2014-10-17, 14:14
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Har blivit stannad, tagen åt sidan och muddrad två gånger inrikes så risken finns. Ser kanske knas ut, är även dömd för mycket men känns som en long shot att de förutspår såna resenärer. Dom skulle behöva gå igenom varje jävla passagerarlista mot straffregistret, lite väl 9/11...

Som du själv misstänker så nej, det vore alldeles för mycket jobb med tanke på hur många som finns i straffregistret. När jag flyger ängeholm-sthlm vilket jag gör ofta är det dessutom oftast bara väktare, inte ens poliser, som sköter säkerheten och jag är osäker på om det ens vore lagligt att ge dem direktaccess till belastningsregistret (som rimligtvis hade krävts eftersom man kan köpa sista minuten osv.) så som hade krävts...
Citera
2014-10-17, 14:35
Medlem
Okej! Tack för svaren.
Nu återstår det bara att bestämma sig vart man skall ha det.. Gissar på att det säkraste är att ha det på sig, antingen i bh-n eller trosan
Citera
2014-10-18, 11:45
Medlem
tankers avatar
Tullen får inte kontrollera dig vid inrikes flyg
Citera
2014-10-18, 12:08
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boombeach
Okej! Tack för svaren.
Nu återstår det bara att bestämma sig vart man skall ha det.. Gissar på att det säkraste är att ha det på sig, antingen i bh-n eller trosan
Inrikesflyg är väldigt odramatiskt. Senast jag flög inom Sverige så kollade de inte ens min legitimation eller biljett utan det räckte med att jag uppgav mitt namn, och sen var det bara att gå in och sätta sig. Inga kontroller för något överhuvudtaget.
Citera
2014-11-01, 23:47
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Tullen får inte kontrollera dig vid inrikes flyg

Öh, yes they can
Citera
2014-11-15, 14:21
Medlem
sVaMpIs avatar
Tänkte åka ner till criss nu i slutet av månaden. Har några frågor har runt 1000kr att handla för tänkte köpa enbart hasch. Hur mycket kan ja få för den summan runt 760ddk ?

sen kommer vi då till att ta med sig det hem! Vilket är det bästa sättet? kommer åka tåg,
är de att ha de i väskan o ställa väskan långt ifrån sig? eller dela upp de och svälja det?
eller den mer obehagligare sättet ändan?
tacksam för svar / Svampi
Citera
2014-11-17, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sVaMpI
Tänkte åka ner till criss nu i slutet av månaden. Har några frågor har runt 1000kr att handla för tänkte köpa enbart hasch. Hur mycket kan ja få för den summan runt 760ddk ?

sen kommer vi då till att ta med sig det hem! Vilket är det bästa sättet? kommer åka tåg,
är de att ha de i väskan o ställa väskan långt ifrån sig? eller dela upp de och svälja det?
eller den mer obehagligare sättet ändan?
tacksam för svar / Svampi

be gärna folk pm:a dig tips istället. Radera skiten sen. Varför som konsument av en produkt hjälpa dom som vill snatcha den mitt framför nosen på dig?

Alla ni andra som snackar, nån borde skjuta er, seriöst ni förstör för alla.

Pm gott folk, PM!
Citera
2014-11-17, 13:19
Medlem
sVaMpIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalalaaa
be gärna folk pm:a dig tips istället. Radera skiten sen. Varför som konsument av en produkt hjälpa dom som vill snatcha den mitt framför nosen på dig?

Pm gott folk, PM!

Har du helt rätt i borta
Citera
2014-11-17, 17:29
Moderator
kvm3s avatar
Citat:

Pm gott folk, PM!
Frågor där man endast ber om svar i PM är ej vad forumet är till för. Jag beklagar.

/Moderator
Citera
2014-11-18, 00:21
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Frågor där man endast ber om svar i PM är ej vad forumet är till för. Jag beklagar.

/Moderator
Jag tror inte heller att man behöver vara överdrivet rädd för information och vad eventuellt tullen skulle snappa upp. Dom har redan koll på det mesta kring smuggling och det som skrivs här är inget nytt för dom. Ingen större fara alltså att skriva öppet om saker. Dessutom har det alltid tidigare diskuterats öppet kring dom här sakerna här.
Citera
2014-11-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Jag tror inte heller att man behöver vara överdrivet rädd för information och vad eventuellt tullen skulle snappa upp. Dom har redan koll på det mesta kring smuggling och det som skrivs här är inget nytt för dom. Ingen större fara alltså att skriva öppet om saker. Dessutom har det alltid tidigare diskuterats öppet kring dom här sakerna här.

du kan tro vad du vill. jag säger inget om diskussioner gällande doft, hundar flyg osv, men tips på "dk-sverige rutten" tycker jag bara är korkat att lägga ut öppet. bättre då att slänga iväg ett pm med tips till den som undrar något.

ALLA MED KUNSKAP OM DK-SVE OCH IQ ÖVER 90 LÅTER DENNA TRÅDEN DÖ UT
(haha ärligt talat, titta på alla fjollor som formar hasch-dildosar av kletbrajj som de trycker upp i dajm-krysset )

ps; ni som åker ofta utan att alltid ta med något.

UPPMANAS BÖRJA SLÅ SÖNDER/SABOTERA ÖRESUNDSTÅGENS KAMEROR
.
Citera
2014-11-18, 14:40
Medlem
akvifers avatar
Citat:
ALLA MED KUNSKAP OM DK-SVE OCH IQ ÖVER 90 LÅTER DENNA TRÅDEN DÖ UT

Nu vet jag inte om du svarade i just denna tråd, eller att en mod slängde in konversationen här från en annan.

Men denna tråd ska absolut inte dö ut, det vore skandal

EDIT: Annars håller jag med i stort, man ska undvika att tullen får reda var Vi vet att dom prioriterat ned bevakningen. Det är kontraproduktivt så det skriker om det. I allmänna termer kan man ju dock diskutera, tex bättre att åka Tyskland-Sverige, än Polen-Sverige om man kommer från kontinenten.
Senast redigerad av akvifer 2014-11-18 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in