2012-01-10, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
asså du kan ju sluta mytta.. bara en idiot skulle hoppa på samma tåg som tullen om man ser dem så är det bara. du har helt enkelt idiotförklarat dit ordentligt denna gång.

Nej, det visar vilken skicklig och kall smugglare jag i själva verket är och att jag bedömde situationen helt korrekt. Tullen såg mig nämligen när jag stod och väntade på tåget på perrongen på Kastrup och dom visste att jag hade sett dem. Okay, jag kunde ha gått därifrån och tagit nästa tåg men jag förstod att tullarna tänkte ungefär som du, att jag hade varit bra dum i huvudet om jag hade haft hasch på mig och hoppat på samma tåg som tullarna. Alla amatörsmugglare hade tänkt på det sättet, men inte jag, därför att jag är ett proffs och därför tar dom aldrig mig. För mig är det en barnlek att smuggla cannabis.
Citera
2012-01-11, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Nej, det visar vilken skicklig och kall smugglare jag i själva verket är och att jag bedömde situationen helt korrekt. Tullen såg mig nämligen när jag stod och väntade på tåget på perrongen på Kastrup och dom visste att jag hade sett dem. Okay, jag kunde ha gått därifrån och tagit nästa tåg men jag förstod att tullarna tänkte ungefär som du, att jag hade varit bra dum i huvudet om jag hade haft hasch på mig och hoppat på samma tåg som tullarna. Alla amatörsmugglare hade tänkt på det sättet, men inte jag, därför att jag är ett proffs och därför tar dom aldrig mig. För mig är det en barnlek att smuggla cannabis.
Visste inte att Cesar Millan kunde svenska.. allra helst skulle hämta knark i danmark..

Min vän.. Jag tror du tror för mycket om dig själv.. Denna gången med hunden hade du nog mest tur..
Citera
2012-01-11, 03:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majkigt
Visste inte att Cesar Millan kunde svenska.. allra helst skulle hämta knark i danmark..

Min vän.. Jag tror du tror för mycket om dig själv.. Denna gången med hunden hade du nog mest tur..

Om jag hade sagt att det var väldigt svårt och riskfullt att smuggla hasch, men att jag ändå klarade av det - då hade jag kanske trott för mycket om mig själv - men inte när jag säger att det är barnlek och inte är någon prestation alls att smuggla hasch.

Det var inte pga tur som jag kunde avgöra att det inte var en riktig knarkhund.
Citera
2012-01-11, 10:31
Avstängd
Citat:

ok hur kunde du avgöra det?
Citera
2012-01-11, 10:58
Avstängd
någon blev iaf av med 1 kg CB i måndags

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...-pa-X2000.html
Senast redigerad av brasnyggman 2012-01-11 kl. 11:12.
Citera
2012-01-11, 12:55
Medlem
Tänkte om någon har erfarenhet av vilket som är mest riskfritt, tullen på öresundsbron eller tullen i helsingborg (tänkte köpa ca 50 liter sprit i vanlig personbil)

MVH
Citera
2012-01-11, 17:21
Bannlyst
Citat:
Om jag hade sagt att det var väldigt svårt och riskfullt att smuggla hasch, men att jag ändå klarade av det - då hade jag kanske trott för mycket om mig själv - men inte när jag säger att det är barnlek och inte är någon prestation alls att smuggla hasch.

Det e inget svårt att smuggla någonting i mindre mängder.. Bara "verka" normal och ha en anledning att vara där du åker ifrån. Va trevlig, skämta kanske och bara se allmänt vardaglig ut.

Om du anser att du e säker nog att gå på ett tåg trotts hund samt dom kanske tullar alla dina fickor så varför inte.. Tror dock att när tullen tittade på dig så tänkte dom säkert samma som du.. "ingen e dum nog att gå på" Men saken är ju den att även om dom kollar på dig.. så kollar dom på andra..
Kan dom ej höra dig och du tar upp din telefon sen vänder ryggen mot tåget så kan ju de vara en anledning att inte ta de tåget.. Eller hur? Dom går ju inte efter dig direkt när dom ska på ett tåg..

Dock vet jag att en mindre hund som jag tror e ljushårig och en typ svart labrador e riktiga

Lycka till.
Citera
2012-01-12, 02:09
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
någon blev iaf av med 1 kg CB i måndags

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...-pa-X2000.html
Gissar att det är små mängder upp till ca ett kilo som smugglas på tågen. Knappast någon som tar över 30 kilo i en resväska? Verkar överkomligt att bli av med ett kilo om man smugglar regelbundet och det går bra 99 gånger av 100 och man dessutom inte kan bindas till grejorna.
Citera
2012-01-12, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Gissar att det är små mängder upp till ca ett kilo som smugglas på tågen. Knappast någon som tar över 30 kilo i en resväska? Verkar överkomligt att bli av med ett kilo om man smugglar regelbundet och det går bra 99 gånger av 100 och man dessutom inte kan bindas till grejorna.
Läste någonstans att 2 killar torska med 60 kg röka i två stora väskor i Helsingborg för inte så länge sen visst kan man ta mer med sig mer men 1 kg är en ok mängd med tanke på att det inte är grovt och man lägger inte nere lika mycket tid och pengar för att skaffa fram ägaren jämfört med 1 kg kola.

Någon som vet man får betala för 1 kg bra röka i Danmark?
Senast redigerad av R.R.R 2012-01-12 kl. 12:00.
Citera
2012-01-12, 11:59
Medlem
Citat:
Hur visste du att det inte var en riktig hund? har du någon superkraft som vi andra inte besitter?
varför skulle dom bry sig om en gammal gubbe vända sig och gick därifrån dom får fortfarande inte ingripa i Danmark.
Citera
2012-01-12, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
Läste någonstans att 2 killar torska med 60 kg röka i två stora väskor i Helsingborg för inte så länge sen visst kan man ta mer med sig mer men 1 kg är en ok mängd med tanke på att det inte är grovt och man lägger inte nere lika mycket tid och pengar för att skaffa fram ägaren jämfört med 1 kg kola.

Någon som vet man får betala för 1 kg bra röka i Danmark?

45k danska om det ska va någorlunda bra!
Senast redigerad av brasnyggman 2012-01-12 kl. 12:20.
Citera
2012-01-12, 14:03
Medlem
Citat:

Ja detta gör dig verkligen till ett proffs... Sigh. Du min vän, måste landa och berätta hur gammal du egentligen är istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in