Citat:
Ursprungligen postat av Virtuoso
Angående det här med knarkhundar, vakuum-förpackningar osv så har ju det diskuterats i en annan tråd. Jag tror dom flesta kom överens om att det som gör det möjligt för hundarna att känna lukten är att lukten överförs till material nr 1, sen till material nr 2 osv. T.ex., om man först virar in lite gräs i gladpack så kommer det oundvikligen att komma några ”cannabispartiklar” (i brist på bättre ord) på utsidan av gladpacket. Dom partiklarna förs sedan vidare till nästa förpackning, må det vara cellpfan, vakuum-förpackningar, whatever, och det är det som gör det möjligt för hundarna att känna lukten. Det är ju jävligt svårt iaf för mig att förstå hur dom kan känna lukten av något som luktar så jääävla lite, men dom är ena luriga rackare, knarkjyckarna. Någon gjorde i samma tråd en liknelse: Om en människas luktsinne är stort som ett frimärke så är en hunds luktsinne lika stort som en fotbollsplan.
Som sagt, hörsägen och efter minnet. Huruvida det stämmer vet jag inte egentligen.
japp, så tror jag också att det är, men om man när man vakuumpackat rökat tvättar förpackningen jävligt noga i tex sprit borde det va rätt lugnt...
sen det där man har hört att hundarna e så grymma att dom kan sniffa sig till en knatch som ligger i bensintanken på en bil tror jag bara e för att dom som kör bilen är stoners, eller iallafall har varit i kontakt med knark innom den närmsta tiden, och tullarna vet att bensintanken är ett ganska vanligt ställe att smuggla på så då letar dom där.
synd att man inte kan låna en knarkhund å testa med, så man vet vad dom går för
en vakuumpacknings maskin kan man köpa på ebay för under 1000:- antagligen en ganska bra investering om man man funderar på sånt här.