Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Ja, den här tråden kan vara ganska jobbig att läsa igenom så jag tycker att man borde samla ihop de bästa idéerna samt erfarenheter och vad som funkar och skriva upp det!
Min erfarenhet i denna fråga: Jag har kommit till Arlanda från Amsterdam ett antal gånger. Har aldrig vågat smuggla, och kommer nog aldrig våga heller. Däremot har jag ALDRIG sett en tullare i tjänst när jag passerat. Varje gång har jag varit lika besviken över att jag inte tog med något. Men - naturligtvis kommer de stå där den dagen man bestämmer sig för att försöka.
Jag undrar verkligen om de inte har någon form av hemlig taktik ändå. Vad den skulle vara har jag ingen som helst aning om. Jag kan för allt i världen inte förstå att de bara släpper igenom passagerare från Amsterdam utan någon som helst kontroll. Jag menar - snacka om högrisk land!
Jag är inte så intresserad av att ta med röka, däremot E. Jag är dock övertygad om att man åker dit så det smäller om det om man har ett gäng E i fickan vilket gör mig än mer skeptisk att försöka...