2007-08-23, 18:15
Medlem
blejsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilli__
*lanar traden*

Hur stor tror ni att chansen är om man tar med sig en 10a gräs fran tyskland till sverige om man landar pa stockholm skavsta?(mycket liten flygplats , har aldrig sett hundar eller ens poliser där).

Jag antar att du menar risken, inte chansen!
Jag skulle tro att risken är ganska liten, men ack befintlig.
Beror ju självklart på hur du förpackar/gömmer det också, så klart!

Jag vågar inte säga någon siffra, men jag skulle tro att det är hyffsat liten risk.

Gå inte blint efter mina ord dock, för jag gissar mest!
Har bara smugglat brunt själv, så.
Citera
2007-08-23, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chilli__
*lanar traden*

Hur stor tror ni att risken är om man tar med sig en 10a gräs fran tyskland till sverige om man landar pa stockholm skavsta?(mycket liten flygplats , har aldrig sett hundar eller ens poliser där).

Hur upplever du platsen nojjig eller riskfri?
du måste använda jedi feeling trix
Citera
2007-08-23, 19:05
Medlem
chilli__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaistick.
Hur upplever du platsen nojjig eller riskfri?
du måste använda jedi feeling trix
Jag har inte scannat platsen sa noggrann , men jag tror att det är väldigt riskfritt..
Men tänkte mest höra om folk har varit där själva och kanske kunde ge nagra synpunkter
Citera
2007-08-23, 22:07
Medlem
Hur skulle det fungera med en bit i handen/ärmen då? Om det finns hundar så är det ju inte svårare än att droppa den.

Edit: Det förslaget hade redan kommit upp ser jag, jaha ja.
Citera
2007-08-23, 22:11
Medlem
Ollebolle22s avatar
om du ändå skall göra dig besväret så kan du ju vaccumpacka och stoppa upp en femma i röven?
Citera
2007-09-25, 23:31
Medlem
Smuggla cb?

Nån som har nåra råd lr erfarenheter utav att smuggla cb?

finns d nåt man kan göra ifall man kommer nära en narkotika hund som kan känna av lukten av cb...

dvs nåt man kan göra för att hunden inte ska känna av lukten, då menar jag inte på plats utan typ förbereda på nåt undercover sätt...

har ni några knep?

MVH
Citera
2007-09-25, 23:36
Medlem
Gå på händer då förvirrar du hunden. Det kommer fungera 100% av gångerna jag lovar.
Citera
2007-09-25, 23:37
Medlem
Knivs avatar
ha dödsknark i ena väskan och korv i den andra...
Citera
2007-09-25, 23:38
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Ja det finns säkert nån snut som sitter o ögnar igenom alla idiot-trådar här, fråga han om några tips och svaga länkar dom har
Citera
2007-09-25, 23:48
Bannlyst
Det finns en massa knarkhundstrådar men att hitta dem med en sökfunktion som är skjuten i sank är inte det lättaste, vänta med din smuggelresa till sök funkar så får du en komplett bild av hundarna, de är helt otroliga, kan känna lukten av en 0.1a ingjuten i metertjockt bly placerad på månen typ..

Ett tips kan jag bjuda på.. ha med en kompis med gummiskor som går före dig i tullen och när han passerat tullarna kastar du över brasset till honom så får han lubba medan de griper dig, utan smuggelgods lär dom släppa dig.. eller så investerar du i en gammal atomubåt från nåt överskottslager i ryssland och åker under öresundsbron och hoppas inga hundar är i tjänst vid tullstationen..
Citera
2007-09-25, 23:59
Medlem
Mountain Dews avatar
Hört att det finns "låtsas"-knarkhundar, dvs. hundar som bara finns där för att skrämma upp de som smugglar. Att personalen då ser att man blir nervös för att det finns en hund i närheten. Vet dock ej om detta stämmer, har faktiskt ingen aning. Detta är vad jag har läst på FB.
Men om sökfunktionen hade fungerat hade det underlättat.
Citera
2007-09-26, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mountain Dew
Hört att det finns "låtsas"-knarkhundar, dvs. hundar som bara finns där för att skrämma upp de som smugglar. Att personalen då ser att man blir nervös för att det finns en hund i närheten. Vet dock ej om detta stämmer, har faktiskt ingen aning. Detta är vad jag har läst på FB.
Men om sökfunktionen hade fungerat hade det underlättat.

Det händer också ofta att de går runt med oerfarna valpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in