2007-06-22, 17:13
Medlem
Tuggumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Såg att du hade tänkt svälja..ja du lycka till, du kan juh typ bara svälja 0,5-1 gram åt gången ska du svälja 50 kondomer elr?

Paketera ner skit i ett kuvert och skicka istället.

05, 1 gram? neee mer kan man allt svälja, en femma brunt kan man lungt svälja.

Eller så blir man man vän med stevie starr, så kan man smuggla ett hegg

http://www.youtube.com/watch?v=Hwqk7qd4HCk
Citera
2007-08-22, 14:33
Medlem
Den stora smuggeltråden /Mod

Hur stor är risken att det öht skulle hända nåt, hur funkar "säkerheten" på Arlanda med eventuella hundar osv...Har flera bekanta som tagit med sig både gräs och braj till Grekland etc och som inte haft några problem. Men man vill inte riskera att resan inte blir av pga av en sketen femma när man väntat hela sommaren på resan i fråga. Och om man blir busted på Arlanda tex, kan man bara erkänna på plats och gå eller blir det inlåsning och urinprov så att man missar resan?
Citera
2007-08-22, 14:38
Medlem
The_Judges avatar
Köp där istället? Känns som det inte är värt risken endå.
Citera
2007-08-22, 14:47
Medlem
Om risken är på typ 1% kan det ju vara värt det ändå..När jag var på samma ställe för ett par år sen lyckades jag inte scora nånting på hela veckan och det vill jag helst undvika igen..=) Det borde ju vara lugnt att bara plasta in en femma ordenligt och lägga den i en fet resväska som man checkar in..Även om dom röntgar igenom väskorna lär de ju inte stanna upp och genomsöka varje väska där det finns små föremål utsatt på skärmen liksom.. Antar att de letar efter större föremål som typ vapen eller väldigt avvikande saker.
Citera
2007-08-22, 14:51
Bannlyst
Om du har en resväska som inte räknas som handbagage så är det enkelt när det bara gäller en 5:a, släng in den i nån av dina byxor sen där efter ha tankarna på annat så löser det sig sj /lycka till

Jag har gjort detta flertal gånger när jag åkt från thailand
Citera
2007-08-22, 15:24
Medlem
shizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaistick.
Om du har en resväska som inte räknas som handbagage så är det enkelt när det bara gäller en 5:a, släng in den i nån av dina byxor sen där efter ha tankarna på annat så löser det sig sj /lycka till

Jag har gjort detta flertal gånger när jag åkt från thailand

Är du galen Här har man ju hört om dödsstraff och hela faddetullan...

Vill du va säker så kan du ju posta en 5a till hotellet du ska bo på innan. Skriver du ingen avsändare så är det värsta som kan hända att det fastnar i tullen/receptionen, men det lär ju inte vara nån stor risk.
Citera
2007-08-22, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Är du galen Här har man ju hört om dödsstraff och hela faddetullan...

Vill du va säker så kan du ju posta en 5a till hotellet du ska bo på innan. Skriver du ingen avsändare så är det värsta som kan hända att det fastnar i tullen/receptionen, men det lär ju inte vara nån stor risk.

Jo sant som du säger, posta skiten men det förslaget har jag inte haft om jag ska va ärlig.

jag tog risken efter ett antal gånger man vart på flygplatsen och scanat av, då har man fått tanken: hur svårt kan det va och ta med sig en bra bit hem?... och svaret var bara att kasta in den i en byxficka, fast jag har även haft 10g på mig när jag mellan landat i tyskland och bytt plan mot sverige.

fast nu är jag mycket klokare och struntar i sånt
Citera
2007-08-22, 15:47
Medlem
snufkin420s avatar
Jag har tagit med lite saker lite varstans, men inga dödsstraffmängder.
Jag fattar det som att du vill ta med knarket till semestern, isf behöver du inte noja över att torska på arlanda, det finns ingen kontroll på avresor.
Fattar inte riktigt det sista stycket, men om du ska ta med dig, var nykter.
Vart ska du åka? Det är ganska relevant..

Försök föreställa dig att det står två ak47utrustade håriga araber du ska gå mellan i kontrollen väl framme, lite smånervigt, pallar du det?
Citera
2007-08-22, 15:55
Bannlyst
är en sketen 5a verkligen värt de problem du kan dra på dig i utländska tullen?
Citera
2007-08-22, 16:08
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forhyrd
är en sketen 5a verkligen värt de problem du kan dra på dig i utländska tullen?

Absolut inte!
Citera
2007-08-22, 18:04
Bannlyst
Det är helt klart inte värt att åka fast, men risken att åka fast är ju inte nån stor risk, iaf så ser jag på saken (små mängder)
Citera
2007-08-22, 18:30
Medlem
blejsers avatar
Jag hade med mig lite bruning i min resväska på väg hem från Spanien för några dagar sedan och jag klarade mig utan några problem.
Vet inte hur stor risken är, jag testade mest för att ha meriten "smuggling" med mig i bagaget!
Man måste våga lite för att leva, så att säga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in