2012-06-27, 17:32
Medlem
ThaDauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyligenfiken
Hehe, ibland får man lite märkliga idéer när man röker...
jo tack! det är ju det finaste
Citera
2012-06-27, 22:59
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Och du tror att tullen sätter upp vägspärrar med hundratals man + hundar bara för att någon på ett internetforum har sagt att de ska åka imorgon. ??

Det kan ju vara så att de inte åker.

Du känner inte tullen hör jag.
Citera
2012-06-29, 00:11
Medlem
aiiss avatar
Någon här som ofta brukar smuggla med sig gräs när de flyger inom EU? Tips och rekommendationer uppskattas.
Citera
2012-06-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryop
Har förstått att det säkraste när man åker ner till Chris och hem igen är att vara 2 bilar så den rena bilen åker först och kontrollerar att kusten är klar gällande tullen. Men nu imorgon när vi sticker har vi bara 1 bil och vi tänkte köpa hem några g. Hur ofta är tullen dära? Vad föreslår ni för taktiker?

EDIT: Förstår att frågan har blivit besvarad X antal ggr.
Annars kan man ju ta båten utan bil
Eftersom det går runt civ'are och spanar efter misstänkta på båtarna kan man hålla sig gömd, i resturangen eller på toan
När man nästan är framme kan en polare kolla läget där man kliver av och vänta med en bil
Står tullen där är det bara och vänta 10 minuter tills båten vänder tillbaka till Danmark, sen åka tillbaka igen
Tullarna brukar inte stå där allt för länge, och som du kanske redan vet så här hundarna bara ute i runt 30 minuter åt gången...

Åker du med 1 bil sådär så är risken ganska stor, Det brukar vara 1 fil där dom kollar upp förarna, och en annan fil där dom släpper igenom alla
Är inte hundarna ute vid detta tillfälle så är det säkert om du håller dig lugn, dom brukar hållas i en stor vit skåpbil en bit ifrån
Chansen att tullen står där på vägen till danmark eller på vägen tillbaka skulle jag säga är 50-50 chans
Tänk på att civare på båten kan reagera på minsta lilla och säga till tullen att stanna din bil så fort du åker av båten
Försök klä dig så mesigt och normalt som bara går om du vill vara säker på den biten
Senast redigerad av Psychedelika 2012-06-29 kl. 13:10.
Citera
2012-06-29, 17:45
Medlem
MUFCFelixs avatar
Hur stor är risken att åka fast med 2 färdigrullade jointar mellan Amsterdam och Paris via tåg? Någon som har koll på sträckan?
Citera
2012-06-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix
Hur stor är risken att åka fast med 2 färdigrullade jointar mellan Amsterdam och Paris via tåg? Någon som har koll på sträckan?

Jag har koll.. Om du åker tidigare än 14.00 är det 28% risk och sen efter 14.00 är
det 37% så åk tidigare för det är bättre!
Citera
2012-06-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Jag har koll.. Om du åker tidigare än 14.00 är det 28% risk och sen efter 14.00 är
det 37% så åk tidigare för det är bättre!

Är du ironisk nu eller med dina siffror?

Men ja, jag håller med. Desto tidigare desto bättre.
Citera
2012-06-29, 22:56
Medlem
SkiZoRs avatar
Jag har googlat och läst ordentligt, men jag känner ändå att jag inte riktigt hittat vad jag sökt efter. Åker till Finland via Viking Line strax, kommer ta bilen över. Undrar om det är värt att lägga in en 3:a i kåpan som täcker a-stolpen, typ i aniktshöjd, eller om jag ska skita i det pga. hundrisken. Är det någon som har vetskap kring hur tullhanteringen ser ut i Åbo för tillfället?
Pissar inte rent för tillfället heller, och är finnarna hårdare va gäller innehav?

Mycket tacksam för svar, ursäkta mitt äckliga nick.
Citera
2012-06-30, 16:07
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MUFCFelix

Har åkt natt/kvällståg den sträckan och det har känts hur lugnt som helst. Fullt av nedrökda individer som var på väg hem ingen verkade bry sig.
Citera
2012-06-30, 23:15
Någon som tagit med cannabis via flyg från arlanda till spanien? (Gran Canaria)
Hur har ni gått tillväga på för sätt då? Brukar dem ofta stå med narkotikahundar?
Jag ska dit i augusti och tänkte ta med mig dit litegrann.

Mvh
Citera
2012-07-01, 02:48
Medlem
Funtar på att dra till marocko och svälja hasch hemåt. Läst att vissa tycker det är jobbigt med vägen ut så att säga, tänkte att typ Subutex eller någon annan opiat skulle hjälpa, men det slog mig att det r omöjligt att skita då. Tror ni det skulle fungera med laxeringsmedel då, eller skulle det göra situationen ännu mer obehaglig och jobbig?
Citera
2012-07-01, 13:07
Medlem
worldeditings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorre56
Funtar på att dra till marocko och svälja hasch hemåt. Läst att vissa tycker det är jobbigt med vägen ut så att säga, tänkte att typ Subutex eller någon annan opiat skulle hjälpa, men det slog mig att det r omöjligt att skita då. Tror ni det skulle fungera med laxeringsmedel då, eller skulle det göra situationen ännu mer obehaglig och jobbig?

Klart det är jobbigt att bajsa ut hasch men vafan det får man ju ta, just man up.
Bästa är väl att låta det komma naturligt tycker jag om det känns svårt kan du ju
ta laxeringsmedel. Skulle dock skippa alla sorts droger. MAN UP!

http://www.youtube.com/watch?v=cO_I5eGwBy8

Kolla videon, tydligen kan man få i sig ett helt kilo hasch haha kan bli en lönsam semester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in