, men vad spelar det mig för roll när jag är död? >.<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in