2006-03-03, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fjällbrünt
som sagt så verkar det funka att smuggla bara förpackningen och metoden är rätt... hörde nån gång tidigare förslaget att gjuta in grejerna i acrylplast, finns flytande plast att köpa som härdar och blir stenhårt vid blandning av härdare. Vet ej om detta skulle funka men tror mycket på det eftersom det blir ytterst tätt och skall kunna hålla ute luft om det inte blir luftbubblor/sprickor. annars var det någon som nämnde lexan och siliconburk,, vad är lexan??

okej det låter ju intressant, vart finns denna acrylplast att köpa då?

Ska vi alla samla ihop de bästa idéerna från denna tråd så att man får se vad ungf d e som funkar?
Citera
2006-03-03, 21:56
Medlem
banditqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gendarn
Oj, en hel del. Hur fan gömde du det?

Jag ar tjej, lista ut resten sjalv
Citera
2006-03-03, 21:57
Medlem
banditqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
okej Fan va nice det låter, vad vare för strain å hasch du fick hem då? Gömställe? Var det mycket/några alls hundar?

Weedet var "Veckans Erbjudande" men jag tror att det var Powerplant och haschet var super pollen.
Gomstalle: Gissa
Och nej, det var inte mycket hundar.. MEN, jag tog transaviaflyg, alltsa flog jag fran Rotterdam till Skavsta. Fett chill. Lite sugigt att ta sig fran Skavsta till Sthlm bara.
Citera
2006-03-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banditqueen

Ibland är man glad över att vara tjej

Pojkvännen och jag tar nog en tripp till amsterdam i sommar så det kommer funderas en hel del fram och tillbaka, denna tråd lär bli välbesökt
Citera
2006-03-05, 03:11
Medlem
p4radoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banditqueen
Haha, får ta med mig flickvännen om (NÄR) när jag ska dit..
Citera
2006-03-05, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yxskaft87
Ibland är man glad över att vara tjej

Pojkvännen och jag tar nog en tripp till amsterdam i sommar så det kommer funderas en hel del fram och tillbaka, denna tråd lär bli välbesökt

Ja, den här tråden kan vara ganska jobbig att läsa igenom så jag tycker att man borde samla ihop de bästa idéerna samt erfarenheter och vad som funkar och skriva upp det!
Citera
2006-03-05, 17:20
Medlem
herrmickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Ja, den här tråden kan vara ganska jobbig att läsa igenom så jag tycker att man borde samla ihop de bästa idéerna samt erfarenheter och vad som funkar och skriva upp det!

Min erfarenhet i denna fråga: Jag har kommit till Arlanda från Amsterdam ett antal gånger. Har aldrig vågat smuggla, och kommer nog aldrig våga heller. Däremot har jag ALDRIG sett en tullare i tjänst när jag passerat. Varje gång har jag varit lika besviken över att jag inte tog med något. Men - naturligtvis kommer de stå där den dagen man bestämmer sig för att försöka.

Jag undrar verkligen om de inte har någon form av hemlig taktik ändå. Vad den skulle vara har jag ingen som helst aning om. Jag kan för allt i världen inte förstå att de bara släpper igenom passagerare från Amsterdam utan någon som helst kontroll. Jag menar - snacka om högrisk land!

Jag är inte så intresserad av att ta med röka, däremot E. Jag är dock övertygad om att man åker dit så det smäller om det om man har ett gäng E i fickan vilket gör mig än mer skeptisk att försöka...
Citera
2006-03-05, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herrmicke
Min erfarenhet i denna fråga: Jag har kommit till Arlanda från Amsterdam ett antal gånger. Har aldrig vågat smuggla, och kommer nog aldrig våga heller. Däremot har jag ALDRIG sett en tullare i tjänst när jag passerat. Varje gång har jag varit lika besviken över att jag inte tog med något. Men - naturligtvis kommer de stå där den dagen man bestämmer sig för att försöka.

Jag undrar verkligen om de inte har någon form av hemlig taktik ändå. Vad den skulle vara har jag ingen som helst aning om. Jag kan för allt i världen inte förstå att de bara släpper igenom passagerare från Amsterdam utan någon som helst kontroll. Jag menar - snacka om högrisk land!

Jag är inte så intresserad av att ta med röka, däremot E. Jag är dock övertygad om att man åker dit så det smäller om det om man har ett gäng E i fickan vilket gör mig än mer skeptisk att försöka...

Haha, ja det blir alltid så, det går hela tiden tills man ska göra det och där är det slut!

Men när man flyger från Amsterdam, är det nå hundar/kontroll där då ?
Citera
2006-03-05, 18:38
Medlem
Rikard_s avatar
Man skulle ju kunna göra Som Amerikarna, tror jag, gjorde under andra världskriget och gömma Dokumenten som nu är utbytta mot knark i klacken på skon ;P
Citera
2006-03-05, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Man skulle ju kunna göra Som Amerikarna, tror jag, gjorde under andra världskriget och gömma Dokumenten som nu är utbytta mot knark i klacken på skon ;P

Jag tror inte det största problemet är att hitta nånstans att gömma rökat utan att dölja lukten så gott det går så att hundarna ej känner det.
Citera
2006-03-05, 19:24
Medlem
jokers avatar
Tänk som en tullare!

Om du vore tullare skulle du då ta in en ung kille i rastaflätor som kommer med KLM från Amsterdam en söndag?

Skulle du ta in en kortklippt kille i vit skorta som kommer med planet från Bryssel en måndag?

(ta tåget amsterdam-bryssel och klipp håret)

KLMs plan ganska ofta hårdmarkerade av tullen, både pga att många amatörsmugglare köper en femma i en coffeshop i Amsterdam och pga att Schipol är en stor hub för den interkontinentala trafiken.
Citera
2006-03-05, 21:32
Medlem
herrmickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
KLMs plan ganska ofta hårdmarkerade av tullen, både pga att många amatörsmugglare köper en femma i en coffeshop i Amsterdam och pga att Schipol är en stor hub för den interkontinentala trafiken.

Jag tror att du har rätt, att dessa plan är hårdmarkerade. Men - då återstår ändå frågan: Varför ser jag, när jag kommer från Amsterdam, ALDRIG någon tullpersonal när jag går genom tullen på Arlanda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in