Flashback bygger pepparkakshus!
2005-07-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
motivera dig?

Har rest med buss till Tyskland en gång. Då tog dom in hela bussen i en hangar och kolla allt vårt bagage. En afrikan som hade med sig ett par stora högtalare från Hamburg åkte inte med bussen hem * go figure *. Sedan har jag åkt bil till Danmark ett par ggr och fan varje gång har tullen varit på hugget och stannat och frågat oss. Dom är aktiva som fan. Samma när vi åkt till Estland. Har rest runt 7 ggr utrikes Arlanda bara i år och då har jag inte sett en tullare en gång, mer än en som satt och knappra på en dator. Har varit både inom schengen och utanför. Inga hundar heller...
Citera
2005-07-21, 20:37
Medlem
Lost dreamers avatar
Om man lägger ett hägge i bagageutrymmet utanför sitt bagage då?
Och går det bra, så tar man det när man är hemma igen?
Förutsatt att man lägger in sitt eget bagage då förstås.
Citera
2005-07-21, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Om man lägger ett hägge i bagageutrymmet utanför sitt bagage då?
Och går det bra, så tar man det när man är hemma igen?
Förutsatt att man lägger in sitt eget bagage då förstås.

Ja det var det ja hade funderat på, att lägga in/fästa på bussen en knätch och går den igenom så KANON! då äre packa på sig och dra, annars inte..vad ska man göra

Ingen här som har provat att smuggla?
Citera
2005-07-21, 20:47
Medlem
Lost dreamers avatar
Jag tror de flesta avskräcks av straffen; bara tanken på att bli tagen på bar gärning i ett annat land i sådan situation får mig att vilja vara hemma och inte smuggla alls
Citera
2005-07-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mo0kie
ja.
känner jätte många som skickat inrikes utan problem.
det är enbart utrikesposten som sniffas med hund. ( vad jag vet. )
ta det lungt med att skicka i hammn städer,där gör dom stick prover
Citera
2005-07-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Har nu kollat upp postbox mojligheter och det var lite val dyrt (800kr halvaret) sa jag fimpar nog den ide'n, plus att det finstilt i kontraktet star att dom ger ut personuppgifter till aklagare vid brottsmisstanke... Sa mycket for den "hundraprocentiga anonymiteten".
Men men...

Betala i förskott & ha den registrerad under ett fingerat namn.
Enda anledninge till att dom vill ha ett namn på dig som kund är för att dom vill ha betalt, förskottsbetalning = problemet löst

& till er som föreslår att ni skall spika upp extra-lådor, glöm det.
Som många sagt innan & som jag i egenskap av anställd hos Posten AB kan bekräfta, så har brevbärarna stenkoll på vem som bor var. Distrikten är rätt små, varje brevbärare sorterar också i de flesta fallen sin post själv.

Enda chansen är under semestertid då vikarierna svämmar över, fast dom lär å andra sidan klanta bort din försändelse om adressen du angett inte finns i listorna
Citera
2005-07-22, 00:04
Medlem
mo0kies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahyer
ta det lungt med att skicka i hammn städer,där gör dom stick prover

ok, tack för varningen
Citera
2005-07-22, 02:13
Medlem
Escanios avatar
det är väl ingen fara för den som skickar sålänge personen inte lämnar fingeravtryck?
Citera
2005-07-22, 02:17
Medlem
Escanios avatar
Dubbelpost! sorry
Citera
2005-07-22, 02:51
Medlem
Onerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxbox
Betala i förskott & ha den registrerad under ett fingerat namn.
Enda anledninge till att dom vill ha ett namn på dig som kund är för att dom vill ha betalt, förskottsbetalning = problemet löst

& till er som föreslår att ni skall spika upp extra-lådor, glöm det.
Som många sagt innan & som jag i egenskap av anställd hos Posten AB kan bekräfta, så har brevbärarna stenkoll på vem som bor var. Distrikten är rätt små, varje brevbärare sorterar också i de flesta fallen sin post själv.

Enda chansen är under semestertid då vikarierna svämmar över, fast dom lär å andra sidan klanta bort din försändelse om adressen du angett inte finns i listorna

Tack för den varningen, så slipper man riskera att bli av med något där. Tänkte inte så långt, men frågan är ju om dom bryr sig då det är det enda stället som namnet står på den adressen?
Citera
2005-07-22, 23:08
Medlem
Cudas avatar
Har ni tillgång till bil och är relativt okända för fabbolisen så är det hur jvl grönt som helst även om tull/polis skulle va utrustade med ett halvt dussin narkotikahundar.Hur man går tillväga får ni lura ut själva då jag ej vill uppmana till brott.
Citera
2005-07-22, 23:13
Medlem
Lost dreamers avatar
kasta fläskben till hundarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in